Skoda Octavia I: odpowietrzenie sprzęgła
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku kiedy sprzęgło nie rozłącza się prawidłowo podczas zmiany biegów, to należy odpowietrzyć urządzenie sterujące sprzęgłem. Inne objawy świadczące o takiej konieczności, to brak powrotu pedału sprzęgła po wciśnięciu lub powrót z opóźnieniem. Do obsługi sprzęgła stosowany jest płyn hamulcowy. Jest on bardzo trujący, dlatego powinniśmy uważać podczas pracy.
REKLAMA
Nie należy rozlewać go na karoserie samochodu. Doprowadzi to do jej uszkodzenia i znacznie przyspieszy korozję. Pierwszy krok to uniesienie samochodu. Nie ma potrzeby korzystania z platformy warsztatowej. Wystarczy tradycyjny lewarek wraz z podstawkami. Podczas wykonywania tej pracy należy zachować szczególną ostrożność. Następnie demontujemy dolną osłonę silnika.
Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż półosi
REKLAMA
Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym. Jest on wspólny dla układu hamulcowego i sterowania sprzęgła. Jeżeli występuje taka potrzeba, to uzupełniamy poziom do oznaczenia MAX. Teraz zdejmujemy osłony przeciwpyłowe z zaworu odpowietrzającego na siłowniku sterującym i na zacisku hamulcowym przedniego lewego koła. Sprawdzamy delikatnie, czy jest możliwość obrócenia zaworów odpowietrzających.
Podłączamy giętki przewód do zaworu odpowietrzającego na zacisku hamulcowym i napełniamy (przewód) płynem hamulcowym. W tym celu otwieramy zawór odpowietrzający na zacisku i wciskamy powoli pedał hamulca i przytrzymujemy go w jednym położeniu. Do tej operacji będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Zamykamy zawór odpowietrzający i puszczamy pedał hamulca. Otwieramy ponownie zawór i powtarzamy tę czynność do momentu aż wężyk nie będzie całkowicie napełniony. Zatykamy przewód palcem w celu zablokowania wycieku.
Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera
Wolną końcówkę przewodu wsuwamy na zawór odpowietrzający siłownika sterującego sprzęgłem i odkręcamy obydwa zawory odpowietrzające. Wciskamy pedał hamulca i zamykamy zawór odpowietrzający na zacisku. Czynność tą powtarzamy do momentu aż przestaną się pokazywać pęcherzyki powietrza w zbiorniczku płynu hamulcowego. Zakręcamy zawory odpowietrzające i zdejmujemy wężyk
Opuszczamy samochód i uzupełniamy poziom płynu do znaku MAX. Wciskamy pedał sprzęgła i sprawdzamy działanie hamulców. Na końcu montujemy dolną osłonę silnika i opuszczamy samochód.
REKLAMA
REKLAMA