Awaria silnika wycieraczek. I co wtedy?
REKLAMA
REKLAMA
Wycieraczki poruszają się po powierzchni szyby za sprawą niewielkiego silniczka elektrycznego. Ten ma niezwykle prostą budowę. Do tego charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem wytrzymałości. To oczywiście nie oznacza, że silnik jest wieczny. Z czasem ulegnie uszkodzeniu, a to może dość mocno utrudnić kierowcy życie. W jaki sposób? Dla przykładu nie będzie miał możliwości zbierania wody podczas jazdy w deszczu. W efekcie zostanie zmuszony do wykonania postoju i przeczekania opadów na poboczu.
REKLAMA
Awaria silnika wycieraczek. Jakie są jej powody?
REKLAMA
Czemu mechanizm uszkadza się? Powodów tak naprawdę może być kilka. Przede wszystkim decyduje o tym naturalne zużycie, a konkretnie zatarcie lub spalenie silnika. Ten jak każde inne urządzenie ma swoją wytrzymałość i określoną ilość cykli pracy. Poza tym o usterce układu oczyszczającego powierzchnię przedniej i tylnej szyby jest w stanie zadecydować uszkodzenie mechaniczne wynikające np. ze zdarzenia drogowego. Czasami też winne awarii jest prozaiczne przepalenie bezpiecznika.
Awaria silnika wycieraczek jest o tyle problematyczna, że po jej wystąpieniu nie da się jeździć w czasie opadów. Kierowca nie będzie miał odpowiedniej widoczności. Poza tym awaria wycieraczek w czasie kontroli drogowej będzie oznaczać mandat i odebranie dowodu rejestracyjnego pojazdu. To jednak nie koniec. Drugie ze zmartwień dotyczy ceny usunięcia usterki. Nowy silnik może kosztować nawet 700 - 1000 złotych. Przykładem modelu, który naraża właściciela na wydatek z górnej części przedziału cenowego, jest chociażby Opel Vectra C. Co więcej, do kwoty tej należy doliczyć też jakieś 100 - 150 złotych, które mechanik doliczy sobie za wymianę silnika.
Awaria silnika wycieraczek - oszczędności?
REKLAMA
Jak poszukiwać oszczędności? Metoda tak naprawdę jest jedna. Mechanicy zalecają zakup części używanych pochodzących z demontażu. W ich przypadku wydatek ma zdecydowanie niższą wartość. Za używany silnik wycieraczek należy zapłacić jakieś 100 - 200 złotych i można go kupić zarówno poprzez portale aukcyjne, jak i np. na złomowiskach. Tak, mechanizm z drugiej ręki jest poniekąd kotem w worku. Dopóki nie zostanie zamontowany, kierowca nie będzie wiedział jak działa. Dysproporcja wydatku między nowym a używanym sprawia jednak, że wielu właścicieli aut starszych nie będzie patrzyło na zagrożenia.
Jeżeli kierowcy przydarzy się awaria silnika wycieraczek, podczas zakupu nowej lub używanej części powinien wykazać się czujnością! Nowy element warto dobierać w oparciu m.in. o kod VIN. W przypadku silnika z drugiej ręki, najlepiej porównać kupowaną część z tą, która wcześniej została wyciągnięta z pojazdu. Czemu to takie ważne? Tylko w taki sposób właściciel samochodu będzie miał pewność, że mechanizm idealnie pasuje do pojazdu, a dzięki temu awaria silnika wycieraczek zostanie usunięta skutecznie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.