REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zadbać o bezpieczeństwo floty samochodowej - case study

Wiele firm dąży do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa użytkowników samochodów służbowych. Według statystyk aż 40% wypadków zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu. Nie zawsze można ich uniknąć, ale pracodawcy mogą zrobić wiele, aby pomóc pracownikom obniżyć ryzyko udziału w kolizji. Dobrym przykładem jest Philip Morris Polska (PMPL) , lider w swojej branży.
Wiele firm dąży do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa użytkowników samochodów służbowych. Według statystyk aż 40% wypadków zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu. Nie zawsze można ich uniknąć, ale pracodawcy mogą zrobić wiele, aby pomóc pracownikom obniżyć ryzyko udziału w kolizji. Dobrym przykładem jest Philip Morris Polska (PMPL) , lider w swojej branży.
Philip Morris Polska

REKLAMA

REKLAMA

Prawdopodobnie nie da się wyeliminować kolizji podczas użytkowania floty samochodowej. Są jednak sposoby, by ograniczyć ryzyko do minimum. Jak to zrobiono w firmie Philip Morris Polska?

Według statystyk aż 40% wypadków zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu. Nie zawsze można ich uniknąć, ale pracodawcy mogą zrobić wiele, aby pomóc pracownikom obniżyć ryzyko udziału w kolizji. Dobrym przykładem jest Philip Morris Polska (PMPL), lider w swojej branży.

REKLAMA

REKLAMA

W 2014 roku PMPL postawiła na innowacyjne rozwiązania i stworzenie długofalowego, wieloletniego programu bezpiecznego użytkowania samochodu służbowego.

 Pomimo długoletniej pracy nad obniżaniem wypadkowości, wielorakich działań w różnych aspektach administrowania flotą, nadal chciałem czegoś więcej. Cel był jasny: wypracowanie długofalowego planu promowania bezpieczeństwa jazdy w PMPL – mówi Paweł Kuchnia, który koordynuje działania Działu Zarządzania Flotą Samochodową w 4. spółkach z grupy Philip Morris International w Polsce.

Zobacz też: Jak stworzyć politykę flotową w firmie?

REKLAMA

Trzy filary bezpieczeństwa na drodze

Podejście Philip Morris International (PMI) jak również PMPL do bezpieczeństwa na drodze opiera się na trzech głównych filarach: bezpieczeństwo, oszczędność i zrównoważony rozwój środowiska. Wsparcia w zakresie budowania kompleksowego programu bezpiecznej floty udzielił firmie LeasePlan Polska, największy dostawca usług car fleet management na polskim rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Mamy ogromną satysfakcję, że możemy brać udział w tworzeniu tak kompleksowej strategii bezpieczeństwa floty, jaką podjął Philip Morris Polska. W ostatnim roku zintensyfikowaliśmy działania mające na celu wspieranie naszych Klientów w procesie ograniczania liczby szkód komunikacyjnych i powiązanych z nimi kosztów. Głównie poprzez zachęcanie Użytkowników do bardziej odpowiedzialnego zachowania na drodze, poprzez umożliwianie im dalszego rozwoju ich umiejętności prowadzenia samochodu – mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy, LeasePlan Polska. - Przy okazji możemy również wesprzeć Klientów w zakresie optymalizacji poszczególnych obszarów ich polityki flotowej, powiązanych z bezpieczeństwem i sposobem eksploatacji aut – dodaje Artur Sulewski.

Zobacz też: Czym kierują się kobiety przy wyborze samochodów flotowych?

Tworzenie programu bezpiecznego użytkowania samochodu służbowego

Tworzenie programu bezpiecznego użytkowania samochodu służbowego rozpoczęto od wyznaczenia kilku podstawowych celów. Po pierwsze, zaangażowanie indywidualnie wyselekcjonowanych przedstawicieli poszczególnych działów - jako Ambasadorów Bezpieczeństwa w swoich działach. Po drugie, dalsze wzmocnienie dobrych nawyków związanych z bezpieczeństwem jazdy oraz zaangażowanie wszystkich pracowników w kwestie dot. bezpieczeństwa jazdy oraz floty (Fleet Safety), począwszy od Zarządu Philip Morris, poprzez wszystkich menedżerów i członków ich zespołów. I w końcu nieustanna poprawa kultury jazdy oraz zobowiązanie kierowców do przestrzegania przepisów drogowych.

Zobacz też: Skutki podatkowe zapewnienia posiłków profilaktycznych dla pracowników

Jednym z pierwszych efektów pracy zespołu ekspertów było powstanie projektu, który użytkownicy samochodów służbowych w Philip Morris Polska potocznie nazywają „KUBUŚ”. Projekt Konkursu Bezszkodowego Użytkowania Samochodu (KBUS), powstał na bazie obserwacji trendów szkodowości w poszczególnych grupach kierowców aut służbowych w firmie, opinii poszczególnych kierowców zebranych przez Ambasadorów Bezpieczeństwa oraz wiedzy o skutecznych i tych mniej efektywnych dotychczasowych rozwiązaniach. Pierwszą ewaluację programu zaplanowano na drugą połowę 2015 roku.

W ramach działań związanych z obniżeniem ryzyka na drodze, dobry przykład mają za zadanie dawać również przedstawiciele kierownictwa wyższego szczebla. Ponadto Philip Morris International dba o szkolenia techniczne i odpowiednie narzędzia dla zespołów sprzedaży, z myślą o promowaniu zasad bezpiecznego prowadzenia pojazdów wśród pracowników działających w terenie. Wszyscy pracownicy korzystający z samochodów służbowych na całym świecie są również zobowiązani do odbycia e-szkolenia dotyczącego programu bezpieczeństwa.

Zobacz też: Jaki system zarządzania wybrać do floty firmy transportowej?

Według statystyk, aż 40 % wypadków zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu. Nie zawsze można ich uniknąć, ale pracodawcy mogą zrobić wiele, aby pomóc pracownikom obniżyć ryzyko udziału w kolizji. Umożliwienie kierowcom rozwoju ich umiejętności prowadzenia samochodu, budowanie świadomości bezpiecznej jazdy, to skuteczny sposób na zachęcenie wszystkich do bardziej odpowiedzialnego zachowania na drodze, a w konsekwencji również ograniczenie liczby szkód komunikacyjnych i powiązanych z nimi kosztów. Dlatego firmy coraz częściej będą sięgać po rozwiązania, które zwiększą bezpieczeństwo floty i jej użytkowników.

Źródło: Materiały prasowe Philip Morris Polska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA