REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: odpowietrzenie sprzęgła

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Skoda Octavia I odpowietrzenie sprzęgła.
Skoda Octavia I odpowietrzenie sprzęgła.

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli sprzęgło nie rozłącza się prawidłowo to należy je odpowietrzyć. W poradniku tym pokażemy jak odpowietrzyć urządzenie sterujące sprzęgłem w Skodzie Octavii I.

W przypadku kiedy sprzęgło nie rozłącza się prawidłowo podczas zmiany biegów, to należy odpowietrzyć urządzenie sterujące sprzęgłem. Inne objawy świadczące o takiej konieczności, to brak powrotu pedału sprzęgła po wciśnięciu lub powrót z opóźnieniem. Do obsługi sprzęgła stosowany jest płyn hamulcowy. Jest on bardzo trujący, dlatego powinniśmy uważać podczas pracy.

REKLAMA

Nie należy rozlewać go na karoserie samochodu. Doprowadzi to do jej uszkodzenia i znacznie przyspieszy korozję. Pierwszy krok to uniesienie samochodu. Nie ma potrzeby korzystania z platformy warsztatowej. Wystarczy tradycyjny lewarek wraz z podstawkami. Podczas wykonywania tej pracy należy zachować szczególną ostrożność. Następnie demontujemy dolną osłonę silnika.

Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż półosi

REKLAMA

Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym. Jest on wspólny dla układu hamulcowego i sterowania sprzęgła. Jeżeli występuje taka potrzeba, to uzupełniamy poziom do oznaczenia MAX. Teraz zdejmujemy osłony przeciwpyłowe z zaworu odpowietrzającego na siłowniku sterującym i na zacisku hamulcowym przedniego lewego koła. Sprawdzamy delikatnie, czy jest możliwość obrócenia zaworów odpowietrzających.

Podłączamy giętki przewód do zaworu odpowietrzającego na zacisku hamulcowym i napełniamy (przewód) płynem hamulcowym. W tym celu otwieramy zawór odpowietrzający na zacisku i wciskamy powoli pedał hamulca i przytrzymujemy go w jednym położeniu. Do tej operacji będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Zamykamy zawór odpowietrzający i puszczamy pedał hamulca. Otwieramy ponownie zawór i powtarzamy tę czynność do momentu aż wężyk nie będzie całkowicie napełniony. Zatykamy przewód palcem w celu zablokowania wycieku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera

Wolną końcówkę przewodu wsuwamy na zawór odpowietrzający siłownika sterującego sprzęgłem i odkręcamy obydwa zawory odpowietrzające. Wciskamy pedał hamulca i zamykamy zawór odpowietrzający na zacisku. Czynność tą powtarzamy do momentu aż przestaną się pokazywać pęcherzyki powietrza w zbiorniczku płynu hamulcowego. Zakręcamy zawory odpowietrzające i zdejmujemy wężyk

Opuszczamy samochód i uzupełniamy poziom płynu do znaku MAX. Wciskamy pedał sprzęgła i sprawdzamy działanie hamulców. Na końcu montujemy dolną osłonę silnika i opuszczamy samochód.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA