REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?

Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?
Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Czym powinna charakteryzować się oferta firmy zajmującej się transportem materiałów budowlanych, odpadów drewnianych czy materiałów niebezpiecznych.

Duże zróżnicowanie i rozdrobnienie rynku transportu budowlanego i specjalistycznego dostosowanego do przewozu ładunków wielkogabarytowych rodzi trudności w decyzji o wyborze usługodawcy.  Podczas wyboru należy wziąć pod uwagę szereg czynników, które zagwarantują zarówno bezpieczny i szybki przewóz towaru jak i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie dostosowane do naszych potrzeb. Najważniejszy element, który powinniśmy sprawdzić przed zleceniem usługi to park maszyn. Różnego rodzaju materiały o zróżnicowanych gabarytach wymagają odpowiednio dostosowanych samochodów ciężarowych. Innego sprzętu będą wymagały ułożone na paletach kostki brukowe, innego deski budowlane, a jeszcze innego materiały sypkie. Park maszyn jednocześnie świadczy o zakresie oferowanych przez firmę usług transportowych z zakresu przewozu specjalistycznego i budowlanego. Większość firm realizuje zróżnicowane zlecenia dzięki ciężarówkom HDS doskonale przystosowanym do transportu dużych elementów.

REKLAMA

REKLAMA

- Technologie transportowe w rodzaju samochodów ciężarowych HDS czy ciężarówek z ruchomą podłogą pozwalają na przewóz niemal każdego rodzaju materiałów budowlanych, jak również odpadów i towarów sypkich. Wybierając firmę do transportu wielkogabarytowego powinniśmy zapytać,  jakimi maszynami dysponuje przewoźnik i do jakiego rodzaju ładunku są one dostosowane – mówi Małgorzata Bajor z lubuskiej firmy transportowej Okser.

Niemniej ważnym atutem firmy będą pozwolenia poświadczające gotowość do transportu wielkogabarytowych ładunków czy materiałów niebezpiecznych oraz certyfikaty jakości w rodzaju Rzetelna Firma, dzięki którym możemy uzyskać dostęp do dodatkowych informacji o usługodawcy. Wśród nich warto zwrócić uwagę na termin powstania firmy świadczący o jej doświadczeniu na rynku. Najlepsze firmy transportowe charakteryzują się również elastycznością w realizacji zleceń zarówno dla klientów biznesowych jak i indywidualnych.

Zobacz też: Test Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM facelifting

REKLAMA

Do czego przyda się HDS?

Wspomniany już transport przy użyciu samochodów ciężarowych HDS jest najbardziej ergonomicznym i ekonomicznym sposobem przewozu ładunku wielkogabarytowego w rodzaju materiałów budowlanych. HDS to system hydraulicznych dźwigów samochodowych zamontowanych na podwoziu ciężarówki. Dzięki temu pojazd charakteryzuje się zarówno odpowiednią powierzchnią na przewóz towaru jak i jego łatwym załadunkiem i rozładunkiem. Ciężarówki HDS używane są w dwóch trybach pracy – transportowym, w którym dźwig  jest złożony, oraz dźwigowym, gdzie podwozie pojazdu jest uniesione na hydraulicznych podporach gwarantujących stabilność załadunku i rozładunku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- HDS to niezawodna metoda transportu materiałów budowlanych, która gwarantuje oszczędność czasu i poniesionych kosztów. Zamiast zaangażowania dwóch oddzielnych maszyn, czyli samochodu ciężarowego i dźwigu wykorzystujemy jedno urządzenie – tłumaczy Małgorzata Bajor z Okser.

Dźwig hydrauliczny w samochodach ciężarowych HDS są rekomendowane dla transportu budowlanego. Takie materiały jak deski budowlane, drewno opałowe i budowlane, kostka brukowa, pustaki, beton komórkowy, stal czy płyty gipsowe mogą być przewożone przy użyciu systemów hydraulicznych. Niezależnie od tego, czy dany materiał jest spaletyzowany czy transportowany luzem, HDS za sprawą odpowiedniego mocowania towaru na dźwigu może być wykorzystany do jego błyskawicznego załadunku i rozładunku.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Naczepy z ruchomą podłogą

Chociaż systemy hydrauliczne HDS to bardzo wygodne i oszczędne rozwiązanie to nie nadaje się każdego rodzaju transportu. W przypadku materiałów sypkich, biomasy czy materiałów rozdrobnionych jak np. odpady drewniane, dźwig nie będzie najwygodniejszą metodą załadunku i rozładunku. Dla tego typu towarów stosuje się naczepy z ruchomą podłogą, zwane naczepami samowyładowczymi. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko wykorzystuje się całkowitą powierzchnię załadunkową ciężarówki, ale również znacznie przyspiesza się proces rozładunku materiałów sypkich. Inny nietypowy towar do transportu stanowią materiały i substancje niebezpieczne w rodzaju eternitu, potocznie nazywanego azbestem. W przypadku takiego przewozu musimy upewnić się, że firma posiada niezbędne zezwolenia.

- Firma świadcząca usługi z zakresu transportu niebezpiecznych materiałów aby uzyskać niezbędne do wykonywania tej pracy zezwolenia musi spełnić kilka warunków. Jej pracownicy jak np. kierowcy muszą być właściwie przeszkoleni z prawidłowego sposobu zbiórki i transportu materiałów niebezpiecznych i reagowania w sytuacjach wyjątkowych. Ciężarówki natomiast muszą spełniać określone wymagania z zakresu konstrukcji pojazdów wykorzystywanych do przewozu towaru do miejsca utylizacji – tłumaczy Małgorzata Bajor z Okser.

Decydując się na wybór firmy transportowej musimy na wstępie określić rodzaj materiału, który należy przemieścić. W zależności od tego jaki towar wymaga przetransportowania powinniśmy dobrać dla niego rozwiązanie, które z jednej strony będzie najbezpieczniejsze i najwygodniejsze a z drugiej natomiast, jak najbardziej ekonomiczne. 

Źródło: Materiały prasowe

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA