REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: radzimy jak wymienić przednie klocki hamulcowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana przednich klocków hamulcowych
Wymiana przednich klocków hamulcowych

REKLAMA

REKLAMA


Wymiana klocków czeka każdego kierowcę. W poradniku tym, pokażemy jak wymienić klocki hamulcowe w Mercedesie W210 klasy E.

Na początku musimy zebrać wszystkie potrzebne narzędzia, więc co będzie nam potrzebne?
• Klocki hamulcowe
• Młotek
• Lewarek
• Klucz do kół
• Śrubokręt płaski
• Klucz imbusowy 7
• Kawałek drutu
• Szczotka druciana
• WD-40

REKLAMA

REKLAMA

Na samym początku musimy kupić klocki hamulcowe. W tym przypadku wybór pozostawiamy właścicielowi auta. Mamy duży wybór tego typu materiałów. Jedyne, co możemy zaproponować, to klocki lepszych producentów. Unikniemy wtedy nadmiernego pylenia, bądź nieprzyjemnych dźwięków podczas hamowania. Kiedy dokonaliśmy wyboru, możemy przystąpić do wymiany.

Zobacz również: Jak wymienić klocki hamulcowe?

Na początku luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podkładamy drewniany klocek pod auto i odkręcamy do końca śruby koła. Zdejmujemy koło i mamy dostęp do naszych hamulców. Bierzemy płaski śrubokręt i demontujemy sprężynkę z zacisku hamulcowego. Następnie wyjmujemy wtyczkę zużycia klocków. Wtyczkę wyjmujemy od góry. Od tyłu zacisku lokalizujemy zaślepki śrub trzymające zacisk. Zdejmujemy je podważając śrubokrętem.

REKLAMA

O ile to możliwe, tak przesuwamy zacisk, żeby schował się tłoczek. Teraz za pomocą klucza imbusowego 7 odkręcamy dwie śruby i lekko je wysuwamy. Demontujemy zacisk i podwieszamy go na drucie. Drut możemy przywiązać do sprężyny. Niedopuszczalne jest, żeby zacisk wisiał na samym przewodzie. Wewnętrzny klocek, wciśnięty jest w tłoczek za pomocą blaszek. Demontujemy go razem z zewnętrznym klockiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za pomocą drewnianego trzonka młotka wciskamy tłoczek. Warto go polać WD-40, jeśli jest wyczuwalny opór. Niedopuszczalne jest zacinanie się tłoczka. Kiedy mamy wciśnięty tłoczek i nie mamy żadnych zastrzeżeń do jego działania, przygotowujemy miejsce mocowania klocków. Robimy to za pomocą szczotki drucianej. Czyścimy dokładnie powierzchnie, zanim zamontujemy nowy klocek.

Zobacz również: Jak wymienić szczęki hamulcowe?

Montujemy nowe klocki nie zapominając o czujniku zużycia klocków. Jeżeli nie mamy nowego czujnika, jesteśmy zmuszeni zamontować stary czujnik. Przed zamontowaniem zacisku należy sprawdzić położenie klocków. Mamy tutaj na myśli, przyleganie ich do tarczy. Klocek nie może się opierać na krawędzi tarczy, dzieje się tak, gdy montujemy klocki, bez wymiany tarcz. Resztę elementów montujemy w odwrotnej kolejności. Wszystkie czynności przeprowadzamy w takiej samej kolejności po drugiej stronie auta.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA