REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zadbać o bezpieczeństwo floty samochodowej - case study

Wiele firm dąży do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa użytkowników samochodów służbowych. Według statystyk aż 40% wypadków zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu. Nie zawsze można ich uniknąć, ale pracodawcy mogą zrobić wiele, aby pomóc pracownikom obniżyć ryzyko udziału w kolizji. Dobrym przykładem jest Philip Morris Polska (PMPL) , lider w swojej branży.
Wiele firm dąży do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa użytkowników samochodów służbowych. Według statystyk aż 40% wypadków zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu. Nie zawsze można ich uniknąć, ale pracodawcy mogą zrobić wiele, aby pomóc pracownikom obniżyć ryzyko udziału w kolizji. Dobrym przykładem jest Philip Morris Polska (PMPL) , lider w swojej branży.
Philip Morris Polska

REKLAMA

REKLAMA

Prawdopodobnie nie da się wyeliminować kolizji podczas użytkowania floty samochodowej. Są jednak sposoby, by ograniczyć ryzyko do minimum. Jak to zrobiono w firmie Philip Morris Polska?

Według statystyk aż 40% wypadków zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu. Nie zawsze można ich uniknąć, ale pracodawcy mogą zrobić wiele, aby pomóc pracownikom obniżyć ryzyko udziału w kolizji. Dobrym przykładem jest Philip Morris Polska (PMPL), lider w swojej branży.

REKLAMA

REKLAMA

W 2014 roku PMPL postawiła na innowacyjne rozwiązania i stworzenie długofalowego, wieloletniego programu bezpiecznego użytkowania samochodu służbowego.

 Pomimo długoletniej pracy nad obniżaniem wypadkowości, wielorakich działań w różnych aspektach administrowania flotą, nadal chciałem czegoś więcej. Cel był jasny: wypracowanie długofalowego planu promowania bezpieczeństwa jazdy w PMPL – mówi Paweł Kuchnia, który koordynuje działania Działu Zarządzania Flotą Samochodową w 4. spółkach z grupy Philip Morris International w Polsce.

Zobacz też: Jak stworzyć politykę flotową w firmie?

REKLAMA

Trzy filary bezpieczeństwa na drodze

Podejście Philip Morris International (PMI) jak również PMPL do bezpieczeństwa na drodze opiera się na trzech głównych filarach: bezpieczeństwo, oszczędność i zrównoważony rozwój środowiska. Wsparcia w zakresie budowania kompleksowego programu bezpiecznej floty udzielił firmie LeasePlan Polska, największy dostawca usług car fleet management na polskim rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Mamy ogromną satysfakcję, że możemy brać udział w tworzeniu tak kompleksowej strategii bezpieczeństwa floty, jaką podjął Philip Morris Polska. W ostatnim roku zintensyfikowaliśmy działania mające na celu wspieranie naszych Klientów w procesie ograniczania liczby szkód komunikacyjnych i powiązanych z nimi kosztów. Głównie poprzez zachęcanie Użytkowników do bardziej odpowiedzialnego zachowania na drodze, poprzez umożliwianie im dalszego rozwoju ich umiejętności prowadzenia samochodu – mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy, LeasePlan Polska. - Przy okazji możemy również wesprzeć Klientów w zakresie optymalizacji poszczególnych obszarów ich polityki flotowej, powiązanych z bezpieczeństwem i sposobem eksploatacji aut – dodaje Artur Sulewski.

Zobacz też: Czym kierują się kobiety przy wyborze samochodów flotowych?

Tworzenie programu bezpiecznego użytkowania samochodu służbowego

Tworzenie programu bezpiecznego użytkowania samochodu służbowego rozpoczęto od wyznaczenia kilku podstawowych celów. Po pierwsze, zaangażowanie indywidualnie wyselekcjonowanych przedstawicieli poszczególnych działów - jako Ambasadorów Bezpieczeństwa w swoich działach. Po drugie, dalsze wzmocnienie dobrych nawyków związanych z bezpieczeństwem jazdy oraz zaangażowanie wszystkich pracowników w kwestie dot. bezpieczeństwa jazdy oraz floty (Fleet Safety), począwszy od Zarządu Philip Morris, poprzez wszystkich menedżerów i członków ich zespołów. I w końcu nieustanna poprawa kultury jazdy oraz zobowiązanie kierowców do przestrzegania przepisów drogowych.

Zobacz też: Skutki podatkowe zapewnienia posiłków profilaktycznych dla pracowników

Jednym z pierwszych efektów pracy zespołu ekspertów było powstanie projektu, który użytkownicy samochodów służbowych w Philip Morris Polska potocznie nazywają „KUBUŚ”. Projekt Konkursu Bezszkodowego Użytkowania Samochodu (KBUS), powstał na bazie obserwacji trendów szkodowości w poszczególnych grupach kierowców aut służbowych w firmie, opinii poszczególnych kierowców zebranych przez Ambasadorów Bezpieczeństwa oraz wiedzy o skutecznych i tych mniej efektywnych dotychczasowych rozwiązaniach. Pierwszą ewaluację programu zaplanowano na drugą połowę 2015 roku.

W ramach działań związanych z obniżeniem ryzyka na drodze, dobry przykład mają za zadanie dawać również przedstawiciele kierownictwa wyższego szczebla. Ponadto Philip Morris International dba o szkolenia techniczne i odpowiednie narzędzia dla zespołów sprzedaży, z myślą o promowaniu zasad bezpiecznego prowadzenia pojazdów wśród pracowników działających w terenie. Wszyscy pracownicy korzystający z samochodów służbowych na całym świecie są również zobowiązani do odbycia e-szkolenia dotyczącego programu bezpieczeństwa.

Zobacz też: Jaki system zarządzania wybrać do floty firmy transportowej?

Według statystyk, aż 40 % wypadków zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu. Nie zawsze można ich uniknąć, ale pracodawcy mogą zrobić wiele, aby pomóc pracownikom obniżyć ryzyko udziału w kolizji. Umożliwienie kierowcom rozwoju ich umiejętności prowadzenia samochodu, budowanie świadomości bezpiecznej jazdy, to skuteczny sposób na zachęcenie wszystkich do bardziej odpowiedzialnego zachowania na drodze, a w konsekwencji również ograniczenie liczby szkód komunikacyjnych i powiązanych z nimi kosztów. Dlatego firmy coraz częściej będą sięgać po rozwiązania, które zwiększą bezpieczeństwo floty i jej użytkowników.

Źródło: Materiały prasowe Philip Morris Polska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA