REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oferta dla małych przedsiębiorstw, jak ją zbudować?

Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu Siódemka SA
Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu Siódemka SA

REKLAMA

REKLAMA

W branży usług kurierskich bardzo istotną rolę odgrywa sektor MSP. Na co zwrócić uwagę przygotowując ofertę dla małych i średnich przedsiębiorstw?

Zbudowanie oferty dla małych i średnich przedsiębiorstw nie jest łatwe. Klient ten oczekuje nie tyle niskiej ceny, co przede wszystkim utrzymania jej na stałym poziomie. Chce otrzymać z góry niezmienne warunki umowy i w żadnym momencie jej trwania nie być zaskoczonym zmianą (jak to się zdarza np. przy umowach wymagających deklaracji ilości miesięcznych wysyłek). Zyskuje dzięki temu pełną kontrolę nad wydatkami logistycznymi i pełne bezpieczeństwo. Taką możliwość daje abonament zastępujący deklarację, który jest zupełnie nowym spojrzeniem firmy kurierskiej na ofertę skierowaną do podmiotów o małym lub bardzo małym potencjale wysyłkowym. To jest nowość nie tylko w wymiarze krajowym, ale prawdopodobnie także światowym.

REKLAMA

REKLAMA

Warto wspierać nowe sklepy internetowe dając im korzystną ofertę

Firma kurierska powinna więc starać się wyrównywać szanse pomiędzy dużymi i małymi firmami w sektorze e-handlu, szczególnie, gdy te drugie są na początku swojej działalności. Pomimo mniejszej ilości wysyłek, mogą bowiem oferować swoim klientom równie konkurencyjne ceny wysyłek, co w wielu sytuacjach może zaważyć na wyborze ich sklepu przez konsumenta. Oferta handlowa połączona z platformą do obsługi przesyłek i klienta (tak jak w przypadku 7 Internet Shipping) powinna być przede wszystkim alternatywą dla usług brokerów kurierskich. Z uwagi na to, że klienci mogą korzystać bezpośrednio z usług firmy kurierskiej, otrzymają szereg korzyści związanych z elastycznością bezpośredniego dostawcy usług. W przypadku rozwiązań Siódemki korzystający z oferty otrzymują do dyspozycji platformę 7 Internet Shipping, która umożliwia optymalizację procesów wysyłkowych. Nowe narzędzie oferuje jedne z najbardziej rozbudowanych na rynku opcji zarządzania przesyłkami. Dzięki aplikacji, klient może wykonać samodzielnie większość czynności związanych z obsługą przesyłek, takich jak szybkie tworzenie listów przewozowych, obsługa wysyłek seryjnych, tracking już nadanych oraz rozliczenia kosztów obsługi.

Ceny usług kurierskich dla klientów instytucjonalnych uzależnione są od wolumenu wysyłanych paczek – im więcej wysyłek, tym niższa cena za jednostkową usługę. Małe podmioty, zwłaszcza rozpoczynające swoją działalność, nie są w stanie wynegocjować korzystnych cen za usługi kurierskie, właśnie ze względu na małą ilość wysyłek, szczególnie w początkowym okresie działalności, „zanim biznes się rozkręci”. Co za tym idzie, nie są w stanie zaoferować atrakcyjnej ceny doręczenia swoim klientom. Przez to są mniej konkurencyjne. Jeśli większy e-sklep oferuje ten sam lub podobny towar w identycznej lub zbliżonej cenie jak mniejszy podmiot, ale koszty dostawy są u niego znacząco mniejsze, wybór klienta jest oczywisty. Zatem sektor MSP oczekuje rozwiązań, które z jednej strony zapewnią stałą, niską cenę usług, z drugiej zaś – rozbudowaną platformę internetową, pozwalającą także na przeprowadzenie racjonalizacji i redukcji kosztów. Nie bez znaczenia jest także forma płatności – jednorazowo pod koniec każdego miesiąca, z siedmiodniowym okresem uregulowania należności. To są elementy, które pozwolą startującym firmom branży e-commerce uzyskać przewidywalne i stabilne warunki rozwoju.

REKLAMA

e-commerce to przyszłość rynku KEP

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek MSP w e-commerce jest prężny i bardzo szybko się rozwija. Według najnowszego raportu eCommerce Standard 2012, e-handel rozwija się w Polsce w dynamicznym tempie, a grono zwolenników tej formy zakupu towarów i usług stale rośnie. Co więcej, Forrester Research w publikacji „Centre for Retail Research", stawia Polskę na pierwszym miejscu w Europie pod względem szybkości wzrostu rynku e-commerce. W 2011 roku wzrost ten wyniósł 33,5 proc. Systematycznie zwiększa się też udział e-commerce w całym handlu w naszym kraju. W zeszłym roku odsetek ten dochodził do 4 proc. Patrząc na rynki ościenne, takie jak Niemcy, gdzie e-commerce wynosi aż 9 proc. ogólnej sprzedaży, możemy spodziewać się dalszego wzrostu tego sektora w Polsce. Zakładamy, że e-commerce będzie jedną z najważniejszych gałęzi przemysłu, wpływających na rozwój branży KEP. Przesyłka kurierska cieszy się największą popularnością właśnie wśród klientów e-sklepów i jest traktowana jako najbardziej bezpieczna, szybka i wygodna forma dostawy zamówionego towaru. 

Tekst: Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu Siódemka SA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA