REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK1: kontrola i wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

Robert Kuśpiel
Ford Focus MK1 kontrola i wymiana pompy paliwa
Ford Focus MK1 kontrola i wymiana pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przyjrzymy się dokładnie pompie paliwa w Focusie MK1. Pokażemy jak przeprowadzić kontrolę oraz ewentualną wymianę w silniku benzynowym.

Pompa paliwa jest jednym z droższych elementów, które mogą się popsuć w naszym aucie. Oczywiście w dzisiejszych czasach, kiedy Focus pierwszej generacji jest na rynku bardzo długi czas dostępność części zamiennych jest bardzo duża. Spowodowało to również spadek cen, które zaczynają się już od około 120 złotych.

REKLAMA

REKLAMA

Przeprowadzenie kontroli wykonuje się w specjalistycznych warsztatach. Trudnią się one również w ewentualnych naprawach i regeneracjach tych elementów. Oczywiście możemy sami przeprowadzić pewien test, który wstępnie określi nam stan naszej pompy paliwa. Po takiej kontroli możemy podejmować dalsze kroki, co do naprawy.

Zobacz też: Ford Focus: wymiana przegubu wewnętrznego

Pierwszy krok to wyłączenie zapłonu. Następnie odłączamy przewód paliwa od kolektora paliwa (pompa pompuje do niego paliwo). Należy mieć w pobliżu szmatki, ponieważ będzie wyciek. Po jego odłączeniu powinno wypłynąć paliwo. Jeśli tak się nie dzieje musimy włączyć zapłon (bez uruchomienia silnika). W przypadku braku jakiejkolwiek reakcji ze strony pompy musimy sprawdzić bezpiecznik. Znajduje się on w skrzynce bezpieczników pod maską. Jest w gnieździe nr.12 (kolor niebieski). Wyjmujemy i dokładnie oglądamy czy nie widać przerwanego obwodu.

REKLAMA

W przypadku uszkodzenia wymieniamy na nowy. Jeżeli dalej mamy problemy wszystko kieruje nas w stronę pompy paliwa. Znajduje się ona pod tylnym siedzeniem. Wyjmujemy je i pod nim znajduje się osłona z tworzywa sztucznego. Demontujemy ją i mamy już dostęp do samej pompy. Za pomocą małego młotka pukamy delikatnie w jej obudowę. Robimy to z bardzo dużym wyczuciem, zbyt mocne uderzenia mogą doprowadzić do uszkodzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdzamy dokładnie połączenie elektryczne (wtyczkę) i przystępujemy do pomiaru napięcia na pompie. Wykonujemy to za pomocą diodowego wskaźnika napięcia. Można go kupić w sklepie elektrycznym lub hipermarkecie – cena zaczyna się od około 10 zł. Zdarzają się przypadki, że po użyciu zwyczajnej żarówki zostaje uszkodzone urządzenie sterujące. Jeżeli jest napięcie oznacza to uszkodzenie pompy. W przypadku prawidłowego działania pompy zaleca się sprawdzić filtr paliwa – może być zapchany i nie ma odpowiedniego przepływu.

Zobacz też: Jak wyczyścić silnik krokowy w Fordzie Focus 1.6?

Demontaż pompy wymaga odpowiednich narzędzi i odpowiedniego miejsca. Będziemy pracować z benzyną, więc niedopuszczalne jest wykonywanie tej naprawy w pobliżu źródeł ognia. Całą pracę wykonamy w silniku benzynowym. Pierwszy krok to odłączenie ujemnej klemy akumulatora. Następnie musimy opróżnić zbiornik z paliwem i wymontować go od dołu. W celu spuszczenia wsuwamy jeden koniec węża(drugi koniec musi być szczelnie zaciśnięty) do baku poprzez otwór wlewowy. Jego drugi koniec umieszczamy w pustym naczyniu, które powinno być poniżej baku.

Zdejmujemy z pompy przewód doprowadzający, odprowadzający oraz złącze. Luzujemy nakrętkę mocującą za pomocą młotka i śrubokręta. Obracamy pompę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i wyjmujemy ją. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę, żeby wszystko było ustawione tak jak przed demontażem.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA