Branża TSL podczas UEFA EURO 2012
REKLAMA
REKLAMA
Należało spodziewać się okresowego spiętrzenia dostaw i nieprzewidywalnego popytu. Jest to największa impreza sportowa organizowana w tej części Europy. Do Polski i na Ukrainę przyjechało wielu kibiców, co spowodowało naturalny wzrost konsumpcji w obu krajach.
REKLAMA
DB Schenker Logistics od wielu lat zabezpiecza łańcuchy dostaw największych graczy na rynku. Liczymy zatem, że w wyniku turnieju obroty handlowe naszych partnerów znacznie wzrosną, co przełoży się na zlecenia logistyczne dla nas. Na ten czas przygotowaliśmy zasoby operacyjne, zarówno jeśli chodzi o doświadczoną kadrę, która będzie pracować na pełnych obrotach, jak i dodatkowy tabor aut naszych przewoźników.
Korzyści dla branży TSL
REKLAMA
Nie ulega wątpliwości, że podczas Mistrzostw Europy nastąpiło zwiększenie popytu na usługi transportowe. Sprzyja temu wiele okoliczności, chociażby kampania reklamowa firm nawiązująca do Mistrzostw Europy. Przykładem są promocje sprzętu elektronicznego, na który wzrasta popyt w okresie przed turniejem. Wszystkie towary są oczywiście dystrybuowane przez operatorów logistycznych, co w bezpośredni sposób przekłada się na rozwój branży TSL. Organizowanych jest także wiele wydarzeń, bardziej lub mniej związanych z Mistrzostwami Europy, które także wymagają obsługi logistycznej.
Trudno jednak ocenić, na jaką skalę nastąpi wzrost przepływu towaru i przesyłek związanych z Mistrzostwami Europy. Usługi, jakie DB Schenker Logistics oferuje w związku z turniejem, charakteryzują się trochę inną specyfiką, ponieważ nasza oferta jest kompleksowa, wychodzimy ponad standard. Nasi klienci oczekują oferty all in one. Często takie usługi angażują różne departamenty w firmie: przesyłki lotnicze, cło, magazynowanie, transport międzynarodowy i krajowy. Obecnie pracownicy zespołu koordynującego obsługę mistrzostw zarządzają na stadionach także sprzętem handlingowym (wózki widłowe, paleciaki, sprzęt rozładowczy).
Strategia działania DB Schenker
REKLAMA
Organizatorzy Mistrzostw Europy założyli, że duża część zwiększonego ruchu podczas turnieju będzie odbywać się po drogach. To wymagało ścisłej współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, między innymi w celu opracowania wariantów alternatywnych na wypadek nieukończenia przed turniejem określonych odcinków dróg. Ważne było także zdefiniowanie wąskich gardeł w transporcie i opracowanie propozycji rozwiązywania trudnych sytuacji. Dlatego wprowadzono zasady czasowego ograniczenia ruchu ciężarówek oraz nakaz ograniczenia prac drogowych podczas mistrzostw.
W polskim DB Schenker Logistics oprócz regularnych połączeń wprowadziliśmy dodatkowe wahadła, które połączą centra dystrybucyjne z miastami gospodarzami, a także niektóre miasta między sobą. Nie wszystkie bowiem dostawy realizować można przy pomocy standardowej sieci. Co więcej, musimy również pamiętać, iż obsługa mistrzostw nie może odbić się na jakości usług realizowanych na rzecz naszych stałych klientów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.