Peugeot 206: wymiana wtryskiwacza paliwa w silniku 8 zaworowym
REKLAMA
REKLAMA
Najpierw musimy ustalić, który wtrysk kwalifikuje się do wymiany. W tym celu przydatny jest stetoskop. Jeśli go nie mamy, zostaje nam druga metoda: wymiana wtrysku najbardziej narażonego na uszkodzenia. Jest to wtrysk pod dyszą spryskiwacza. Woda lub płyn kapie na wtryskiwacz znajdujący się na pierwszej pozycji z prawej strony samochodu.
REKLAMA
Zobacz również: Skąd bierze się dym z rury podczas jazdy?
Jeżeli mamy stetoskop, przykładamy go do każdego wtryskiwacza na uruchomionym silniku. Brak równomiernego stuku oznacza uszkodzony wtryskiwacz (uszkodzony jest elektrozawór dozujący paliwo do cylindrów). Kiedy namierzymy wadliwy wtrysk, demontujemy cewkę zapłonową. Następnie zdejmujemy przewód odmy, odkręcamy śruby mocujące pokrywy, na której znajduje się kostka, którą również odpinamy. Odkręcamy element mocowania listwy wtryskowej oraz wykręcamy śruby mocujące listwę do głowicy. Łapiemy za wtryskiwacze i ostrożnie wyciągamy je z głowicy.
Zobacz również: Jak działają cylindry w silniku?
Wyjmujemy zabezpieczenie wtrysku, odpinamy kostkę i wyjmujemy uszkodzony wtryskiwacz z listwy. Nowy wtryskiwacz montujemy bardzo ostrożnie, żeby niczego nie uszkodzić lub zabrudzić. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na koniec musimy wykasować błędy komputera.
REKLAMA
REKLAMA