REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Outsourcing transportu wewnętrznego

Subskrybuj nas na Youtube
Outsourcing transportu wewnętrznego
Outsourcing transportu wewnętrznego
Still Polska

REKLAMA

REKLAMA

Outsourcing transportu wewnętrznego staje się coraz popularniejszy. Prześledzimy go na przykładzie case study.

Gericke Spedition to powstała w 1921 roku niemiecka firma specjalizująca się w transporcie drogowym na terenie Europy. Chcąc zapewnić swoim klientom kompleksową obsługę w zakresie przepływów materiałowych – również w obszarze transportu wewnętrznego – łączy siły z partnerami dostarczającymi koncepcji i rozwiązań magazynowych. Przykładem takiej współpracy było opracowanie wraz ze STILL projektu procesów intralogistycznych dla nowopowstałego zakładu montażowego szaf sterowniczych Siemens w Chemnitz.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Zabezpieczenie wykonania usługi transportowej – kaucja gwarancyjna

Razem można więcej

Gericke było dostawcą usług spedycyjnych dla Siemensa już wcześniej. Kiedy jednak klient zbudował nowy zakład montażowy, poproszono o poszerzenie zakresu współpracy o zarządzanie przepływami materiałowymi – tak, by za całość zagadnień związanych z transportem do, wewnątrz i z hali montażowej odpowiadał krańcowo jeden partner. – Współpracując od wielu lat z Siemensem, wiedzieliśmy sporo o specyfice procesów transportowych w ich firmie. Nie jesteśmy jednak ekspertami w zakresie optymalizacji przepływów materiałowych – mówi Dyrektor Zarządzająca Gericke Petra Scherer. – Stało się więc jasne, że spełnienie potrzeb naszego klienta będzie wymagało kompetentnego partnera. Po przeglądzie rynku, zdecydowaliśmy się powierzyć zadania związane z opracowaniem koncepcji procesów intralogistycznych firmie STILL. – dodaje. Wspólna oferta spotkała się z aprobatą Siemensa. Firmy przystąpiły do tworzenia całościowego projektu zadań transportowych dla zakładu w Chemnitz.

REKLAMA

Zobacz też: Kara wynikająca z umowy jako koszt uzyskania przychodów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specyfika funkcjonowania zakładu Siemens w Chemnitz

Łączna powierzchnia hali nowej montażowni wynosi niemal 10 tys. m2, a wyładunek i załadunek części odbywa się w 8 dokach dla samochodów ciężarowych. Projekt musiał uwzględniać optymalne metody transportu zarówno całych palet, jak i małych części. Pod uwagę brano również szybkość przepływu towarów określonego typu. Ze względu na skalę zakładu, dobre zaprojektowanie procesów intralogistycznych miało kluczowe znaczenie. W porównaniu z obsługiwanym przez Gericke obiektem Siemensa w Hohenstein-Ernstthal, powierzchnia magazynu paletowego w Chemnitz była dwukrotnie, a składu małych części – o 140% większa. – Oczywistym jest, że od optymalnego rozplanowania tras transportowych oraz dopasowania urządzeń techniki magazynowej do lokalnych potrzeb zależy to, jak sprawnie będzie funkcjonował zakład – mówi Rafał Pańczyk, Dyrektor Działu Intralogistyki STILL Polska – W projektach, w ramach których stajemy przed zadaniem obsługi 9 900 miejsc paletowych, oszczędności wynikające z dobrego konceptu oraz wykorzystania technologicznie zaawansowanych wózków przekładają się na bardzo poważne kwoty– dodaje ekspert.

Zobacz też: Import usługi transportowej

Organizacja przepływów materiałowych

Wyładunek ciężarówek, przywożących części do każdego z ośmiu doków montażowni, realizowany jest przy pomocy wózków niskiego unoszenia. W wypadku mniejszych odległości, wykorzystywane są elektryczne pojazdy sterowane dyszlem, na dłuższych dystansach zastosowanie znajdują warianty z platformą jezdną. Ładunek transportuje się nimi do strefy składowania. Tu szczegółowo analizuje się dokumenty przewozowe i porównuje zawartość palet z zamówieniem złożonym przez system ERP montażowni. Produktom nadaje się kody kreskowe i przy pomocy skanera rejestruje ich położenie w wirtualnej bazie danych. Duże kontenery trafiają do magazynu hurtowego, zaś produkty przeznaczone do składy małych części – na stoły pakownicze, zgodnie ze wskazaniami systemu komputerowego. Towary trafiające na regały, spośród których najwyższy sięga 7,1 m, obsługiwane są przez wózki typoszeregu FM-X, wyposażone w system redukcji drgań masztu. Pozwala on na znaczne skrócenie zadań związanych z umieszczaniem palet na dużych wysokościach, o 80% zmniejszając czas drgania wideł. Pracę operatorów wspomaga dodatkowo układ OptiSpeed, automatycznie dostosowujący tempo pracy do masy przewożonego ładunku. Listę maszyn obsługujących magazyn małych części zróżnicowano, by umożliwić efektywne wykonanie wszystkich zadań, przy zachowaniu dobrego stosunku wydajności do ceny urządzeń. Kompletacja pozioma prowadzona jest w oparciu o 3 wózki COP-07 L, zaś pionowa – o 5 modeli EK-X.

Źródło: STILL Polska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak technologia zmienia relację kierowcy z samochodem?

Z badania zrealizowanego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada wynika, że już co 4. ankietowany wskazuje nowoczesne technologie jako kluczowy element wyposażenia samochodu. Motoryzacja na dobre wchodzi w erę software-defined vehicles (SDV), czyli pojazdów definiowanych przez oprogramowanie. To właśnie ono staje się kluczowym elementem doświadczenia kierowcy – od możliwości personalizacji ustawień, przez aktualizacje „over the air”, aż po subskrybowane pakiety funkcji. Co jeszcze kryje się pod tą nazwą?

Dziennikarz Roku eMobility Media Awards: Tomasz Sewastianowicz z Dziennik.pl

Z przyjemnością informujemy, że nasz redakcyjny kolega z Dziennik.pl, Tomasz Sewastianowicz, został uhonorowany prestiżową nagrodą eMobility Media Awards – jednym z najważniejszych wyróżnień w dziedzinie dziennikarstwa i komunikacji związanej z elektromobilnością w Polsce.

Naprawa pojazdu bez znaczenia dla wysokości odszkodowania - ważny wyrok SN

Poszkodowanym będzie łatwiej uzyskać pełne odszkodowanie z OC komunikacyjnego. W uchwale Sąd potwierdził, że szkoda w pojeździe rozliczana z OC komunikacyjnego ma charakter statyczny, to oznacza, że ubezpieczyciel powinien wyceniać szkodę na dzień zdarzenia.

Jak rozpoznać bezpieczną taksówkę? Nowa inicjatywa „Zweryfikowana taksówka” PZPA w 2025 roku

Bezpieczeństwo w taksówkach staje się priorytetem. Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych uruchomił projekt „Zweryfikowana taksówka”, nowe oznaczenie, które ma ułatwić pasażerom wybór sprawdzonego przewoźnika. Każdy oznaczony pojazd i jego kierowca przechodzą wieloetapową weryfikację, od badań lekarskich i szkoleń, po kontrolę techniczną i monitoring GPS.

REKLAMA

KGP: 113 674 interwencji, 516 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 113 674 interwencji. Byli wzywani do 516 wypadków drogowych.

Światowy Dzień Bez Samochodu. Eksperci: Środek transportu wpływa na klimat

22 września obchodzimy Światowy Dzień bez Samochodu. Z okazji tego dnia eksperci z Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych (CAKE) w Instytucie Ochrony Środowiska – Państwowym Instytucie Badawczym (IOŚ-PIB) wskazują, że rozwój transportu publicznego może odegrać kluczową rolę w osiągnięciu celów klimatycznych Polski i Unii Europejskiej.

Od 19 września 2025 r. droższe badanie techniczne auta. Stawki wzrosły z 51 do 149 zł

Od piątku obowiązują wyższe opłaty za obowiązkowe badanie techniczne pojazdów. W przypadku samochodów osobowych stawka wzrosła o 51 zł, do 149 zł.

Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

REKLAMA

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

REKLAMA