REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Audi A3 8L 1.6 AKL: wymiana termostatu - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana termostatu w Audi A3
Wymiana termostatu w Audi A3

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym przeprowadzimy wymianę termostatu w Audi A3. Jest to kolejna czynność, którą możemy wykonać we własnym zakresie. Wymianę termostatu przeprowadzimy na przykładzie Audi A3 8L 1.6 AKL.

Koszt zakupu termostatu nie jest duży, na pewno nie obciąży znacznie naszego budżetu. Zaczynamy od odkręcenia plastikowej pokrywy silnika. W ten sposób będziemy mieli wygodniejszy dostęp do króćca z termostatem. Najpierw odkręcamy korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodnicy. Kolejny krok to spuszczenie płynu chłodniczego. W tym celu musimy odkręcić korek spustowy.

REKLAMA

Zobacz też: Audi A3 8L: czyszczenie zaworu N75

Z jego lokalizacją nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Kiedy stoimy przodem do samochodu, po prawej stronie chłodnicy, na dole znajduje się korek. Nie powinniśmy mieć problemów z jego lokalizacją. Podkładamy puste naczynko i pociągamy za korek w kierunku silnika i przekręcamy go o pół obrotu. W ten oto sposób, mamy otwarty korek. Czekamy aż płyn spłynie, odkładamy napełnione naczynie i przechodzimy do kolejnego kroku.

Zobacz również: Jak awaryjnie otworzyć samochód?

REKLAMA

Teraz za pomocą klucza imbusowego odkręcamy dwie śruby trzymające króciec. Najlepiej wykorzystać takie klucze imbusowe, które mają okrągłą główkę. Powodem takiego wyboru jest umiejscowienie drugiej śruby. Znajduje się ona w bliskim sąsiedztwie alternatora. W tym miejscu należy zwrócić szczególną uwagę, żeby nie uszkodzić kabla kluczem imbusowym. Kiedy odkręcimy króciec, możemy się spodziewać, że wyleci nam płyn chłodniczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następny krok to demontaż starego termostatu. Wyjmujemy stary termostat, razem z uszczelką. Możemy teraz zamontować nowy. Wkładamy go i zakładamy uszczelkę. Warto zaznaczyć, że uszczelkę smarujemy czerwonym silikonem i przykładamy ją do króćca. Taki sposób zagwarantuje nam, że uszczelka nie wypadnie podczas przykręcania króćca. Następnie przykręcamy dwie śruby imbusowe i zamykamy korek spustowy od chłodnicy. Nadszedł czas na zalanie układu płynem chłodniczym.

Zobacz również: Jak bezpiecznie wykonywać prace pod samochodem?

Możemy wlać wcześniej zlany płyn, jednak polecamy zalanie nowego płynu. Tym bardziej, jeżeli nie był on wymieniany od dłuższego czasu. Wycieramy silnik w okolicy, gdzie znajduje się termostat, będziemy widzieć ewentualne wycieki płynu. Odpalamy silnik i pozwalamy na odpowietrzenie układu. Ewentualną różnicę uzupełniamy płynem. Kiedy przestaną ulatniać się pęcherzyki powietrze a silnik osiągnie temperaturę 90 stopni i pozostanie na tym poziomie, to możemy mieć pewność, że termostat się otworzył. Wąż za termostatem powinien być tak samo gorący jak ten na górze chłodnicy. Jeżeli będą jakieś ubytki płynu, należy je uzupełnić.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 112 716 interwencji, 470 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 716 interwencji. Byli wzywani do 470 wypadków drogowych.

OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

REKLAMA

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

REKLAMA

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

REKLAMA