REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozbudowa przejścia granicznego Gołdap-Gusiew

Rozbudowa przejścia granicznego Gołdap-Gusiew.  Fot. Fotolia
Rozbudowa przejścia granicznego Gołdap-Gusiew. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W ramach rozbudowy terminalu przeznaczonego dla ruchu towarowego przejścia granicznego w Gołdapi (Warmińsko-mazurskie), zostanie zmodernizowana droga dojazdowa.

Modernizacja drogi dojazdowej do przejścia granicznego w Gołdapi

Za blisko 2,5 mln zł zostanie zmodernizowana droga dojazdowa do polsko-rosyjskiego przejścia granicznego w Gołdapi (Warmińsko-mazurskie). To jeden z ostatnich etapów rozbudowy części tego terminalu, przeznaczonej dla ruchu towarowego z obwodem kaliningradzkim.

REKLAMA

Po polskiej stronie granicy do końca września powstanie droga dojazdowa, łącząca miejsce odpraw ciężarówek z obwodnicą Gołdapi. Powstaną też parkingi, place manewrowe i monitoring. Zostanie rozbudowana sieć wodno-kanalizacyjna, energetyczna i telekomunikacyjna. We wtorek wojewoda warmińsko-mazurski Marian Podziewski podpisał umowę z wykonawcą tej inwestycji, Oleckim Przedsiębiorstwem Drogowo-Mostowym.

Zobacz też: Czy powstanie lotnisko w Suwałkach?

REKLAMA

To kolejny etap rozbudowy części towarowej przejścia Gołdap-Gusiew, na którą przeznaczono dotychczas 42,6 mln zł. Wcześniej powstały m.in. budynki odpraw celnych i administracyjne, pawilon kontroli szczegółowej ciężarówek, kioski kontrolerskie i magazyn celny. Zaplanowano jeszcze prace teletechniczne i zakup specjalistycznego sprzętu dla służb granicznych.

Jak poinformował PAP Edmund Wykowski z Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, termin dokończenia tej inwestycji jest uzależniony "od możliwości pozyskania środków budżetowych". Jego zdaniem, odprawy na zmodernizowanym terminalu towarowym będą możliwe w przyszłym lub w 2017 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przejście drogowe w Gołdapi działa od 1995 roku. Ma status przejścia międzynarodowego dla ruchu osobowego i towarowego. Jednak dotychczas były tam odprawiane jedynie pojazdy o masie całkowitej do 7,5 tony. Modernizacja terminalu zlikwiduje ograniczenia dopuszczalnego tonażu.

Pieniądze na modernizację przejścia w Gołdapi przyznało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych na wniosek wojewody. Uznano, że trzeba je rozbudować w związku ze wzrostem liczby pojazdów po uruchomieniu małego ruchu granicznego z obwodem kaliningradzkim.

Zobacz też: Jaka nazwa kanału - Giżycki, czy Łuczański?

Przepustowość przejścia granicznego w Gołdapi

Według straży granicznej, jego średnia przepustowość wynosi obecnie ok. 1 tys. samochodów osobowych, 300 ciężarówek i 50 autobusów na dobę. Odprawa dokonywana jest po polskiej stronie na ośmiu pasach ruchu.

Tylko w ub. roku granicę przekroczyło tam ponad 904 tys. osób; odnotowano 560 tys. samochodów osobowych, 4,7 tys. ciężarówek i 5,7 tys. innych pojazdów, głównie rowerów.(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA