REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK1: wymiana tarcz hamulcowych

Robert Kuśpiel
Ford Focus MK1 wymiana tarcz hamulcowych
Ford Focus MK1 wymiana tarcz hamulcowych

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tarcze hamulcowe w Fordzie Focus Mk1.

Na samym początku kilka uwag odnośnie samej tarczy. Opiszemy wymianę tarczy przedniej jak i tylnej. Nominalna grubość tej pierwszej to 22mm, drugiej 10mm. Dopuszcza się zużycie do 2mm. Pomiaru najlepiej dokonywać suwmiarką. Oczywiście pewne wnioski można wyciągnąć po samych oględzinach. Jeżeli jest widoczny a zarazem wyczuwalny bardzo duży rant nie ma sensu wykonywać pomiaru, od razu przechodzimy do wymiany.

REKLAMA

REKLAMA

Zalecamy zakup tarcz renomowanych firm. Wymianę prowadzimy parami. Niedopuszczalne jest wymienianie tylko jednej sztuki. Pamiętajmy, że na nowe tarcze nie zakładamy starych klocków. Zaczynamy od przedniej tarczy. Zdejmujemy koło i mamy dostęp do wszystkich elementów. Wypinamy przewód hamulcowy i wypinamy sprężynę mocującą z zacisku. Chwytamy za niego i ciągniemy delikatnie do siebie w celu cofnięcia tłoczka. Wyjmujemy zaślepki ochronne i wykręcamy śruby mocujące.

Zobacz też: Ford Focus MK1: wymiana klocków hamulcowych

Podwieszamy go za pomocą drutu. Teraz wyjmujemy zewnętrzny klocek a następnie wewnętrzny. Demontujemy pierścień zabezpieczający tarczy hamulcowej (jeśli występuje). Opukujemy delikatnie starą tarcze w celu ułatwienia demontażu. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie powierzchnie przylegania za pomocą szczotki drucianej. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Tarcza, pierścień, zacisk z klockami i koło. Jeżeli dysponujemy kluczem dynamometrycznym to dokręcamy śruby zacisku momentem 28Nm. Podobnie postępujemy z drugą tarczą.

REKLAMA

Przechodzimy do tylnej części auta. Unosimy tył auta i podpieramy również na „kobyłkach”. Zdejmujemy koło i odpinamy cięgno hamulca ręcznego od dźwigni na zacisku. Teraz wykręcamy śruby mocujące go i podwieszamy za pomocą drutu, żeby nie wisiał na przewodzie. Wyjmujemy wkładki z zacisku. Sposób działania jest podobny do przednich tarcz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ford Focus MK1: wymiana wszystkich żarówek

Zdejmujemy pierścień zabezpieczający, opukujemy tarczę młotkiem i zdejmujemy ją. Tutaj również bardzo ważne jest dokładne wyczyszczenie powierzchni przylegania tarczy. Ewentualne nierówności mogą wpłynąć na jej pracę i zachowanie podczas hamowania. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Pamiętajmy o zamontowaniu nowych klocków. Na takim zestawie należy unikać gwałtownego hamowania przez około 400 km. Jest to czas potrzebny na dobre dotarcie i dopasowanie się tarcz do klocków.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA