Jak wymienić mechanizm biegów w Oplu?
REKLAMA
REKLAMA
Elementem, który zazwyczaj wymaga wymiany jest bolec na wybieraku. Opel dostarcza specjalny zestaw naprawczy do mechanizmu biegów. Jednak nie zawsze psują się części, które wchodzą w skład zestawu. Wtedy jesteśmy zmuszeni do zakupu poszczególnych elementów. Wymiana poszczególnych elementów, może sprawić, że luz na gałce będzie praktycznie niewyczuwalny.
REKLAMA
Powodem wszelkich luzów jest przede wszystkim guma, znajdująca się na kulce dźwigni.
Podczas naprawy wymieniamy elementy uszkodzone mechanicznie oraz wymieniamy ewentualnie gumę na dźwigni.
Zobacz również: Co to jest swap silnika?
Zaczynamy od demontażu mieszka ochronnego. Łapiemy go po bokach i pociągamy do góry.
Mamy już widok całego mechanizmu. Lokalizujemy uszkodzone elementy i wymieniamy je. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę wszystkich elementów mechanizmu, efekt będzie od razu wyczuwalny. Gałka zmiany biegów będzie pracować, jak w nowym samochodzie.
Zobacz również: Co to jest chiptuning?
Warto wymienić gumę na kulce w celu eliminacji luzów. Aby to zrobić należy odpiąć kołek zabezpieczający i zdemontować go z drążka. Za pomocą śrubokręta zdejmujemy gumę. Oczyszczamy miejsce, w którym się znajdowała i zakładamy nową. Na koniec wycieramy stary smar i nakładamy nowy.
Jest to jedna z najszybszych napraw, jakie można wykonać samemu. Cena samego zestawu naprawczego to około 70 złotych.
REKLAMA
REKLAMA