Mercedes W210: radzimy jak wymienić przednie klocki hamulcowe
REKLAMA
REKLAMA
Na początku musimy zebrać wszystkie potrzebne narzędzia, więc co będzie nam potrzebne?
• Klocki hamulcowe
• Młotek
• Lewarek
• Klucz do kół
• Śrubokręt płaski
• Klucz imbusowy 7
• Kawałek drutu
• Szczotka druciana
• WD-40
REKLAMA
Na samym początku musimy kupić klocki hamulcowe. W tym przypadku wybór pozostawiamy właścicielowi auta. Mamy duży wybór tego typu materiałów. Jedyne, co możemy zaproponować, to klocki lepszych producentów. Unikniemy wtedy nadmiernego pylenia, bądź nieprzyjemnych dźwięków podczas hamowania. Kiedy dokonaliśmy wyboru, możemy przystąpić do wymiany.
Zobacz również: Jak wymienić klocki hamulcowe?
REKLAMA
Na początku luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podkładamy drewniany klocek pod auto i odkręcamy do końca śruby koła. Zdejmujemy koło i mamy dostęp do naszych hamulców. Bierzemy płaski śrubokręt i demontujemy sprężynkę z zacisku hamulcowego. Następnie wyjmujemy wtyczkę zużycia klocków. Wtyczkę wyjmujemy od góry. Od tyłu zacisku lokalizujemy zaślepki śrub trzymające zacisk. Zdejmujemy je podważając śrubokrętem.
O ile to możliwe, tak przesuwamy zacisk, żeby schował się tłoczek. Teraz za pomocą klucza imbusowego 7 odkręcamy dwie śruby i lekko je wysuwamy. Demontujemy zacisk i podwieszamy go na drucie. Drut możemy przywiązać do sprężyny. Niedopuszczalne jest, żeby zacisk wisiał na samym przewodzie. Wewnętrzny klocek, wciśnięty jest w tłoczek za pomocą blaszek. Demontujemy go razem z zewnętrznym klockiem.
Za pomocą drewnianego trzonka młotka wciskamy tłoczek. Warto go polać WD-40, jeśli jest wyczuwalny opór. Niedopuszczalne jest zacinanie się tłoczka. Kiedy mamy wciśnięty tłoczek i nie mamy żadnych zastrzeżeń do jego działania, przygotowujemy miejsce mocowania klocków. Robimy to za pomocą szczotki drucianej. Czyścimy dokładnie powierzchnie, zanim zamontujemy nowy klocek.
Zobacz również: Jak wymienić szczęki hamulcowe?
Montujemy nowe klocki nie zapominając o czujniku zużycia klocków. Jeżeli nie mamy nowego czujnika, jesteśmy zmuszeni zamontować stary czujnik. Przed zamontowaniem zacisku należy sprawdzić położenie klocków. Mamy tutaj na myśli, przyleganie ich do tarczy. Klocek nie może się opierać na krawędzi tarczy, dzieje się tak, gdy montujemy klocki, bez wymiany tarcz. Resztę elementów montujemy w odwrotnej kolejności. Wszystkie czynności przeprowadzamy w takiej samej kolejności po drugiej stronie auta.
REKLAMA
REKLAMA