REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najnowsze Solarisy Urbino 12 jadą do Bawarii

Subskrybuj nas na Youtube
Najnowsze Solarisy Urbino 12 jadą do Bawarii. Rolf Oneis, Solaris Bus & Coach S.A., przekazuje klucz Martinowi Geldhauserowi jun.
Najnowsze Solarisy Urbino 12 jadą do Bawarii. Rolf Oneis, Solaris Bus & Coach S.A., przekazuje klucz Martinowi Geldhauserowi jun.
Solaris

REKLAMA

REKLAMA

Przewoźnik z Bawarii, przedsiębiorstwo Martin Geldhauser GmbH & Co. KG odebrało cztery najnowsze Solarisy Urbino 12. Pojazdy będą kursowały w ramach komunikacji regionalnej.

Solaris Bus & Coach S.A. oficjalnie przekazał prywatnemu przewoźnikowi z Bawarii, przedsiębiorstwu Martin Geldhauser GmbH & Co. KG, cztery sztuki innowacyjnych Urbino 12 w nowej odsłonie. Pojazdy odebrał w podpoznańskiej fabryce Martin Geldhauser jun., właściciel firmy. Wszystkie autobusy będą kursowały w ramach komunikacji regionalnej Monachijskiego Związku Komunikacyjnego i Taryfowego (MVV).

REKLAMA

REKLAMA

Cztery egzemplarze Urbino 12 zamówione przez firmę Geldhauser to nowoczesne autobusy miejskie o niezwykle lekkiej i trwałej konstrukcji. Ich nowatorska technologia budowy skin-on-skin zapewnia przewoźnikom niskie koszty eksploatacyjne oraz wysoką estetykę wykończenia. Solarisy wyposażono w silniki DAF/PACCAR MX 11 spełniające rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6 oraz skrzynie biegów Voith Diwa6.

Zobacz też: Łódź zwiększyła tabor o 40 Solarisów Urbino

Pasażerowie nowych Urbino 12 skorzystają z tych samych udogodnień, w jakie wyposażone są i inne używane przez przedsiębiorstwo Geldhauser autobusy. Należą do nich między innymi osobna klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy czy też LED-owe oświetlenie wnętrza. Również światła do jazdy dziennej wykorzystują tę oszczędną i ekologiczną technologię. Podróżujący z pewnością docenią przestronne, jasne wnętrze pojazdu oraz dużą liczbę miejsc dostępnych z niskiej podłogi – w modelach dla firmy Geldhuser jest ich aż 19. Dodatkową przestrzeń uzyskano m.in. dzięki umiejscowieniu zbiorników paliwa na nadkolach Urbino. Ta zmiana sprawia dodatkowo, że autobus posiada całkowicie niską podłogę między pierwszą a drugą osią.

REKLAMA

Najnowsze Urbino 12 gwarantuje nie tylko wysoki komfort podróży, niskie zużycie paliwa, ale również łatwość serwisowania. Panele boczne pojazdu są przykręcane do siebie, co umożliwia prostszy montaż oraz wymianę w przypadku uszkodzenia części nadwozia. Wygodniejszy dostęp do poszczególnych jego elementów osiągnięto też dzięki zastosowaniu tylnej oraz bocznych klap rewizyjnych otwieranych pod kątem 170 stopni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wprowadzone innowacje konstrukcyjne pozwalają na lepsze rozłożenie nacisków na osie, poprzez odciążenie osi napędowej. Zostało to osiągnięte m.in. dzięki przeniesieniu wszystkich zbiorników ze sprężonym powietrzem do przedniej części pojazdu. Dzięki temu rozwiązaniu mogła zostać zwiększona przestrzeń pasażerska, a autobus jeszcze wygodniej się prowadzi.

Zobacz też: Solaris Urbino 12 electric - będą testy w Paryżu

Solaris współpracuje z prywatnym przedsiębiorstwem Martin Geldhauser już od ponad dziesięciu lat. W latach 2004–2015 przewoźnik z Bawarii zamówił łącznie 48 autobusów. 

Liczba zamówień na Solarisy nowej generacji na niemieckim rynku nieprzerwanie rośnie. W ostatnim czasie napłynęły kontrakty m.in. od przewoźnika z Monachium (Münchner Verkehrsgesellschaft) na 6 sztuk nowych Urbino 18, a także od operatorów z Freiburga (Freiburg Verkehrs AG) oraz z Passau (Stadtwerke Passau). Dwaj ostatni klienci zamówili po 3 sztuki przegubowych Solarisów Urbino nowej generacji. Pojazdy w nowym designie zostały już, oprócz firmy Geldhauser, dostarczone do prywatnych przewoźników Josef Ettenhuber GmbH, Kessels-Reisen GmbH oraz Wies Faszinatour. Finalizowany jest również proces dostaw 14 sztuk 18-metrowych autobusów do komunalnego przedsiębiorstwa komunikacyjnego miast Bochum, Gelsenkirchen i Witten – firmy BOGESTRA.

Źródło: Materiały prasowe Solaris Bus & Coach S.A

Najnowsze Solarisy Urbino 12 jadą do Bawarii
Solaris
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA