REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Montaż klocków hamulcowych w samochodzie Mazda MX-3

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zuzanna Gawor-Kotkowska
Poradnik ukazujący jak zamontować klocki hamulcowe Fot. Mazda
Poradnik ukazujący jak zamontować klocki hamulcowe Fot. Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Naprawa hamulców jet konieczna raz na jakiś czas, ponieważ efekt ich pracy jest możliwy dzięki ich zużywaniu się. Podpowiadamy, jak samodzielnie zamontować klocki hamulcowe w samochodzie Mazda MX-3, po uprzednim demontażu zużytych.

Montaż klocków

Aby zamontować klocki, musimy najpierw wcisnąć tłoczek zacisku. Najlepiej używać do tego specjalnego narzędzia rozpierającego – sami najpewniej nie będziemy mieli siły, aby to zrobić. Możemy też spróbować zrobić to za pomocą innego przyrządu, który działa na zasadzie rozpierania. Przy tej okazji warto sprawdzić stan uszczelnienia zacisku. 

REKLAMA

Zobacz również: Mazda MX-3: demontaż klocków hamulcowych

REKLAMA

Jeśli gumka osadzona wokół tłoczka jest sparciała lub dziurawa, najlepiej będzie ją wymienić. Zaniedbanie wiąże się ze zbyt dużym ryzykiem zanieczyszczenia tłoczka i w efekcie jego korodowania, a później zapieczenia. Efekt będzie taki, że hamulec nie będzie działał lub będzie działał cały czas, zatrzymując dane koło nawet wtedy, gdy próbujemy rozpędzać auto.

Uszczelnienia możemy kupić w sklepie z częściami samochodowymi, a będzie on figurował jako zestaw naprawczy zacisku. Następnie umieszczamy nowe klocki w miejscu starych tak, aby dopasować ich otwory do otworów w zacisku. Najlepiej robić to, jednocześnie wsuwając kołki mocujące w klocek i zacisk. Gdy klocki i kołki będą już na miejscu, możemy je z powrotem zabezpieczyć zawleczkami, a następnie nałożyć sprężyny (druty pozycjonujące), najpierw poprzeczny, potem wzdłużny.

Montaż zacisku

Aby poprawnie zamontować zacisk, należy po prostu wsunąć go na tarczę w miejscu, gdzie w piaście znajdziemy wcięcie na klocek hamulcowy (z tyłu tarczy). Pamiętajmy, aby na krawędziach tego wcięcia znajdowały się blaszki, które mogły spaść przy demontażu zacisku. Jeśli zacisk nie chce wejść gładko, będziemy musieli pomóc mu młotkiem, ale bardzo delikatnie. Mocne uderzenia nie są wskazane. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak uzupełniać płyn hamulcowy?

Gdy zacisk jest już na swoim miejscu, pozostało przykręcić śruby mocujące. Otwory znajdują się z tyłu zacisku. Ważne, aby bardzo precyzyjnie wycelować śrubą w otwór piasty. W przeciwnym razie, próbując ją wkręcić nieprawidłowo, możemy zniszczyć gwint. O ile będzie to gwint śruby, koszt wymiany będzie niewielki. Zniszczenie gwintu piasty będzie wiązało się ze znacznymi komplikacjami.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA