REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zadbać o bezpieczeństwo floty samochodowej - case study

Subskrybuj nas na Youtube
Wiele firm dąży do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa użytkowników samochodów służbowych. Według statystyk aż 40% wypadków zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu. Nie zawsze można ich uniknąć, ale pracodawcy mogą zrobić wiele, aby pomóc pracownikom obniżyć ryzyko udziału w kolizji. Dobrym przykładem jest Philip Morris Polska (PMPL) , lider w swojej branży.
Wiele firm dąży do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa użytkowników samochodów służbowych. Według statystyk aż 40% wypadków zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu. Nie zawsze można ich uniknąć, ale pracodawcy mogą zrobić wiele, aby pomóc pracownikom obniżyć ryzyko udziału w kolizji. Dobrym przykładem jest Philip Morris Polska (PMPL) , lider w swojej branży.
Philip Morris Polska

REKLAMA

REKLAMA

Prawdopodobnie nie da się wyeliminować kolizji podczas użytkowania floty samochodowej. Są jednak sposoby, by ograniczyć ryzyko do minimum. Jak to zrobiono w firmie Philip Morris Polska?

Według statystyk aż 40% wypadków zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu. Nie zawsze można ich uniknąć, ale pracodawcy mogą zrobić wiele, aby pomóc pracownikom obniżyć ryzyko udziału w kolizji. Dobrym przykładem jest Philip Morris Polska (PMPL), lider w swojej branży.

REKLAMA

W 2014 roku PMPL postawiła na innowacyjne rozwiązania i stworzenie długofalowego, wieloletniego programu bezpiecznego użytkowania samochodu służbowego.

 Pomimo długoletniej pracy nad obniżaniem wypadkowości, wielorakich działań w różnych aspektach administrowania flotą, nadal chciałem czegoś więcej. Cel był jasny: wypracowanie długofalowego planu promowania bezpieczeństwa jazdy w PMPL – mówi Paweł Kuchnia, który koordynuje działania Działu Zarządzania Flotą Samochodową w 4. spółkach z grupy Philip Morris International w Polsce.

Zobacz też: Jak stworzyć politykę flotową w firmie?

Trzy filary bezpieczeństwa na drodze

REKLAMA

Podejście Philip Morris International (PMI) jak również PMPL do bezpieczeństwa na drodze opiera się na trzech głównych filarach: bezpieczeństwo, oszczędność i zrównoważony rozwój środowiska. Wsparcia w zakresie budowania kompleksowego programu bezpiecznej floty udzielił firmie LeasePlan Polska, największy dostawca usług car fleet management na polskim rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Mamy ogromną satysfakcję, że możemy brać udział w tworzeniu tak kompleksowej strategii bezpieczeństwa floty, jaką podjął Philip Morris Polska. W ostatnim roku zintensyfikowaliśmy działania mające na celu wspieranie naszych Klientów w procesie ograniczania liczby szkód komunikacyjnych i powiązanych z nimi kosztów. Głównie poprzez zachęcanie Użytkowników do bardziej odpowiedzialnego zachowania na drodze, poprzez umożliwianie im dalszego rozwoju ich umiejętności prowadzenia samochodu – mówi Artur Sulewski, dyrektor handlowy, LeasePlan Polska. - Przy okazji możemy również wesprzeć Klientów w zakresie optymalizacji poszczególnych obszarów ich polityki flotowej, powiązanych z bezpieczeństwem i sposobem eksploatacji aut – dodaje Artur Sulewski.

Zobacz też: Czym kierują się kobiety przy wyborze samochodów flotowych?

Tworzenie programu bezpiecznego użytkowania samochodu służbowego

Tworzenie programu bezpiecznego użytkowania samochodu służbowego rozpoczęto od wyznaczenia kilku podstawowych celów. Po pierwsze, zaangażowanie indywidualnie wyselekcjonowanych przedstawicieli poszczególnych działów - jako Ambasadorów Bezpieczeństwa w swoich działach. Po drugie, dalsze wzmocnienie dobrych nawyków związanych z bezpieczeństwem jazdy oraz zaangażowanie wszystkich pracowników w kwestie dot. bezpieczeństwa jazdy oraz floty (Fleet Safety), począwszy od Zarządu Philip Morris, poprzez wszystkich menedżerów i członków ich zespołów. I w końcu nieustanna poprawa kultury jazdy oraz zobowiązanie kierowców do przestrzegania przepisów drogowych.

Zobacz też: Skutki podatkowe zapewnienia posiłków profilaktycznych dla pracowników

Jednym z pierwszych efektów pracy zespołu ekspertów było powstanie projektu, który użytkownicy samochodów służbowych w Philip Morris Polska potocznie nazywają „KUBUŚ”. Projekt Konkursu Bezszkodowego Użytkowania Samochodu (KBUS), powstał na bazie obserwacji trendów szkodowości w poszczególnych grupach kierowców aut służbowych w firmie, opinii poszczególnych kierowców zebranych przez Ambasadorów Bezpieczeństwa oraz wiedzy o skutecznych i tych mniej efektywnych dotychczasowych rozwiązaniach. Pierwszą ewaluację programu zaplanowano na drugą połowę 2015 roku.

W ramach działań związanych z obniżeniem ryzyka na drodze, dobry przykład mają za zadanie dawać również przedstawiciele kierownictwa wyższego szczebla. Ponadto Philip Morris International dba o szkolenia techniczne i odpowiednie narzędzia dla zespołów sprzedaży, z myślą o promowaniu zasad bezpiecznego prowadzenia pojazdów wśród pracowników działających w terenie. Wszyscy pracownicy korzystający z samochodów służbowych na całym świecie są również zobowiązani do odbycia e-szkolenia dotyczącego programu bezpieczeństwa.

Zobacz też: Jaki system zarządzania wybrać do floty firmy transportowej?

Według statystyk, aż 40 % wypadków zdarza się podczas wykonywania obowiązków służbowych, w drodze do pracy lub w czasie powrotu do domu. Nie zawsze można ich uniknąć, ale pracodawcy mogą zrobić wiele, aby pomóc pracownikom obniżyć ryzyko udziału w kolizji. Umożliwienie kierowcom rozwoju ich umiejętności prowadzenia samochodu, budowanie świadomości bezpiecznej jazdy, to skuteczny sposób na zachęcenie wszystkich do bardziej odpowiedzialnego zachowania na drodze, a w konsekwencji również ograniczenie liczby szkód komunikacyjnych i powiązanych z nimi kosztów. Dlatego firmy coraz częściej będą sięgać po rozwiązania, które zwiększą bezpieczeństwo floty i jej użytkowników.

Źródło: Materiały prasowe Philip Morris Polska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA