REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Flota samochodowa po zimie

Subskrybuj nas na Youtube
Flota samochodowa po zimie
Flota samochodowa po zimie
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Przedwiośnie to okres, w którym każdy fleet manager zarządza porządny przegląd samochodów po okresie zimowym. Na co zwrócić uwagę w przedwiosennym przeglądzie pojazdów?

Od czego zacząć pozimowy przegląd pojazdów?

REKLAMA

REKLAMA

Przygotowania auta do sezonu wiosennego powinniśmy rozpocząć od sprawdzenia stanu hamulców. Warto przyjrzeć się także karoserii oraz wnękom nadkoli. Jeśli znajdziemy zarysowania na powierzchni lakieru - nie odkładajmy wizyty u blacharza. Z pozoru kosmetyczny zabieg może uchronić nadwozie przed ciężką do usunięcia korozją. Kwestią, której żaden kierowca nie powinien zaniedbać, jest również naprawa rys i pęknięć punktowych na szybach samochodowych. Badania przeprowadzone przez Agencję Badawczą Milward Brown dla firmy NordGlass pokazują, że zmotoryzowani wciąż bagatelizują tę kwestię.

„Na 824 respondentów zaledwie 28% potwierdziło, że kiedykolwiek zdecydowało się na naprawę lub wymianę szyby samochodowej. Paradoksalnie aż 94% badanych przyznało, że stan szyby samochodowej ma istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Tak duże dysproporcje na poziomie deklaracji, a praktyki to niestety częste zjawisko.” – wskazuje ekspert z firmy NordGlass i dodaje – „Wielu kierowców nie przywiązuje uwagi do rys i drobnych pęknięć na szybie. Stają się dla nich problemem dopiero, gdy przeistaczają się w niemożliwe do naprawienia rozległe pęknięcia liniowe. Niestety na naprawę szyby jest już wtedy za późno. Pamiętajmy, że szyba nie kwalifikuje się do naprawy, jeśli pęknięcia znajdują się bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, a ich wielkość przekracza 24mm, tj. średnicę monety 5 zł. Kosztów związanych z wymianą szyby można uniknąć, jeśli odpowiednio szybko zgłosimy się do serwisu naprawy NordGlass. Usuwanie szkody wymaga pozostawienia samochodu w rękach naszych specjalistów na zaledwie 30 minut”.

Słowa eksperta warto wziąć sobie do serca, bo pęknięcia, zarysowania, stosowanie inwazyjnych środków chemicznych może prowadzić również do delaminacji szyby, czyli rozwarstwiania jej części składowych. Jeżeli nie jesteśmy pewni stopnia uszkodzenia, zawsze możemy zasięgnąć w serwisie porady fachowców.

Wymiana płynów eksploatacyjnych i wycieraczek

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przygotowując swój samochód na nadejście ciepłych dni, warto zastąpić zimowy płyn do szyb letnim. Upewnijmy się również, czy mamy odpowiednią ilość płynu hamulcowego. Standardowo należy wymieniać go co dwa lata, ale pamiętajmy, że duża wilgotność może znacznie obniżyć jego skuteczność. Warto zwrócić uwagę także na kondycję wycieraczek. Jak podkreśla ekspert z firmy NordGlass „Pierwsze oznaki, kwalifikujące wycieraczki do wymiany, to pozostające na szybie smugi oraz zaburzona płynność ruchów ramion wycieraczek i nieprzyjemne dźwięki podczas każdego cyklu. Jeśli zaobserwujemy takie symptomy - niezwłocznie wymieńmy wycieraczki na nowe, gdyż mogą one nie tylko wpływać na komfort podróży, ale także uszkodzić powierzchnię szyby w naszym samochodzie. 

Przeprowadź hydrofobizację szyb

Nawet jeśli wycieraczki działają bez zarzutu, dobrze poznać skuteczne metody zwiększające dobrą widoczność w czasie jazdy. Do takich z pewnością należy zabieg hydrofobizacji, który poprawia odporność szyby na zabrudzenia, a tym samym polepsza widoczność podczas prowadzenia pojazdu. Zabieg ten eksperci z firmy NordGlass wykonują po zewnętrznej stronie szyby. Można go stosować zarówno w przypadku szyb czołowych, jak i bocznych. Usługa w serwisie NordGlass trwa nie więcej niż pół godziny. Nałożona powłoka hydrofobowa zmniejsza o 70% podatność na zabrudzenia i poprawia ostrość widzenia, wygładzając powierzchnię szyby czołowej. Dzięki temu o 60% zmniejsza się konieczność używania płynu do spryskiwaczy. „Efekt „niewidocznej wycieraczki” jest zauważalny już przy prędkości 60 – 70 km/h. Powłoka hydrofobowa jest odporna na ścieranie i gwarantuje odpowiednie własności przez okres 12 miesięcy lub do 15 000 przejechanych kilometrów w przypadku szyby przedniej i do 60 000 km na szybach bocznych. Po tym okresie konieczna jest ponowna wizyta w serwisie NordGlass celem regeneracji powłoki.” – mówi ekspert z firmy NordGlass.

Źródło: Materiały prasowe NordGlass

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA