Eurosender - startup z rynku przesyłek kurierskich trafia do Polski
REKLAMA
REKLAMA
Eurosender zaczynał jako startup z siedzibą w słoweńskiej Lublanie. Obecnie, m.in. dzięki wsparciu najbardziej prestiżowych europejskich programów akceleracji przedsiębiorczości – ProSiebenSat.1 i Level39 – ma oddziały również w Monachium i Londynie. Od niedawna współpracuje także z akceleratorem RocketSpace, pod opieką którego zaczynały takie marki jak Uber i Spotify. Od powstania w 2014 roku, w niecałe trzy lata zdołał zbudować sieć dostawców w całej Unii Europejskiej, oferując prostą usługę w atrakcyjnej cenie. We wrześniu oficjalnie wszedł do Polski.
REKLAMA
Zobacz też: Usługi kurierskie dla klientów indywidualnych
Eurosender - jak to działa?
Dzięki platformie Eurosender klienci indywidualni i firmy mogą w kilku prostych krokach zamówić przesyłkę kurierską w niższych cenach niż bezpośrednio u kurierów. Zamówienie usługi wymaga podania na platformie parametrów przesyłki, adresu dostawy i liczby paczek do nadania. Na podstawie danych adresowych odbioru i dostawy paczki Eurosender wybiera pasującego najtańszego kuriera, który następnie podejmuje paczkę czy bagaż ze wskazanego miejsca – np. z domu albo biura. Płatność za usługę można uregulować kartą kredytową, przelewem bankowym lub przez PayPala.
Zobacz też: Reklamacja uszkodzonej przesyłki kurierskiej
Eurosender - niskie ceny?
REKLAMA
Przewagą Eurosendera nad konkurencją są niższe ceny usług, oferowane zarówno klientom końcowym, jak i biznesowym. Jest to możliwe dzięki kumulacji zamówień, co pozwala uzyskać lepszą pozycję negocjacyjną w rozmowach z kontrahentami-operatorami logistycznymi. Przykładowo, minimalny koszt nadania paczki o wadze do 20 kg z Warszawy do Londynu za pośrednictwem Eurosendera to ok. 28 euro, czyli ok. 128 zł. Gdyby podobną usługę zamówić bezpośrednio u kuriera, do ceny podstawowej, wyższej o kilkanaście, kilkadziesiąt, a niekiedy nawet kilkaset euro, operator doliczyłby jeszcze VAT i dodatkową opłatę paliwową.
Co ważne, korzystanie z platformy nie wymaga rejestrowania się ani zakładania konta. Cena usługi nie jest uzależniona od rodzaju przesyłki i wyświetlana jest na stronie automatycznie, po wybraniu trasy przesyłki. Wszystkie paczki są ubezpieczone. – Brak ukrytych kosztów oraz prostota obsługi narzędzia sprawia, że cieszy się ono szczególną popularnością wśród studentów i osób pracujących za granicą – mówi Tim Potočnik, CEO Eurosender. Coraz chętniej z usług Eurosendera korzystają też małe i średnie sklepy internetowe prowadzące sprzedaż transgraniczną.
Zobacz też: Nowoczesne technologie wykorzystywane w usługach pocztowych i kurierskich
Za dostarczenie paczki w terminie i w stanie nienaruszonym odpowiadają uznane firmy kurierskie, skupione w sieci operatorów logistycznych współpracujących z platformą Eurosender. Lista obejmuje takich kurierów jak DPD, GLS, ACS i DB Schenker. W 2015 r. Eurosender rozszerzył wachlarz usług o możliwość transportu towarowego.
Źródło: Materiały Eurosender
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.