REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Cross Caddy

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza odmiana Volkswagena Caddy - w wersji z większym prześwitem i opcjonalnym napędem na obie osie jest dostępna od 58 964 zł netto.

Nowy Volkswagen Cross Caddy - wygląd

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Cross Caddy jest wyposażony m.in. w zaprojektowane specjalnie dla tej wersji 17-calowe obręcze z oponami 205/50 R17, a wraz z jego wprowadzeniem oferta kolorów została wzbogacona o lakier zielony Viper.
Dodatkowo Volkswagen Cross Caddy wyróżnia się czarnymi listwami na nadkolach, progach oraz dolnych krawędziach zderzaków.
Również we wnętrzu można znaleźć elementy wyróżniające Cross Caddy, np. czarne, błyszczące wloty wentylacji ze srebrnymi pierścieniami, przednie siedzenia z dwukolorową tapicerką, środkowy podłokietnik z regulacją wysokości i odległości oraz aplikacje ze skóry z szarym szwem na gałce dźwigni zmiany biegów i uchwycie hamulca ręcznego, a także poszycie drzwi w kontrastowym kolorze.

Nowy Volkswagen Cross Caddy - wyposażenie

Cross Caddy jest seryjnie wyposażony w tempomat, asystenta ruszania pod górę i pakiet Światła i Widoczność. W zależności od wyposażenia model ten może posiadać nawet 24 schowki – szuflady i kieszenie w drzwiach (z przodu m.in. na 1,5-litrową butelkę), w konsoli środkowej i podłokietniku, w tablicy rozdzielczej, podłodze przy drugim rzędzie siedzeń, pod fotelem kierowcy i w podsufitce. Między przednimi siedzeniami znajdują się dwa uchwyty na kubki, kolejny uchwyt umieszczony został na końcu konsoli środkowej przed drugim rzędem siedzeń.
Cross Caddy jest dostępne w wersji pięcio – i siedmioosobowej, wyłącznie z krótkim rozstawem osi. Inaczej Cross Caddy Furgon – jest on zawsze dwuosobowy, a przestrzeń ładunkowa ma kubaturę 3,2 metra sześciennego. Dostęp do przestrzeni ładunkowej możliwy jest zarówno od tyłu, jak i z boku przez dwoje przesuwnych drzwi po obu stronach samochodu. Seryjną klapę można na życzenie zamienić na duże, asymetryczne drzwi skrzydłowe o wysokości 1116 mm. Maksymalna szerokość ładunkowa wynosi 1558 mm, a szerokość między nadkolami – 1177 mm. Obok specyficznej stylistyki zewnętrznej i seryjnego pakietu elektrycznego i optycznego, dla Cross Caddy Furgon oferowany jest opcjonalny pakiet wyposażenia „Cross”. Furgon z tym pakietem pod względem wyposażenia, niewiele różni się od osobowego Cross Caddy.
Cross Caddy w wersji osobowej wyposażone jest w ESC najnowszej generacji, światła do jazdy w dzień oraz poduszki powietrzne: czołowe, boczne i chroniące głowy. Kolejne elementy wyposażenia seryjnego Cross Caddy to centralny zamek z pilotem, schowki pod siedzeniami drugiego rzędu oraz bezpieczna kolumna kierownicy z regulacją odległości i wysokości, a także zamykany schowek podręczny, fotel kierowcy z regulacją wysokości, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych, kieszenie przy ramie dachu, szuflada pod lewym przednim fotelem i radio RCD 210 z odtwarzaczem CD i czterema głośnikami. Skrajne siedzenia w drugim rzędzie posiadają uchwyty Isofix ułatwiające zamocowanie fotelików dziecięcych.
Interesującym rozwiązaniem opcjonalnym dla Cross Caddy, szczególnie dla firm kurierskich, jest asystent parkowania. System umożliwia zautomatyzowane parkowanie równolegle i prostopadle do osi drogi, uruchamiany jest przy prędkościach poniżej 40 km/h przyciskiem na konsoli środkowej. Kierowca wybiera kierunkowskazem stronę drogi, po której chce zaparkować. Gdy asystent parkowania dzięki czujnikom ultradźwiękowym zarejestruje wystarczająco dużą lukę parkingową, kierowca może rozpocząć wspomagane parkowanie: włącza bieg wsteczny i wystarczy, że będzie obsługiwał pedał gazu i hamulca, ruchy kierownicy przejmie na siebie Cross Caddy.
Manewrowanie ułatwia także optyczny system parkowania 360 stopni – OPS, który graficznie prezentuje samochód z lotu ptaka na kolorowym wyświetlaczu systemu radiowego lub nawigacji. Kierowca może z łatwością poznać po żółtych lub czerwonych oznaczeniach, czy odległość od przeszkody z przodu i z tyłu Cross Caddy jest wystarczająca. W razie konieczności emitowany jest także sygnał akustyczny. 

REKLAMA

Nowy Volkswagen Cross Caddy - jednostki napędowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen oferuje szeroką paletę jednostek napędowych dla Cross Caddy. Czterocylindrowe silniki benzynowe TSI o pojemności 1,2 litra (z doładowaniem turbosprężarką oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa) rozwijają moc 63 kW/85 KM i 77 kW/104 KM. Silniki wysokoprężne dysponują mocą 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 81 kW/110 KM, 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Każdy z tych wysokoprężnych silników pracuje z bezpośrednim wtryskiem Common Rail.
Opcjonalnie silnik TDI 102 KM można połączyć z 7-biegową DSG. Dla jednostki TDI 140 KM jako opcja, a dla TDI o mocy 170 KM seryjnie, montowana jest 6-biegowa DSG.
Volkswagen Cross Caddy oferowany jest także jako EcoFuel, czyli z napędem na ekologiczny i tańszy gaz ziemny. Cross Caddy, którego cztery zbiorniki mieszczą 26 kilogramów gazu ziemnego, robi wrażenie średnim zużyciem zaledwie 5,7 kilograma gazu na 100 kilometrów. Zatem w trybie na gaz ziemny może przejechać około 450 kilometrów. Gdy zbiorniki gazu będą puste, silnik 80 kW/109 KM automatycznie przełączy się na benzynę (13-litrowy zbiornik).
Dostępny jest także wariant zasilany LPG. Cross Caddy BiFuel ma niewielkie zużycie paliwa: 1,6-litrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 75 kW/102 KM zużywa w wersji furgon średnio 10,3 litra LPG na 100 kilometrów. Napędzany tylko na benzynę Cross Caddy BiFuel spala na tym samym dystansie 8 litrów benzyny. Bilans środowiskowy Cross Caddy z napędem na gaz wykazuje o dziesięć procent mniejszą emisję CO2 niż porównywalny wariant benzynowy. Dodatkowy zbiornik gazu ma pojemność 44 litry i umieszczony jest pod podłogą, nie ograniczając funkcjonalności ani ładowności. Razem ze zbiornikiem benzynowym (60 litrów) samochód oferuje zasięg ponad 1100 kilometrów. Zasięg przy korzystaniu tylko z LPG wynosi ok. 430 kilometrów.
Cross Caddy jest pierwszym członkiem rodziny Cross, dostępnym opcjonalnie ze stałym napędem na wszystkie koła. System 4MOTION rozdziela siłę napędową przez elektronicznie regulowane sprzęgło Haldex. Napęd 4MOTION oferowany jest dla Cross Caddy 2.0 TDI o mocy 110 KM i 140 KM. Obok elektronicznie regulowanego sprzęgła Haldex czwartej generacji, do rozwiązań zastosowanych w wersji 4MOTION należą dwuczęściowy wał Kardana, układ wydechowy dopasowany do mechanizmu różnicowego tylnej osi i wału Kardana, specjalny zbiornik paliwa (tzw. zbiornik siodłowy, umieszczony nad wałem Kardana) oraz wzmocnienia w tylnej belce podłużnej nadwozia. 

Ceny Cross Caddy rozpoczynają się od 58.964 zł netto (wersja furgon). Do końca roku 2013 oferowane są promocyjne wersje 4PROFIT: cena Cross Caddy Furgon z klimatyzacją wynosi 58.769 zł netto.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen Group Polska

Volkswagen Cross Caddy - wnętrze
Media
Volkswagen Cross Caddy
Media
Volkswagen Cross Caddy
Media
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA