Implementowanie procesu 7 Business Ship Control w sklepie internetowym
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
E-sklep ma w swoim asortymencie takie artykuły, jak pościele, koce, ręczniki, prześcieradła, a także meble dziecięce, dywany i liczne akcesoria. Firma zaczynała od realizacji kilkunastu transakcji dziennie. Sprzedaż jednak błyskawicznie się rozwinęła, m.in. dzięki wypracowanym wcześniej relacjom z dostawcami i producentami, którzy oferowali najwyższej jakości asortyment. Obecnie sklep wysyła od 200 do 250 paczek dziennie, a w sezonie, czyli m.in. w okresie przedświątecznym nawet 400.
REKLAMA
Po rozpoczęciu działalności, pracownicy radzili sobie przy „ręcznej” obsłudze kilku osób, lecz szybki wzrost sprzedaży wymusił wprowadzenie rozwiązań, które poprawiłyby wydajność i zapewniły płynność procesów operacyjnych. Przede wszystkim firma rozwinęła magazyny, zwiększając ich powierzchnię do 350 m2, a następnie wprowadziła aplikację magazynowo – sprzedażową – Subiekt GT. Rozbudowa magazynu i instalacja systemu IT znacznie podniosła potencjał firmy, lecz obsługa dużej ilości wysyłek w dalszym ciągu była tzw. wąskim gardłem.
- Gdy liczba transakcji przekroczyła pewien pułap, ręczne wypisywanie listów przewozowych zajmowało praktycznie cały nasz czas, nie dając możliwości wykonywania innych czynności. Zautomatyzowanie procesu wysyłki było dla nas absolutnym priorytetem – mówi Paweł Orzyłowski, właściciel e-sklepu. Sklep Mówisz i Masz korzysta z usług kurierskich Siódemki. Gdy w grudniu 2012 roku firma kurierska udostępniła rozwiązanie 7 Business Ship Control dostosowane do współpracy z programem Subiekt GT, firma niezwłocznie wdrożyła moduł wysyłkowy Siódemki u siebie.
Jak działa rozwiązanie Business Ship Control?
7 Business Ship Control stanowi unikatowe na rynku, zaawansowane rozwiązanie wspierające proces obsługi przesyłek dla małych i średnich firm, przede wszystkim branży e-commerce. Cechą charakterystyczną aplikacji jest prostota instalacji i łatwość użytkowania. 7 Business Ship Control jest nakładką w pełni integrującą się z głównym systemem magazynowo - sprzedażowym używanym w danym przedsiębiorstwie. Obecnie rozwiązanie dostosowane jest do współpracy z systemami: WF-Mag, Symfonia, Forte, Sello, Asystent, Optima, SoteShop i Subiekt GT.
Rozwiązanie 7 Business Ship Control umożliwia pełną konfigurację danych do wysyłki z własnej bazy programu Subiekt GT oraz tworzenie samego listu przewozowego na podstawie danych z faktury sprzedażowej i jego wydruk na dowolnej drukarce. Ułatwia także przygotowanie i drukowanie zbiorczego dokumentu wydania przesyłek kurierowi w formie manifestu kurierskiego. Umożliwia pobieranie aktualnych statusów etapu doręczenia przesyłki, przypisanych do odbioru lub dokumentu sprzedaży (faktury lub WZ), oraz tworzenie i drukowanie zestawień nadanych przesyłek. Daje szansę ponownego wydrukowania listu, jak również tworzenia szablonów dokumentów za pomocą modułu konfiguracyjnego aplikacji.
Łatwy monitoring przesyłek
REKLAMA
Dostępny bezpłatnie (dla klientów Siódemki) moduł bezproblemowo zintegrował się z wdrożonym w Mówisz i Masz programem magazynowo-sprzedażowym Subiekt GT. Aplikacja została stworzona w taki sposób, żeby funkcjonalnie i wizualnie była jednolita z Subiektem GT. Dzięki temu nawigacja i obsługa 7BSC nie sprawia żadnych problemów - jest prosta i intuicyjna.
Moduł przygotowany przez Siódemkę szybko wpisał się w codzienną praktykę funkcjonowania sklepu, znacznie przyśpieszając obsługę wysyłek. Dzięki natychmiastowemu importowi adresów kontrahentów oraz integracji baz danych z systemem Subiekt, proces wysyłki został w pełni zautomatyzowany. Wyeliminowano konieczność czasochłonnego, ręcznego wypełniania listów przewozowych oraz błędy w adresowaniu paczek.
- Sprzedaż i wysyłka w jednym programie to wygodne, praktyczne i w pełni bezpieczne rozwiązanie. Przyspieszenie i uporządkowanie procesów wysyłki skutkuje zwiększeniem potencjału sprzedaży i pozwala na perfekcyjną i bezbłędną obsługę klienta. – podkreśla Paweł Orzyłowski.
Moduł wysyłkowy Siódemki umożliwia także monitoring przesyłek. W razie jakichkolwiek problemów z dotarciem paczki do adresata, firma, która ją nadała ma możliwość szybkiej i precyzyjnej reakcji, bez kłopotu ją lokalizując za pomocą numeru listu przewozowego.
- Moduł wysyłkowy 7 Business Ship Control sprawdził się w codziennym funkcjonowaniu naszego sklepu. Tworzenie listów przewozowych odbywa się automatycznie. Dzięki temu zaoszczędziliśmy dużo czasu i pieniędzy, a co najważniejsze możemy w pełni skoncentrować się na obsłudze klienta. Zwiększony wolumen wysyłanych paczek nie jest dla nas problemem i ze spokojem możemy myśleć o dalszym rozwoju naszego biznesu – podsumowuje Paweł Orzyłowski.
Źródło: Siódemka S.A.
REKLAMA
REKLAMA