Mercedes W210: wymiana termostatu
REKLAMA
REKLAMA
Awaria termostatu może doprowadzić do usterki silnika. Jeżeli termostat się nie otworzy to może dojść do przegrzania silnika. w przypadku kiedy pozostaje ciągle otwarty to mamy problem z osiągnięciem prawidłowej temperatury a co za tym idzie wydajność układu ogrzewania jest bardzo mała. Powodem zbyt szybkiego nagrzewania się silnika może być nadmiar kamienia kotłowego w chłodnicy.
REKLAMA
Zalecamy kupno termostatu dobrej sprawdzonej firmy. Ceny zaczynają się już od 25 złotych, dochodząc nawet do 120złotych. Pod żadnym pozorem nie zalecamy montować używanych termostatów.
Przechodzimy do demontażu. Na początku odłączamy ujemną klemę akumulatora. Jeżeli mamy zabezpieczone radio za pomocą kodu to po ponownym podłączeniu radia nastąpi jego zablokowanie (należy wpisać odpowiedni kod).
Zobacz też: Mercedes W210: demontaż chłodnicy
Teraz musimy odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli silnik jest gorący to należy robić to poprzez grubą szmatę, żeby nie doszło do poparzenia. Kolejny krok to spuszczenie cieczy chłodzącej. Podnosimy samochód za pomocą lewarka i podpieramy auto na „kobyłkach”. Pamiętajmy o zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa. Teraz demontujemy dolną osłonę silnika.
Na dole chłodnicy znajduje się króciec spustowy, na który zakładamy odpowiedni wąż elastyczny (średnica 12mm). Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i wsadzamy do niego wcześniej zamontowany przewód. Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cała ciecz. Następnie wsuwamy drugi przewód o średnicy 14mm na korek spustowy w kadłubie silnika. Podstawiamy naczynie pod silnik i wykręcamy korek spustowy.
Odpinamy opaskę mocującą i demontujemy elastyczny przewód powietrza. Następnie odkręcamy pokrywę termostatu od obudowy pompy cieczy chłodzącej o odkładamy ją na bok wraz z podłączonym przewodem. W tym momencie możemy wyjąć termostat. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Wkładamy termostat używając nowego pierścienia uszczelniającego.
Zobacz też: Mercedes W210: wymiana cieczy chłodzącej
Zakładamy pokrywę razem z termostatem i dokręcamy ją. Montujemy przewód powietrza i wlewamy ciecz chłodzącą (upewniamy się czy korki spustowe są dokręcone). Uruchamiamy silnik i czekamy do momentu aż włączy się wentylator. Kontrolujemy czy obudowa termostatu jest szczelna i czy chłodnica jest wyczuwalnie ciepła w dolnej części. Na końcu uzupełniamy płyn chłodzący do odpowiedniego poziomu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.