REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oferta dla małych przedsiębiorstw, jak ją zbudować?

Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu Siódemka SA
Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu Siódemka SA

REKLAMA

REKLAMA

W branży usług kurierskich bardzo istotną rolę odgrywa sektor MSP. Na co zwrócić uwagę przygotowując ofertę dla małych i średnich przedsiębiorstw?

Zbudowanie oferty dla małych i średnich przedsiębiorstw nie jest łatwe. Klient ten oczekuje nie tyle niskiej ceny, co przede wszystkim utrzymania jej na stałym poziomie. Chce otrzymać z góry niezmienne warunki umowy i w żadnym momencie jej trwania nie być zaskoczonym zmianą (jak to się zdarza np. przy umowach wymagających deklaracji ilości miesięcznych wysyłek). Zyskuje dzięki temu pełną kontrolę nad wydatkami logistycznymi i pełne bezpieczeństwo. Taką możliwość daje abonament zastępujący deklarację, który jest zupełnie nowym spojrzeniem firmy kurierskiej na ofertę skierowaną do podmiotów o małym lub bardzo małym potencjale wysyłkowym. To jest nowość nie tylko w wymiarze krajowym, ale prawdopodobnie także światowym.

REKLAMA

Warto wspierać nowe sklepy internetowe dając im korzystną ofertę

REKLAMA

Firma kurierska powinna więc starać się wyrównywać szanse pomiędzy dużymi i małymi firmami w sektorze e-handlu, szczególnie, gdy te drugie są na początku swojej działalności. Pomimo mniejszej ilości wysyłek, mogą bowiem oferować swoim klientom równie konkurencyjne ceny wysyłek, co w wielu sytuacjach może zaważyć na wyborze ich sklepu przez konsumenta. Oferta handlowa połączona z platformą do obsługi przesyłek i klienta (tak jak w przypadku 7 Internet Shipping) powinna być przede wszystkim alternatywą dla usług brokerów kurierskich. Z uwagi na to, że klienci mogą korzystać bezpośrednio z usług firmy kurierskiej, otrzymają szereg korzyści związanych z elastycznością bezpośredniego dostawcy usług. W przypadku rozwiązań Siódemki korzystający z oferty otrzymują do dyspozycji platformę 7 Internet Shipping, która umożliwia optymalizację procesów wysyłkowych. Nowe narzędzie oferuje jedne z najbardziej rozbudowanych na rynku opcji zarządzania przesyłkami. Dzięki aplikacji, klient może wykonać samodzielnie większość czynności związanych z obsługą przesyłek, takich jak szybkie tworzenie listów przewozowych, obsługa wysyłek seryjnych, tracking już nadanych oraz rozliczenia kosztów obsługi.

Ceny usług kurierskich dla klientów instytucjonalnych uzależnione są od wolumenu wysyłanych paczek – im więcej wysyłek, tym niższa cena za jednostkową usługę. Małe podmioty, zwłaszcza rozpoczynające swoją działalność, nie są w stanie wynegocjować korzystnych cen za usługi kurierskie, właśnie ze względu na małą ilość wysyłek, szczególnie w początkowym okresie działalności, „zanim biznes się rozkręci”. Co za tym idzie, nie są w stanie zaoferować atrakcyjnej ceny doręczenia swoim klientom. Przez to są mniej konkurencyjne. Jeśli większy e-sklep oferuje ten sam lub podobny towar w identycznej lub zbliżonej cenie jak mniejszy podmiot, ale koszty dostawy są u niego znacząco mniejsze, wybór klienta jest oczywisty. Zatem sektor MSP oczekuje rozwiązań, które z jednej strony zapewnią stałą, niską cenę usług, z drugiej zaś – rozbudowaną platformę internetową, pozwalającą także na przeprowadzenie racjonalizacji i redukcji kosztów. Nie bez znaczenia jest także forma płatności – jednorazowo pod koniec każdego miesiąca, z siedmiodniowym okresem uregulowania należności. To są elementy, które pozwolą startującym firmom branży e-commerce uzyskać przewidywalne i stabilne warunki rozwoju.

e-commerce to przyszłość rynku KEP

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek MSP w e-commerce jest prężny i bardzo szybko się rozwija. Według najnowszego raportu eCommerce Standard 2012, e-handel rozwija się w Polsce w dynamicznym tempie, a grono zwolenników tej formy zakupu towarów i usług stale rośnie. Co więcej, Forrester Research w publikacji „Centre for Retail Research", stawia Polskę na pierwszym miejscu w Europie pod względem szybkości wzrostu rynku e-commerce. W 2011 roku wzrost ten wyniósł 33,5 proc. Systematycznie zwiększa się też udział e-commerce w całym handlu w naszym kraju. W zeszłym roku odsetek ten dochodził do 4 proc. Patrząc na rynki ościenne, takie jak Niemcy, gdzie e-commerce wynosi aż 9 proc. ogólnej sprzedaży, możemy spodziewać się dalszego wzrostu tego sektora w Polsce. Zakładamy, że e-commerce będzie jedną z najważniejszych gałęzi przemysłu, wpływających na rozwój branży KEP. Przesyłka kurierska cieszy się największą popularnością właśnie wśród klientów e-sklepów i jest traktowana jako najbardziej bezpieczna, szybka i wygodna forma dostawy zamówionego towaru. 

Tekst: Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu Siódemka SA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA