REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najnowsze Solarisy Urbino 12 jadą do Bawarii

Najnowsze Solarisy Urbino 12 jadą do Bawarii. Rolf Oneis, Solaris Bus & Coach S.A., przekazuje klucz Martinowi Geldhauserowi jun.
Najnowsze Solarisy Urbino 12 jadą do Bawarii. Rolf Oneis, Solaris Bus & Coach S.A., przekazuje klucz Martinowi Geldhauserowi jun.
Solaris

REKLAMA

REKLAMA

Przewoźnik z Bawarii, przedsiębiorstwo Martin Geldhauser GmbH & Co. KG odebrało cztery najnowsze Solarisy Urbino 12. Pojazdy będą kursowały w ramach komunikacji regionalnej.

Solaris Bus & Coach S.A. oficjalnie przekazał prywatnemu przewoźnikowi z Bawarii, przedsiębiorstwu Martin Geldhauser GmbH & Co. KG, cztery sztuki innowacyjnych Urbino 12 w nowej odsłonie. Pojazdy odebrał w podpoznańskiej fabryce Martin Geldhauser jun., właściciel firmy. Wszystkie autobusy będą kursowały w ramach komunikacji regionalnej Monachijskiego Związku Komunikacyjnego i Taryfowego (MVV).

REKLAMA

Cztery egzemplarze Urbino 12 zamówione przez firmę Geldhauser to nowoczesne autobusy miejskie o niezwykle lekkiej i trwałej konstrukcji. Ich nowatorska technologia budowy skin-on-skin zapewnia przewoźnikom niskie koszty eksploatacyjne oraz wysoką estetykę wykończenia. Solarisy wyposażono w silniki DAF/PACCAR MX 11 spełniające rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6 oraz skrzynie biegów Voith Diwa6.

Zobacz też: Łódź zwiększyła tabor o 40 Solarisów Urbino

REKLAMA

Pasażerowie nowych Urbino 12 skorzystają z tych samych udogodnień, w jakie wyposażone są i inne używane przez przedsiębiorstwo Geldhauser autobusy. Należą do nich między innymi osobna klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy czy też LED-owe oświetlenie wnętrza. Również światła do jazdy dziennej wykorzystują tę oszczędną i ekologiczną technologię. Podróżujący z pewnością docenią przestronne, jasne wnętrze pojazdu oraz dużą liczbę miejsc dostępnych z niskiej podłogi – w modelach dla firmy Geldhuser jest ich aż 19. Dodatkową przestrzeń uzyskano m.in. dzięki umiejscowieniu zbiorników paliwa na nadkolach Urbino. Ta zmiana sprawia dodatkowo, że autobus posiada całkowicie niską podłogę między pierwszą a drugą osią.

Najnowsze Urbino 12 gwarantuje nie tylko wysoki komfort podróży, niskie zużycie paliwa, ale również łatwość serwisowania. Panele boczne pojazdu są przykręcane do siebie, co umożliwia prostszy montaż oraz wymianę w przypadku uszkodzenia części nadwozia. Wygodniejszy dostęp do poszczególnych jego elementów osiągnięto też dzięki zastosowaniu tylnej oraz bocznych klap rewizyjnych otwieranych pod kątem 170 stopni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wprowadzone innowacje konstrukcyjne pozwalają na lepsze rozłożenie nacisków na osie, poprzez odciążenie osi napędowej. Zostało to osiągnięte m.in. dzięki przeniesieniu wszystkich zbiorników ze sprężonym powietrzem do przedniej części pojazdu. Dzięki temu rozwiązaniu mogła zostać zwiększona przestrzeń pasażerska, a autobus jeszcze wygodniej się prowadzi.

Zobacz też: Solaris Urbino 12 electric - będą testy w Paryżu

Solaris współpracuje z prywatnym przedsiębiorstwem Martin Geldhauser już od ponad dziesięciu lat. W latach 2004–2015 przewoźnik z Bawarii zamówił łącznie 48 autobusów. 

Liczba zamówień na Solarisy nowej generacji na niemieckim rynku nieprzerwanie rośnie. W ostatnim czasie napłynęły kontrakty m.in. od przewoźnika z Monachium (Münchner Verkehrsgesellschaft) na 6 sztuk nowych Urbino 18, a także od operatorów z Freiburga (Freiburg Verkehrs AG) oraz z Passau (Stadtwerke Passau). Dwaj ostatni klienci zamówili po 3 sztuki przegubowych Solarisów Urbino nowej generacji. Pojazdy w nowym designie zostały już, oprócz firmy Geldhauser, dostarczone do prywatnych przewoźników Josef Ettenhuber GmbH, Kessels-Reisen GmbH oraz Wies Faszinatour. Finalizowany jest również proces dostaw 14 sztuk 18-metrowych autobusów do komunalnego przedsiębiorstwa komunikacyjnego miast Bochum, Gelsenkirchen i Witten – firmy BOGESTRA.

Źródło: Materiały prasowe Solaris Bus & Coach S.A

Najnowsze Solarisy Urbino 12 jadą do Bawarii
Solaris
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA