REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Plany inwestyzyjne PKP do 2023 r.

Plany inwestyzyjne PKP do 2023 r.
Plany inwestyzyjne PKP do 2023 r.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Według planów inwestycyjnych, PKP PLK ma wydać do roku 2023 r. ponad 50 mld zł na inwestycje. Skróci się m.in. czas przejazdu pociągami między kluczowymi miastami.

PKP PLK zainwestuje 50 mld zł do 2023 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczą do 2023 r. ponad 50 mld zł na inwestycje kolejowe, jeszcze w br. PLK ogłosi przetargi o łącznej wartości 11 mld zł. - podała w środę spółka. Dzięki modernizacjom m.in. ze środków UE skrócony ma zostać czas podróży pociągami.

REKLAMA

"Dzięki unijnemu wsparciu z perspektywy finansowej UE na lata 2014 – 2023, podróż na kluczowych liniach kolejowych między kolejnymi największymi miastami w Polsce będzie coraz krótsza, usprawnione też zostaną połączenia aglomeracyjne, skróci się czas przewozu towarów" - czytamy w komunikacie PLK.

Zobacz też: Audi e-diesel - rozpoczęto produkcję paliwa przyszłości

REKLAMA

PLK podały, że zarządca sieci kolejowej konsekwentnie w ostatnich trzech latach modernizował ponad 1000 km torów rocznie. "Najlepszy był rok 2014 gdy PLK zmodernizowały 1300 km torów kolejowych wydając ponad 7 mld zł. Plan inwestycyjny na ten rok zakłada wydatki na poziomie 8,5 mld zł. Około 6 mld zł z tej kwoty pochodzić ma ze środków unijnych, z perspektywy finansowej 2007-13. Pozostałe 2 mld zł to środki krajowe" - zaznaczyła spółka.

Dodała, że w latach 2016 - 2023 na inwestycje w sieć kolejową przeznaczy ponad 50 mld zł. "Każdego roku, wykorzystując również środki UE, będziemy wydawali średnio około 8 mld złotych. Dzięki temu zyskamy spójną sieć kolejową, usprawnimy połączenia aglomeracyjne i stworzymy lepszą ofertę dla przewoźników towarowych" - powiedział cytowany w informacji PLK Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu - dyrektor ds. inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

PLK rozpoczęły już wykorzystywanie funduszy UE z kolejnej perspektywy finansowej. "Do końca 2015 roku zarządca sieci kolejowej ogłosi projekty na łączna kwotę ok. 11 mld zł. Pierwsza umowa o wartości blisko 300 mln zł na modernizację systemu sterowania ruchem na ostatniej części magistrali Poznań – Wrocław została podpisana w kwietniu. Wśród kolejnych, warto wymienić przetargi na realizacje ostatniej części trasy Wrocław - Poznań o wartości 1,5 mld zł, Sochaczew - Swarzędz za 2 mld zł, projekty aglomeracyjne w Warszawie za 0,7 mld zł" - wymienia spółka.

Zobacz też: Nowe urządzenia poprawiające bezpieczeństwo jazdy samochodem

Do 2023 r. skróci się czas przejazdu pociągami m.in. do Olsztyna

REKLAMA

Dodano, że kolejne przetargi obejmą kluczowe fragmenty tras: Warszawa - Radom za 1 mld zł, Kraków - Katowice za 2 mld zł, Warszawa - Białystok na 0,5 mld zł i trasę z Warszawy do Lublina za 3 mld zł. Modernizacja będzie oznaczała m.in. podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h i skrócenie czasu podróży - przekonują PLK.

Jak zapowiada spółka na przełomie 2015 i 2016 r. pasażerowie pojadą szybciej pociągiem na kolejnych trasach. "To efekt inwestycji, które PLK zakończyły lub zakończą w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Nawet o kilkadziesiąt minut skróci się czas przejazdu między większymi miastami w Polsce. Do dyspozycji przewoźników będą odnowione trasy między Poznaniem a Gdańskiem, z Poznania do Olsztyna i do Katowic, a także z Katowic do Warszawy przez Częstochowę i do Łodzi" - podsumowały PLK. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA