REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Plany inwestyzyjne PKP do 2023 r.

Plany inwestyzyjne PKP do 2023 r.
Plany inwestyzyjne PKP do 2023 r.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Według planów inwestycyjnych, PKP PLK ma wydać do roku 2023 r. ponad 50 mld zł na inwestycje. Skróci się m.in. czas przejazdu pociągami między kluczowymi miastami.

PKP PLK zainwestuje 50 mld zł do 2023 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczą do 2023 r. ponad 50 mld zł na inwestycje kolejowe, jeszcze w br. PLK ogłosi przetargi o łącznej wartości 11 mld zł. - podała w środę spółka. Dzięki modernizacjom m.in. ze środków UE skrócony ma zostać czas podróży pociągami.

REKLAMA

"Dzięki unijnemu wsparciu z perspektywy finansowej UE na lata 2014 – 2023, podróż na kluczowych liniach kolejowych między kolejnymi największymi miastami w Polsce będzie coraz krótsza, usprawnione też zostaną połączenia aglomeracyjne, skróci się czas przewozu towarów" - czytamy w komunikacie PLK.

Zobacz też: Audi e-diesel - rozpoczęto produkcję paliwa przyszłości

REKLAMA

PLK podały, że zarządca sieci kolejowej konsekwentnie w ostatnich trzech latach modernizował ponad 1000 km torów rocznie. "Najlepszy był rok 2014 gdy PLK zmodernizowały 1300 km torów kolejowych wydając ponad 7 mld zł. Plan inwestycyjny na ten rok zakłada wydatki na poziomie 8,5 mld zł. Około 6 mld zł z tej kwoty pochodzić ma ze środków unijnych, z perspektywy finansowej 2007-13. Pozostałe 2 mld zł to środki krajowe" - zaznaczyła spółka.

Dodała, że w latach 2016 - 2023 na inwestycje w sieć kolejową przeznaczy ponad 50 mld zł. "Każdego roku, wykorzystując również środki UE, będziemy wydawali średnio około 8 mld złotych. Dzięki temu zyskamy spójną sieć kolejową, usprawnimy połączenia aglomeracyjne i stworzymy lepszą ofertę dla przewoźników towarowych" - powiedział cytowany w informacji PLK Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu - dyrektor ds. inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

PLK rozpoczęły już wykorzystywanie funduszy UE z kolejnej perspektywy finansowej. "Do końca 2015 roku zarządca sieci kolejowej ogłosi projekty na łączna kwotę ok. 11 mld zł. Pierwsza umowa o wartości blisko 300 mln zł na modernizację systemu sterowania ruchem na ostatniej części magistrali Poznań – Wrocław została podpisana w kwietniu. Wśród kolejnych, warto wymienić przetargi na realizacje ostatniej części trasy Wrocław - Poznań o wartości 1,5 mld zł, Sochaczew - Swarzędz za 2 mld zł, projekty aglomeracyjne w Warszawie za 0,7 mld zł" - wymienia spółka.

Zobacz też: Nowe urządzenia poprawiające bezpieczeństwo jazdy samochodem

Do 2023 r. skróci się czas przejazdu pociągami m.in. do Olsztyna

REKLAMA

Dodano, że kolejne przetargi obejmą kluczowe fragmenty tras: Warszawa - Radom za 1 mld zł, Kraków - Katowice za 2 mld zł, Warszawa - Białystok na 0,5 mld zł i trasę z Warszawy do Lublina za 3 mld zł. Modernizacja będzie oznaczała m.in. podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h i skrócenie czasu podróży - przekonują PLK.

Jak zapowiada spółka na przełomie 2015 i 2016 r. pasażerowie pojadą szybciej pociągiem na kolejnych trasach. "To efekt inwestycji, które PLK zakończyły lub zakończą w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Nawet o kilkadziesiąt minut skróci się czas przejazdu między większymi miastami w Polsce. Do dyspozycji przewoźników będą odnowione trasy między Poznaniem a Gdańskiem, z Poznania do Olsztyna i do Katowic, a także z Katowic do Warszawy przez Częstochowę i do Łodzi" - podsumowały PLK. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA