REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W Remontowej Shipbuilding w Gdańsku zwodowano statek do żeglugi Arktycznej

Subskrybuj nas na Youtube
W Remontowej Shipbuilding w Gdańsku zwodowano statek do żeglugi Arktycznej.
W Remontowej Shipbuilding w Gdańsku zwodowano statek do żeglugi Arktycznej.
PAP

REKLAMA

REKLAMA

W Remontowej Shipbuilding w Gdańsku zwodowano statek do żeglugi Arktycznej. To pierwszy z pięciu statków, które zostały zamówione przez firmę z Grenlandii.

REKLAMA

W stoczni Remontowej Shipbuilding w Gdańsku zwodowano w środę specjalistyczny statek zaopatrzeniowy do obsługi portów wokół Grenlandii. Jest to jeden z pięciu statków zamówionych przez firmę z Grenlandii, Royal Artic Line A/S. Wartość kontraktu to ok. 100 mln euro.

REKLAMA

Kontrakt z armatorem obejmuje budowę pięciu statków o różnej pojemności transportowej, z czego trzy to prototypy. Głównym zadaniem jednostek ma być usprawnienie infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Członek zarządu stoczni Remontowa Shipbuilding ds. handlowych Jan Paszkowski poinformował PAP, że zwodowana jednostka, która jest czwartą z podpisanego kontraktu, ma być przekazana armatorowi jesienią 2015 roku. W stoczni jednocześnie budowane są wszystkie zakontraktowane jednostki. Jeszcze w tym miesiącu ma być zwodowany ostatni, piąty zamówiony statek. Największy z zamówionych statków może przewozić 600 kontenerów, dwa średnie bliźniacze po 108 i dwie najmniejsze jednostki – po 30 kontenerów.

Zobacz też: Żegluga Augustowska wypłynęła wcześniej niż zwykle

Stocznia podała, że „statki – jako jedne z pierwszych na świecie spełniać będą wymogi najnowszej klasy PC5 oraz PC6 (Polar Class)”. Jednostki będą miały wzmocnioną konstrukcję kadłuba, która umożliwi pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej, w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza.

REKLAMA

Prezes zarządu Remontowa Shipbuilding Andrzej Wojtkiewicz tłumaczył dziennikarzom, że są to jednostki, które mają cechy typowych kontenerowców ale też i lodołamaczy. „Statki będą mogły operować w lodach o grubości nawet jednego metra bez jednostek pomocniczych” – dodał.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Statek o długości 74,2 m i szerokości 15,2 m jednorazowo będzie mógł przewozić 108 kontenerów. Prace załadunkowe mają usprawnić dwa dźwigi umieszczone na pokładzie, które umożliwią ładowanie kontenerów na jednostkę bez konieczności użycia sprzętu portowego. Statek budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL (Det Norske Veritas), według projektu należącego do Remontowa Holding biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design and Consulting.

Zobacz też: Czy powstanie lotnisko w Suwałkach?

Realizowany obecnie przez Remontowa Shipbuilding kontrakt dla Royal Artic Line A/S nie jest pierwszym dla tej firmy. W 2005 roku Grupa Remontowa przekazała armatorowi kontenerowiec „Mary Arctica”. Statek został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie Royal Naval Architects prestiżowym tytułem „Significant Ship of 2004”, a Matką Chrzestną została duńska księżniczka Małgorzata.

Stocznia Remontowa Shipbuilding należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding ma pełen portfel zamówień do końca 2016 roku. Stocznia najczęściej realizuje jednostki począwszy od zaprojektowania aż po dostarczenie w pełni gotowego, wyposażonego statku przygotowanego do eksploatacji. Obecnie w stoczni powstaje kilkanaście jednostek różnego typu (np. do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, promy pasażersko - samochodowe, statki towarowe, niszczyciel min oraz żaglowiec) dla armatorów m.in. z Norwegii, Danii i Grenlandii.

Zobacz też: Będzie jeden system opłat za autostrady w UE?

Grupa Kapitałowa Remontowa Holding SA jest największą stoczniową grupą kapitałową w Polsce oraz liderem branży przemysłowej w regionie. Holding zarządza dwiema stoczniami oraz wieloma spółkami z sektora okrętowego i offshore. W grupie pracuje ponad 7 tys. osób. Remontowa Shipbuilding specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko - samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA