Mercedes W210: wymiana silniczków wycieraczek
REKLAMA
REKLAMA
Brak wycieraczek podczas deszczowej pory to najgorsze co może nas spotkać. Jeżeli mamy uszkodzony silniczek nie powinniśmy czekać z jego wymianą. Zaczynamy od silniczka przedniej wycieraczki.
REKLAMA
Pierwszy krok to zdjęcie plastikowej pokrywy z ramienia wycieraczki po czym odkręcamy znajdującą się pod nią śrubę.
Zobacz też: Mercedes W210: wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku Diesla 2.9 (602)
Wyciągamy ramię wycieraczki do góry jednocześnie podtrzymując je w taki sposób żeby nie doprowadzić do uszkodzenia przedniej szyby. Kolejny krok to demontaż nawiewów wlotów powietrza do układu ogrzewania i wentylacji po lewej i prawej stronie. Zdejmujemy osłonę mechanizmu napędu wycieraczki oraz odkręcamy nakrętki i śrubę mocującą. Podważamy klamrę mocującą gumową poduszkę. Najlepiej zrobić to za pomocą płaskiego śrubokręta.
Odpinamy złącze elektryczne od silnika wycieraczki i demontujemy mechanizm napędu wycieraczki. Zanim wyjmiemy całkowicie silnik należy zaznaczyć położenie wycieraczki względem korbowodu. Teraz odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy korbę z czopa wałka napędu wycieraczki. Kolejny krok to odkręcenie nakrętki wałka z silnika napędu wycieraczki. Na końcu odłączamy korbowód od korby i odkręcamy śruby mocujące silnik. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.
Zobacz też: Mercedes W210: demontaż chłodnicy
Tylna wycieraczka (kombi)
Na początku należy zwilżyć tylną szybę. Włączamy tylną wycieraczkę i wyłączamy w momencie kiedy ustawi się w skrajnym położeniu. Oznaczamy na szybie położenie tylnej wycieraczki. Najlepiej zrobić to za pomocą taśmy klejącej. Podczas montażu będziemy mieli możliwość idealnego osadzenia ramienia wycieraczki. Teraz podnosimy plastikową pokrywkę.
Zobacz też: Mercedes W210: wymiana termostatu
Luzujemy nakrętkę mocującą i odchylamy do góry ramię wycieraczki i ściągamy je z czopa. W tym celu wystarczy poruszać ramieniem na boki. Teraz ściągamy ramię wycieraczki z wałka a następnie otwieramy tylną klapę i demontujemy poszycie wewnętrzne tylnej klapy. Odłączamy złącze elektryczne oraz przewód płynu spryskiwacza. Teraz odkręcamy trzy śruby mocujące silnik i wyjmujemy go. Kontrolujemy czy gumowa tuleja wałka silnika wycieraczki nie nosi uszkodzeń, w razie potrzeby wymieniamy ją.
Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawnym ułożeniu ramienia wycieraczki. Należy stosować się do oznaczenia na szybie (naklejony kawałek taśmy).
REKLAMA
REKLAMA