REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co jest najważniejsze w branży TSL?

Agnieszka Błaszczyk-Dąbrowska, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w DHL Global Forwarding. Fot. DHL
Agnieszka Błaszczyk-Dąbrowska, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w DHL Global Forwarding. Fot. DHL
Dariusz Iwanski
Media

REKLAMA

REKLAMA

Jak cechy są najważniejsze z perspektywy klientów branży TSL? Komentuje Agnieszka Błaszczyk-Dąbrowska, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w DHL Global Forwarding.

Miniony rok sprzedażowy w branży TSL, pomimo prognoz spadkowych, nieznacznie urósł. Sytuacja nie była łatwa, wszyscy zwracali szczególną uwagę na koszty. Branża logistyczna musiała elastycznie dostosować się do oczekiwań klientów. W wyniku tego spedytorzy wciąż bardzo konkurowali ze sobą, a najważniejszym czynnikiem wyboru była i wydaje się, że nadal jest cena. Klienci odchodzili od szybkich zamówień, a zakupy były bardziej przez nich przemyślane.

REKLAMA

REKLAMA

Trend ten jest kontynuowany, co wymusza na branży TSL konieczność planowania zleceń w bardziej przewidywalny i zorganizowany sposób. W związku z powyższym nie tylko oferta produktów oraz serwisów świadczonych naszą firmę poszerzyła się, ale także nastąpiły zmiany w dziale sprzedaży i samym podejściu do sprzedaży naszych usług. Musieliśmy posiąść jeszcze szerszą wiedzę na temat znajomości procesów decyzyjnych u klienta, specyfiki działania jego firmy, a tym samym czynników wpływających na wybór spedytora. Przedstawiciel Handlowy nie jest już tylko dostarczycielem oferty, ale stał się prawdziwym doradcą klienta zyskując w ten sposób jego zaufanie.

Cena jest wciąż bardzo istotna dla klientów branży TSL

W logistyce cena zawsze była bardzo istotnym elementem wyboru spedytora. Wciąż dla mniejszych klientów to ona pozostaje decydującym czynnikiem. Zdarza się, że nawet podczas wstępnej rozmowy telefonicznej klienci zadają pytanie o stawkę. Jednak coraz częściej klienci globalni, mający świadomość wolumenów oraz zagrożeń wynikających z wyboru nieprofesjonalnego spedytora doceniają jakość oferty i serwisu, eksperckość oraz relacje z klientem.

REKLAMA


Obecnie dużym wyzwaniem dla nas jest podjęcie decyzji o rezygnacji z niektórych kontraktów. Nie chcemy konkurować tylko ceną. Wartością dla nas jest utrzymanie atrybutów marki DHL GF, na jakie pracujemy od ponad 20 lat: jakość usług, odpowiedni serwis, podejście do klienta, rozwinięcie sieci logistycznej, wiedza ekspercka naszych pracowników. Oczywiście odesłanie klienta do konkurencji, to zawsze trudna decyzja, ale długofalowo taka polityka jest opłacalna. Jeśli postąpiliśmy zgodnie z wyznawanymi przez nas zasadami, nawet nie podejmując współpracy i tracąc w danym momencie kontrakt, możemy domniemywać, że dzięki uczciwemu podejściu po jakimś czasie klient do nas wróci, doceniając wartości DHL GF. Granie tylko ceną nie jest wpisane w misję naszej firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na znaczeniu zyskują elastyczność oraz jakość

Obecna sytuacja na rynku wykazuje powolny wzrost sprzedaży w branży TSL. Klienci powoli zaczynają doceniać nie tylko konkurencyjność oferty cenowej. Kluczem do sukcesu DHL Global Forwarding jest zrozumienie potrzeb i problemów klientów oraz dynamiczne dopasowywanie oferty do tych oczekiwań, a także elastyczność w działaniu i szybkość reakcji.

Przed działem sprzedaży stoją kolejne wyzwania. Do tej pory kompetencje specjalisty często bywały dość mocno ograniczone, jednak w naszej firmie już od wielu lat wyznajemy zasadę, że handlowiec musi być profesjonalnym doradcą klienta. Dlatego też stworzyliśmy bardzo efektywny system szkolenia nie tylko w pierwszym okresie zatrudnienia, ale na każdym jego etapie, gdyż nauka sprzedaży jest procesem ciągłym.

Nasze siły sprzedażowe to nie sprzedawcy usług, ale prawdziwi doradcy klienta. Profesjonalni opiekunowie, organizujący transport dla przedsiębiorcy od początku do końca, wspierający klienta na każdym etapie procesu logistycznego.

Konieczny stał się także podział sprzedawców na pracujących dla bardzo dużych klientów oraz na tych, którzy pracują dla mniejszych firm. Następuje więc wysoka specjalizacja – w naszych strukturach sprzedaży mamy dział ds. Kluczowych Klientów, dział Sprzedaży Bezpośredniej, dział Sprzedaży Telefonicznej, Dział Wsparcia Sprzedaży oraz Trade Lane.

Ten ostatni jest potwierdzeniem wyjątkowego podejścia do obsługi klienta – jest unikatowym rozwiązaniem wykorzystywane przez DHL Global Forwarding nie tylko na polskim rynku, ale również w międzynarodowych strukturach firmy. Głównym zadaniem Działu Trade Lane to zarządzanie poszczególnymi kierunkami w transporcie międzynarodowym, a także pomoc klientowi w zrozumieniu różnic pomiędzy poszczególnymi gospodarkami i ich specyfiki kulturowej.

Zarządzający działem handlowym muszą jak najlepiej dopasować zatrudnianych sprzedawców pod kątem ich wiedzy i doświadczenia do specyfiki klienta. Handlowiec musi posiadać konkretną wiedzę branżową oraz taką, która będzie przydatna w planowaniu rozwiązań logistycznych dla klienta.

Wychodzenie z ofertą na przeciw oczekiwaniom klientów

Na pewno istotnym czynnikiem sukcesu jest wychodzenie z ofertą naprzeciw oczekiwaniom klientów. Fracht lotniczy jest najszybszy, ale też trzeba za niego odpowiednio zapłacić. Fracht morski jest wyraźnie tańszy, ale czas transportu jest najdłuższy. Obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na pośrednie rozwiązania – taniej niż AFR, szybciej niż OFR. Kiedyś była to tzw. drobnica morska. Jako lider branży mamy duży potencjał w tworzeniu innowacyjnych produktów, dziś w DHL Global Forwarding rozwijamy np. połączenia kolejowe wierząc, że jest to przyszłościowe rozwiązanie.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA