REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy i gdzie najczęściej dochodzi do wypadków ze skutkiem śmiertelnym?

Kiedy i gdzie najczęściej dochodzi do wypadków ze skutkiem śmiertelnym?
Kiedy i gdzie najczęściej dochodzi do wypadków ze skutkiem śmiertelnym?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Wypadki w wyniku, których dochodzi do śmierci uczestników ruchu to wciąż w Polsce zbyt częste zjawisko. Wbrew opinii wielu kierowców do tragedii na drogach dochodzi równie często w terenie zabudowanym co poza nim.

Wypadki ze skutkiem śmiertelnym to wciąż zbyt częste zjawisko na polskich drogach. Nie da się wskazać jednej przyczyny takiego stanu rzeczy. Tragiczne statystyki odnoszące się do zabitych na polskich drogach to efekt wielu czynników. Głównymi są mentalność polskich kierowców, którzy nonszalancko podchodzą do przepisów ruchu drogowego, brawura, wciąż zły stan dróg, brak poboczy, przyzwolenie społeczne na znaczne przekraczanie prędkości w terenie zabudowanym, brak kultury jazdy.

REKLAMA

Jednak analizując statystyki wypadków na drogach można wysnuć wnioski, które wskazują m.in. na to kto najczęściej jest uczestnikiem tragicznych skutkach wypadków drogowych.

Wypadki ze skutkiem śmiertelnym zdarzają się równie często w terenie zabudowanym

Które miejsca są statystycznie najbardziej niebezpieczne? Jak się okazuje między terenem zabudowanym a niezabudowanym nie ma kolosalnej różnicy. W 2012 roku doszło na nich do odpowiednio 1 549 oraz 1 697 wypadków ze skutkiem śmiertelnym. W terenie zabudowanym mamy jedynie niższy wskaźnik osób zabitych na miejscu (996 wypadków vs. 1480 wypadków). "Na terenie zabudowanym obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h, co skraca drogę hamowania, a w rezultacie w teorii podnosi bezpieczeństwo jazdy – mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl. – W większych miastach zauważyć można trend do dodatkowego limitowania prędkości. W centrum Poznania mamy na przykład strefę ograniczającą prędkość pojazdów do 30 km/h. Warto zauważyć, że w dużych miastach prędkości pojazdów „trzymają” też uliczne korki. Według naszych badań w większości miast wojewódzkich średnia prędkość pojazdów nie przekracza 39 km/h. – dodaje Florkowska.

O jakiej porze roku najczęściej dochodzi do wypadków ze skutkiem śmiertelnym?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największe natężenie wypadków przypadło na miesiące jesienne. W październiku i listopadzie zdarzyło się prawie 21% wszystkich wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Jeśli chodzi o dni tygodnia to największe żniwo zebrał początek weekendu – na piątki i soboty przypadała ok. 1/3 wszystkich wypadków. Amatorzy weekendowych imprez i wypadów powinni mieć się na baczności i nie dać się ponieść chwili. Wypadki ze skutkiem śmiertelnym to z reguły owoc brawury: zwykle chodzi o nadmierną prędkość (prawie 70% wszystkich wypadków), nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowe wyprzedzanie bądź też nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego. Piesi uczestnicy ruchu drogowego przyczyniają się do wypadków ze skutkiem śmiertelnym choć robią to znaczenie rzadziej od kierowców (150 wypadków w 2012 r., dane Policja).

Źródło: Korkowo.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA