REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKN Orlen chce sprzedać Orlen KolTrans oraz Euronaft Trzebinia

PKN Orlen chce sprzedać Orlen KolTrans oraz Euronaft Trzebinia fot. orlen
PKN Orlen chce sprzedać Orlen KolTrans oraz Euronaft Trzebinia fot. orlen

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż przez PKN Orlen udziałów w spółkach Orlen KolTrans oraz Euronaft Trzebinia wymaga zgody urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

PKN Orlen planuje sprzedać PKP Cargo udziały w spółkach transportu kolejowego: Orlen KolTrans oraz Euronaft Trzebinia. Wartość transakcji szacowana jest na ponad 250 mln zł. Jej finalizacja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

REKLAMA

PKN Orlen poinformował w poniedziałek, że poza umową sprzedaży aktywów kolejowych w ramach transakcji z PKP Cargo „podpisane zostaną również wieloletnie umowy na realizację przewozów produktów” grupy płockiego koncernu i obsługę należących do niego bocznic.

Jak zaznaczył PKN Orlen, strony porozumienia ustaliły także „zakres gwarancji dla pracowników Orlen KolTrans oraz pionu kolejowego Euronaft Trzebinia”.

Zobacz też: Kiedy warsztat może nie zapłacić kary umownej?

Według członka zarządu ds. sprzedaży w PKN Orlen Marka Podstawy, sprzedaż aktywów kolejowych związana jest z optymalizacją grupy kapitałowej płockiego koncernu oraz koncentracją na jej podstawowej działalności. „Z analizowanych przez ostatnie lata możliwych wariantów strategii dla naszych aktywów kolejowych, znalezienie wiarygodnego inwestora branżowego stanowiło najlepsze rozwiązanie, pozwalające zapewnić spółce i jej pracownikom dalszy rozwój” – powiedział Podstawa, cytowany w komunikacie PKN Orlen.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak przez internet załatwić formalności związane ze sprowadzeniem samochodu z UE

REKLAMA

W ocenie prezesa PKP Cargo Adama Purwina, kupno aktywów kolejowych należących do grupy PKN Orlen jest elementem umacniania pozycji PKP Cargo na rynku krajowym, a dodatkowo w segmencie, który – jak ocenił - gwarantuje tej spółce m.in. zwiększenie rentowności i konkurencyjności. „Przewozy paliw i produktów petrochemicznych wymagają wysokiej jakości obsługi. Dokonany przez PKN Orlen wybór PKP Cargo na strategicznego partnera logistycznego to kolejny dowód zaufania naszych kontrahentów i mocny impuls do kontynuowania dynamicznego rozwoju naszej firmy z korzyścią dla klientów, akcjonariuszy i pracowników” – podkreślił Purwin.

PKN Orlen podał, że transakcja umożliwi PKP Cargo pozyskanie wyspecjalizowanego taboru do przewozu produktów rafineryjnych i petrochemicznych, w tym blisko 700 wagonów. „Środki na zakup aktywów kolejowych PKP Cargo pozyska z kredytu inwestycyjnego. Nabywane aktywa są w bardzo dobrej kondycji finansowej” – zaznaczył płocki koncern.

Zobacz też: Aktualny taryfikator mandatów 2016 r.

Spółki Orlen KolTrans oraz Euronaft Trzebinia zajmują się przewozem paliw i chemikaliów, transportując ponad 40 proc. produktów wytwarzanych przez PKN Orlen, głównie do terminali paliwowych i zakładów chemicznych. Orlen KolTrans zatrudnia ponad 300 osób. Przewozi produkty rafineryjne i petrochemiczne w ilości ok. 200 tys. ton na miesiąc.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, posiadającym 56 proc. udziałów w tym segmencie.(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA