REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oferta dla małych przedsiębiorstw, jak ją zbudować?

Subskrybuj nas na Youtube
Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu Siódemka SA
Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu Siódemka SA

REKLAMA

REKLAMA

W branży usług kurierskich bardzo istotną rolę odgrywa sektor MSP. Na co zwrócić uwagę przygotowując ofertę dla małych i średnich przedsiębiorstw?

Zbudowanie oferty dla małych i średnich przedsiębiorstw nie jest łatwe. Klient ten oczekuje nie tyle niskiej ceny, co przede wszystkim utrzymania jej na stałym poziomie. Chce otrzymać z góry niezmienne warunki umowy i w żadnym momencie jej trwania nie być zaskoczonym zmianą (jak to się zdarza np. przy umowach wymagających deklaracji ilości miesięcznych wysyłek). Zyskuje dzięki temu pełną kontrolę nad wydatkami logistycznymi i pełne bezpieczeństwo. Taką możliwość daje abonament zastępujący deklarację, który jest zupełnie nowym spojrzeniem firmy kurierskiej na ofertę skierowaną do podmiotów o małym lub bardzo małym potencjale wysyłkowym. To jest nowość nie tylko w wymiarze krajowym, ale prawdopodobnie także światowym.

REKLAMA

Warto wspierać nowe sklepy internetowe dając im korzystną ofertę

REKLAMA

Firma kurierska powinna więc starać się wyrównywać szanse pomiędzy dużymi i małymi firmami w sektorze e-handlu, szczególnie, gdy te drugie są na początku swojej działalności. Pomimo mniejszej ilości wysyłek, mogą bowiem oferować swoim klientom równie konkurencyjne ceny wysyłek, co w wielu sytuacjach może zaważyć na wyborze ich sklepu przez konsumenta. Oferta handlowa połączona z platformą do obsługi przesyłek i klienta (tak jak w przypadku 7 Internet Shipping) powinna być przede wszystkim alternatywą dla usług brokerów kurierskich. Z uwagi na to, że klienci mogą korzystać bezpośrednio z usług firmy kurierskiej, otrzymają szereg korzyści związanych z elastycznością bezpośredniego dostawcy usług. W przypadku rozwiązań Siódemki korzystający z oferty otrzymują do dyspozycji platformę 7 Internet Shipping, która umożliwia optymalizację procesów wysyłkowych. Nowe narzędzie oferuje jedne z najbardziej rozbudowanych na rynku opcji zarządzania przesyłkami. Dzięki aplikacji, klient może wykonać samodzielnie większość czynności związanych z obsługą przesyłek, takich jak szybkie tworzenie listów przewozowych, obsługa wysyłek seryjnych, tracking już nadanych oraz rozliczenia kosztów obsługi.

Ceny usług kurierskich dla klientów instytucjonalnych uzależnione są od wolumenu wysyłanych paczek – im więcej wysyłek, tym niższa cena za jednostkową usługę. Małe podmioty, zwłaszcza rozpoczynające swoją działalność, nie są w stanie wynegocjować korzystnych cen za usługi kurierskie, właśnie ze względu na małą ilość wysyłek, szczególnie w początkowym okresie działalności, „zanim biznes się rozkręci”. Co za tym idzie, nie są w stanie zaoferować atrakcyjnej ceny doręczenia swoim klientom. Przez to są mniej konkurencyjne. Jeśli większy e-sklep oferuje ten sam lub podobny towar w identycznej lub zbliżonej cenie jak mniejszy podmiot, ale koszty dostawy są u niego znacząco mniejsze, wybór klienta jest oczywisty. Zatem sektor MSP oczekuje rozwiązań, które z jednej strony zapewnią stałą, niską cenę usług, z drugiej zaś – rozbudowaną platformę internetową, pozwalającą także na przeprowadzenie racjonalizacji i redukcji kosztów. Nie bez znaczenia jest także forma płatności – jednorazowo pod koniec każdego miesiąca, z siedmiodniowym okresem uregulowania należności. To są elementy, które pozwolą startującym firmom branży e-commerce uzyskać przewidywalne i stabilne warunki rozwoju.

e-commerce to przyszłość rynku KEP

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek MSP w e-commerce jest prężny i bardzo szybko się rozwija. Według najnowszego raportu eCommerce Standard 2012, e-handel rozwija się w Polsce w dynamicznym tempie, a grono zwolenników tej formy zakupu towarów i usług stale rośnie. Co więcej, Forrester Research w publikacji „Centre for Retail Research", stawia Polskę na pierwszym miejscu w Europie pod względem szybkości wzrostu rynku e-commerce. W 2011 roku wzrost ten wyniósł 33,5 proc. Systematycznie zwiększa się też udział e-commerce w całym handlu w naszym kraju. W zeszłym roku odsetek ten dochodził do 4 proc. Patrząc na rynki ościenne, takie jak Niemcy, gdzie e-commerce wynosi aż 9 proc. ogólnej sprzedaży, możemy spodziewać się dalszego wzrostu tego sektora w Polsce. Zakładamy, że e-commerce będzie jedną z najważniejszych gałęzi przemysłu, wpływających na rozwój branży KEP. Przesyłka kurierska cieszy się największą popularnością właśnie wśród klientów e-sklepów i jest traktowana jako najbardziej bezpieczna, szybka i wygodna forma dostawy zamówionego towaru. 

Tekst: Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu Siódemka SA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA