REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oferta dla małych przedsiębiorstw, jak ją zbudować?

Subskrybuj nas na Youtube
Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu Siódemka SA
Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu Siódemka SA

REKLAMA

REKLAMA

W branży usług kurierskich bardzo istotną rolę odgrywa sektor MSP. Na co zwrócić uwagę przygotowując ofertę dla małych i średnich przedsiębiorstw?

Zbudowanie oferty dla małych i średnich przedsiębiorstw nie jest łatwe. Klient ten oczekuje nie tyle niskiej ceny, co przede wszystkim utrzymania jej na stałym poziomie. Chce otrzymać z góry niezmienne warunki umowy i w żadnym momencie jej trwania nie być zaskoczonym zmianą (jak to się zdarza np. przy umowach wymagających deklaracji ilości miesięcznych wysyłek). Zyskuje dzięki temu pełną kontrolę nad wydatkami logistycznymi i pełne bezpieczeństwo. Taką możliwość daje abonament zastępujący deklarację, który jest zupełnie nowym spojrzeniem firmy kurierskiej na ofertę skierowaną do podmiotów o małym lub bardzo małym potencjale wysyłkowym. To jest nowość nie tylko w wymiarze krajowym, ale prawdopodobnie także światowym.

REKLAMA

Warto wspierać nowe sklepy internetowe dając im korzystną ofertę

REKLAMA

Firma kurierska powinna więc starać się wyrównywać szanse pomiędzy dużymi i małymi firmami w sektorze e-handlu, szczególnie, gdy te drugie są na początku swojej działalności. Pomimo mniejszej ilości wysyłek, mogą bowiem oferować swoim klientom równie konkurencyjne ceny wysyłek, co w wielu sytuacjach może zaważyć na wyborze ich sklepu przez konsumenta. Oferta handlowa połączona z platformą do obsługi przesyłek i klienta (tak jak w przypadku 7 Internet Shipping) powinna być przede wszystkim alternatywą dla usług brokerów kurierskich. Z uwagi na to, że klienci mogą korzystać bezpośrednio z usług firmy kurierskiej, otrzymają szereg korzyści związanych z elastycznością bezpośredniego dostawcy usług. W przypadku rozwiązań Siódemki korzystający z oferty otrzymują do dyspozycji platformę 7 Internet Shipping, która umożliwia optymalizację procesów wysyłkowych. Nowe narzędzie oferuje jedne z najbardziej rozbudowanych na rynku opcji zarządzania przesyłkami. Dzięki aplikacji, klient może wykonać samodzielnie większość czynności związanych z obsługą przesyłek, takich jak szybkie tworzenie listów przewozowych, obsługa wysyłek seryjnych, tracking już nadanych oraz rozliczenia kosztów obsługi.

Ceny usług kurierskich dla klientów instytucjonalnych uzależnione są od wolumenu wysyłanych paczek – im więcej wysyłek, tym niższa cena za jednostkową usługę. Małe podmioty, zwłaszcza rozpoczynające swoją działalność, nie są w stanie wynegocjować korzystnych cen za usługi kurierskie, właśnie ze względu na małą ilość wysyłek, szczególnie w początkowym okresie działalności, „zanim biznes się rozkręci”. Co za tym idzie, nie są w stanie zaoferować atrakcyjnej ceny doręczenia swoim klientom. Przez to są mniej konkurencyjne. Jeśli większy e-sklep oferuje ten sam lub podobny towar w identycznej lub zbliżonej cenie jak mniejszy podmiot, ale koszty dostawy są u niego znacząco mniejsze, wybór klienta jest oczywisty. Zatem sektor MSP oczekuje rozwiązań, które z jednej strony zapewnią stałą, niską cenę usług, z drugiej zaś – rozbudowaną platformę internetową, pozwalającą także na przeprowadzenie racjonalizacji i redukcji kosztów. Nie bez znaczenia jest także forma płatności – jednorazowo pod koniec każdego miesiąca, z siedmiodniowym okresem uregulowania należności. To są elementy, które pozwolą startującym firmom branży e-commerce uzyskać przewidywalne i stabilne warunki rozwoju.

e-commerce to przyszłość rynku KEP

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek MSP w e-commerce jest prężny i bardzo szybko się rozwija. Według najnowszego raportu eCommerce Standard 2012, e-handel rozwija się w Polsce w dynamicznym tempie, a grono zwolenników tej formy zakupu towarów i usług stale rośnie. Co więcej, Forrester Research w publikacji „Centre for Retail Research", stawia Polskę na pierwszym miejscu w Europie pod względem szybkości wzrostu rynku e-commerce. W 2011 roku wzrost ten wyniósł 33,5 proc. Systematycznie zwiększa się też udział e-commerce w całym handlu w naszym kraju. W zeszłym roku odsetek ten dochodził do 4 proc. Patrząc na rynki ościenne, takie jak Niemcy, gdzie e-commerce wynosi aż 9 proc. ogólnej sprzedaży, możemy spodziewać się dalszego wzrostu tego sektora w Polsce. Zakładamy, że e-commerce będzie jedną z najważniejszych gałęzi przemysłu, wpływających na rozwój branży KEP. Przesyłka kurierska cieszy się największą popularnością właśnie wśród klientów e-sklepów i jest traktowana jako najbardziej bezpieczna, szybka i wygodna forma dostawy zamówionego towaru. 

Tekst: Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu Siódemka SA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA