REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Outsourcing transportu wewnętrznego

Subskrybuj nas na Youtube
Outsourcing transportu wewnętrznego
Outsourcing transportu wewnętrznego
Still Polska

REKLAMA

REKLAMA

Outsourcing transportu wewnętrznego staje się coraz popularniejszy. Prześledzimy go na przykładzie case study.

Gericke Spedition to powstała w 1921 roku niemiecka firma specjalizująca się w transporcie drogowym na terenie Europy. Chcąc zapewnić swoim klientom kompleksową obsługę w zakresie przepływów materiałowych – również w obszarze transportu wewnętrznego – łączy siły z partnerami dostarczającymi koncepcji i rozwiązań magazynowych. Przykładem takiej współpracy było opracowanie wraz ze STILL projektu procesów intralogistycznych dla nowopowstałego zakładu montażowego szaf sterowniczych Siemens w Chemnitz.

REKLAMA

Zobacz też: Zabezpieczenie wykonania usługi transportowej – kaucja gwarancyjna

Razem można więcej

Gericke było dostawcą usług spedycyjnych dla Siemensa już wcześniej. Kiedy jednak klient zbudował nowy zakład montażowy, poproszono o poszerzenie zakresu współpracy o zarządzanie przepływami materiałowymi – tak, by za całość zagadnień związanych z transportem do, wewnątrz i z hali montażowej odpowiadał krańcowo jeden partner. – Współpracując od wielu lat z Siemensem, wiedzieliśmy sporo o specyfice procesów transportowych w ich firmie. Nie jesteśmy jednak ekspertami w zakresie optymalizacji przepływów materiałowych – mówi Dyrektor Zarządzająca Gericke Petra Scherer. – Stało się więc jasne, że spełnienie potrzeb naszego klienta będzie wymagało kompetentnego partnera. Po przeglądzie rynku, zdecydowaliśmy się powierzyć zadania związane z opracowaniem koncepcji procesów intralogistycznych firmie STILL. – dodaje. Wspólna oferta spotkała się z aprobatą Siemensa. Firmy przystąpiły do tworzenia całościowego projektu zadań transportowych dla zakładu w Chemnitz.

Zobacz też: Kara wynikająca z umowy jako koszt uzyskania przychodów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specyfika funkcjonowania zakładu Siemens w Chemnitz

Łączna powierzchnia hali nowej montażowni wynosi niemal 10 tys. m2, a wyładunek i załadunek części odbywa się w 8 dokach dla samochodów ciężarowych. Projekt musiał uwzględniać optymalne metody transportu zarówno całych palet, jak i małych części. Pod uwagę brano również szybkość przepływu towarów określonego typu. Ze względu na skalę zakładu, dobre zaprojektowanie procesów intralogistycznych miało kluczowe znaczenie. W porównaniu z obsługiwanym przez Gericke obiektem Siemensa w Hohenstein-Ernstthal, powierzchnia magazynu paletowego w Chemnitz była dwukrotnie, a składu małych części – o 140% większa. – Oczywistym jest, że od optymalnego rozplanowania tras transportowych oraz dopasowania urządzeń techniki magazynowej do lokalnych potrzeb zależy to, jak sprawnie będzie funkcjonował zakład – mówi Rafał Pańczyk, Dyrektor Działu Intralogistyki STILL Polska – W projektach, w ramach których stajemy przed zadaniem obsługi 9 900 miejsc paletowych, oszczędności wynikające z dobrego konceptu oraz wykorzystania technologicznie zaawansowanych wózków przekładają się na bardzo poważne kwoty– dodaje ekspert.

Zobacz też: Import usługi transportowej

Organizacja przepływów materiałowych

Wyładunek ciężarówek, przywożących części do każdego z ośmiu doków montażowni, realizowany jest przy pomocy wózków niskiego unoszenia. W wypadku mniejszych odległości, wykorzystywane są elektryczne pojazdy sterowane dyszlem, na dłuższych dystansach zastosowanie znajdują warianty z platformą jezdną. Ładunek transportuje się nimi do strefy składowania. Tu szczegółowo analizuje się dokumenty przewozowe i porównuje zawartość palet z zamówieniem złożonym przez system ERP montażowni. Produktom nadaje się kody kreskowe i przy pomocy skanera rejestruje ich położenie w wirtualnej bazie danych. Duże kontenery trafiają do magazynu hurtowego, zaś produkty przeznaczone do składy małych części – na stoły pakownicze, zgodnie ze wskazaniami systemu komputerowego. Towary trafiające na regały, spośród których najwyższy sięga 7,1 m, obsługiwane są przez wózki typoszeregu FM-X, wyposażone w system redukcji drgań masztu. Pozwala on na znaczne skrócenie zadań związanych z umieszczaniem palet na dużych wysokościach, o 80% zmniejszając czas drgania wideł. Pracę operatorów wspomaga dodatkowo układ OptiSpeed, automatycznie dostosowujący tempo pracy do masy przewożonego ładunku. Listę maszyn obsługujących magazyn małych części zróżnicowano, by umożliwić efektywne wykonanie wszystkich zadań, przy zachowaniu dobrego stosunku wydajności do ceny urządzeń. Kompletacja pozioma prowadzona jest w oparciu o 3 wózki COP-07 L, zaś pionowa – o 5 modeli EK-X.

Źródło: STILL Polska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA

Kończy się czas dla przewoźników na wymianę tachografów

Przewoźnicy muszą wymienić tachografy na nowe do dnia 18 sierpnia 2025 roku. Z jakimi konsekwencjami muszą liczyć się przedsiębiorcy, którzy po tym terminie będą korzystali ze starych tachografów?

Co Polacy sądzą o pojazdach autonomicznych? Opinie nie są jednoznaczne

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

REKLAMA