REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Cross Caddy

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza odmiana Volkswagena Caddy - w wersji z większym prześwitem i opcjonalnym napędem na obie osie jest dostępna od 58 964 zł netto.

Nowy Volkswagen Cross Caddy - wygląd

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Cross Caddy jest wyposażony m.in. w zaprojektowane specjalnie dla tej wersji 17-calowe obręcze z oponami 205/50 R17, a wraz z jego wprowadzeniem oferta kolorów została wzbogacona o lakier zielony Viper.
Dodatkowo Volkswagen Cross Caddy wyróżnia się czarnymi listwami na nadkolach, progach oraz dolnych krawędziach zderzaków.
Również we wnętrzu można znaleźć elementy wyróżniające Cross Caddy, np. czarne, błyszczące wloty wentylacji ze srebrnymi pierścieniami, przednie siedzenia z dwukolorową tapicerką, środkowy podłokietnik z regulacją wysokości i odległości oraz aplikacje ze skóry z szarym szwem na gałce dźwigni zmiany biegów i uchwycie hamulca ręcznego, a także poszycie drzwi w kontrastowym kolorze.

Nowy Volkswagen Cross Caddy - wyposażenie

Cross Caddy jest seryjnie wyposażony w tempomat, asystenta ruszania pod górę i pakiet Światła i Widoczność. W zależności od wyposażenia model ten może posiadać nawet 24 schowki – szuflady i kieszenie w drzwiach (z przodu m.in. na 1,5-litrową butelkę), w konsoli środkowej i podłokietniku, w tablicy rozdzielczej, podłodze przy drugim rzędzie siedzeń, pod fotelem kierowcy i w podsufitce. Między przednimi siedzeniami znajdują się dwa uchwyty na kubki, kolejny uchwyt umieszczony został na końcu konsoli środkowej przed drugim rzędem siedzeń.
Cross Caddy jest dostępne w wersji pięcio – i siedmioosobowej, wyłącznie z krótkim rozstawem osi. Inaczej Cross Caddy Furgon – jest on zawsze dwuosobowy, a przestrzeń ładunkowa ma kubaturę 3,2 metra sześciennego. Dostęp do przestrzeni ładunkowej możliwy jest zarówno od tyłu, jak i z boku przez dwoje przesuwnych drzwi po obu stronach samochodu. Seryjną klapę można na życzenie zamienić na duże, asymetryczne drzwi skrzydłowe o wysokości 1116 mm. Maksymalna szerokość ładunkowa wynosi 1558 mm, a szerokość między nadkolami – 1177 mm. Obok specyficznej stylistyki zewnętrznej i seryjnego pakietu elektrycznego i optycznego, dla Cross Caddy Furgon oferowany jest opcjonalny pakiet wyposażenia „Cross”. Furgon z tym pakietem pod względem wyposażenia, niewiele różni się od osobowego Cross Caddy.
Cross Caddy w wersji osobowej wyposażone jest w ESC najnowszej generacji, światła do jazdy w dzień oraz poduszki powietrzne: czołowe, boczne i chroniące głowy. Kolejne elementy wyposażenia seryjnego Cross Caddy to centralny zamek z pilotem, schowki pod siedzeniami drugiego rzędu oraz bezpieczna kolumna kierownicy z regulacją odległości i wysokości, a także zamykany schowek podręczny, fotel kierowcy z regulacją wysokości, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych, kieszenie przy ramie dachu, szuflada pod lewym przednim fotelem i radio RCD 210 z odtwarzaczem CD i czterema głośnikami. Skrajne siedzenia w drugim rzędzie posiadają uchwyty Isofix ułatwiające zamocowanie fotelików dziecięcych.
Interesującym rozwiązaniem opcjonalnym dla Cross Caddy, szczególnie dla firm kurierskich, jest asystent parkowania. System umożliwia zautomatyzowane parkowanie równolegle i prostopadle do osi drogi, uruchamiany jest przy prędkościach poniżej 40 km/h przyciskiem na konsoli środkowej. Kierowca wybiera kierunkowskazem stronę drogi, po której chce zaparkować. Gdy asystent parkowania dzięki czujnikom ultradźwiękowym zarejestruje wystarczająco dużą lukę parkingową, kierowca może rozpocząć wspomagane parkowanie: włącza bieg wsteczny i wystarczy, że będzie obsługiwał pedał gazu i hamulca, ruchy kierownicy przejmie na siebie Cross Caddy.
Manewrowanie ułatwia także optyczny system parkowania 360 stopni – OPS, który graficznie prezentuje samochód z lotu ptaka na kolorowym wyświetlaczu systemu radiowego lub nawigacji. Kierowca może z łatwością poznać po żółtych lub czerwonych oznaczeniach, czy odległość od przeszkody z przodu i z tyłu Cross Caddy jest wystarczająca. W razie konieczności emitowany jest także sygnał akustyczny. 

REKLAMA

Nowy Volkswagen Cross Caddy - jednostki napędowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen oferuje szeroką paletę jednostek napędowych dla Cross Caddy. Czterocylindrowe silniki benzynowe TSI o pojemności 1,2 litra (z doładowaniem turbosprężarką oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa) rozwijają moc 63 kW/85 KM i 77 kW/104 KM. Silniki wysokoprężne dysponują mocą 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 81 kW/110 KM, 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Każdy z tych wysokoprężnych silników pracuje z bezpośrednim wtryskiem Common Rail.
Opcjonalnie silnik TDI 102 KM można połączyć z 7-biegową DSG. Dla jednostki TDI 140 KM jako opcja, a dla TDI o mocy 170 KM seryjnie, montowana jest 6-biegowa DSG.
Volkswagen Cross Caddy oferowany jest także jako EcoFuel, czyli z napędem na ekologiczny i tańszy gaz ziemny. Cross Caddy, którego cztery zbiorniki mieszczą 26 kilogramów gazu ziemnego, robi wrażenie średnim zużyciem zaledwie 5,7 kilograma gazu na 100 kilometrów. Zatem w trybie na gaz ziemny może przejechać około 450 kilometrów. Gdy zbiorniki gazu będą puste, silnik 80 kW/109 KM automatycznie przełączy się na benzynę (13-litrowy zbiornik).
Dostępny jest także wariant zasilany LPG. Cross Caddy BiFuel ma niewielkie zużycie paliwa: 1,6-litrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 75 kW/102 KM zużywa w wersji furgon średnio 10,3 litra LPG na 100 kilometrów. Napędzany tylko na benzynę Cross Caddy BiFuel spala na tym samym dystansie 8 litrów benzyny. Bilans środowiskowy Cross Caddy z napędem na gaz wykazuje o dziesięć procent mniejszą emisję CO2 niż porównywalny wariant benzynowy. Dodatkowy zbiornik gazu ma pojemność 44 litry i umieszczony jest pod podłogą, nie ograniczając funkcjonalności ani ładowności. Razem ze zbiornikiem benzynowym (60 litrów) samochód oferuje zasięg ponad 1100 kilometrów. Zasięg przy korzystaniu tylko z LPG wynosi ok. 430 kilometrów.
Cross Caddy jest pierwszym członkiem rodziny Cross, dostępnym opcjonalnie ze stałym napędem na wszystkie koła. System 4MOTION rozdziela siłę napędową przez elektronicznie regulowane sprzęgło Haldex. Napęd 4MOTION oferowany jest dla Cross Caddy 2.0 TDI o mocy 110 KM i 140 KM. Obok elektronicznie regulowanego sprzęgła Haldex czwartej generacji, do rozwiązań zastosowanych w wersji 4MOTION należą dwuczęściowy wał Kardana, układ wydechowy dopasowany do mechanizmu różnicowego tylnej osi i wału Kardana, specjalny zbiornik paliwa (tzw. zbiornik siodłowy, umieszczony nad wałem Kardana) oraz wzmocnienia w tylnej belce podłużnej nadwozia. 

Ceny Cross Caddy rozpoczynają się od 58.964 zł netto (wersja furgon). Do końca roku 2013 oferowane są promocyjne wersje 4PROFIT: cena Cross Caddy Furgon z klimatyzacją wynosi 58.769 zł netto.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen Group Polska

Volkswagen Cross Caddy - wnętrze
Media
Volkswagen Cross Caddy
Media
Volkswagen Cross Caddy
Media
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA