REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?

Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?
Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Czym powinna charakteryzować się oferta firmy zajmującej się transportem materiałów budowlanych, odpadów drewnianych czy materiałów niebezpiecznych.

Duże zróżnicowanie i rozdrobnienie rynku transportu budowlanego i specjalistycznego dostosowanego do przewozu ładunków wielkogabarytowych rodzi trudności w decyzji o wyborze usługodawcy.  Podczas wyboru należy wziąć pod uwagę szereg czynników, które zagwarantują zarówno bezpieczny i szybki przewóz towaru jak i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie dostosowane do naszych potrzeb. Najważniejszy element, który powinniśmy sprawdzić przed zleceniem usługi to park maszyn. Różnego rodzaju materiały o zróżnicowanych gabarytach wymagają odpowiednio dostosowanych samochodów ciężarowych. Innego sprzętu będą wymagały ułożone na paletach kostki brukowe, innego deski budowlane, a jeszcze innego materiały sypkie. Park maszyn jednocześnie świadczy o zakresie oferowanych przez firmę usług transportowych z zakresu przewozu specjalistycznego i budowlanego. Większość firm realizuje zróżnicowane zlecenia dzięki ciężarówkom HDS doskonale przystosowanym do transportu dużych elementów.

REKLAMA

REKLAMA

- Technologie transportowe w rodzaju samochodów ciężarowych HDS czy ciężarówek z ruchomą podłogą pozwalają na przewóz niemal każdego rodzaju materiałów budowlanych, jak również odpadów i towarów sypkich. Wybierając firmę do transportu wielkogabarytowego powinniśmy zapytać,  jakimi maszynami dysponuje przewoźnik i do jakiego rodzaju ładunku są one dostosowane – mówi Małgorzata Bajor z lubuskiej firmy transportowej Okser.

Niemniej ważnym atutem firmy będą pozwolenia poświadczające gotowość do transportu wielkogabarytowych ładunków czy materiałów niebezpiecznych oraz certyfikaty jakości w rodzaju Rzetelna Firma, dzięki którym możemy uzyskać dostęp do dodatkowych informacji o usługodawcy. Wśród nich warto zwrócić uwagę na termin powstania firmy świadczący o jej doświadczeniu na rynku. Najlepsze firmy transportowe charakteryzują się również elastycznością w realizacji zleceń zarówno dla klientów biznesowych jak i indywidualnych.

Zobacz też: Test Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM facelifting

REKLAMA

Do czego przyda się HDS?

Wspomniany już transport przy użyciu samochodów ciężarowych HDS jest najbardziej ergonomicznym i ekonomicznym sposobem przewozu ładunku wielkogabarytowego w rodzaju materiałów budowlanych. HDS to system hydraulicznych dźwigów samochodowych zamontowanych na podwoziu ciężarówki. Dzięki temu pojazd charakteryzuje się zarówno odpowiednią powierzchnią na przewóz towaru jak i jego łatwym załadunkiem i rozładunkiem. Ciężarówki HDS używane są w dwóch trybach pracy – transportowym, w którym dźwig  jest złożony, oraz dźwigowym, gdzie podwozie pojazdu jest uniesione na hydraulicznych podporach gwarantujących stabilność załadunku i rozładunku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- HDS to niezawodna metoda transportu materiałów budowlanych, która gwarantuje oszczędność czasu i poniesionych kosztów. Zamiast zaangażowania dwóch oddzielnych maszyn, czyli samochodu ciężarowego i dźwigu wykorzystujemy jedno urządzenie – tłumaczy Małgorzata Bajor z Okser.

Dźwig hydrauliczny w samochodach ciężarowych HDS są rekomendowane dla transportu budowlanego. Takie materiały jak deski budowlane, drewno opałowe i budowlane, kostka brukowa, pustaki, beton komórkowy, stal czy płyty gipsowe mogą być przewożone przy użyciu systemów hydraulicznych. Niezależnie od tego, czy dany materiał jest spaletyzowany czy transportowany luzem, HDS za sprawą odpowiedniego mocowania towaru na dźwigu może być wykorzystany do jego błyskawicznego załadunku i rozładunku.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Naczepy z ruchomą podłogą

Chociaż systemy hydrauliczne HDS to bardzo wygodne i oszczędne rozwiązanie to nie nadaje się każdego rodzaju transportu. W przypadku materiałów sypkich, biomasy czy materiałów rozdrobnionych jak np. odpady drewniane, dźwig nie będzie najwygodniejszą metodą załadunku i rozładunku. Dla tego typu towarów stosuje się naczepy z ruchomą podłogą, zwane naczepami samowyładowczymi. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko wykorzystuje się całkowitą powierzchnię załadunkową ciężarówki, ale również znacznie przyspiesza się proces rozładunku materiałów sypkich. Inny nietypowy towar do transportu stanowią materiały i substancje niebezpieczne w rodzaju eternitu, potocznie nazywanego azbestem. W przypadku takiego przewozu musimy upewnić się, że firma posiada niezbędne zezwolenia.

- Firma świadcząca usługi z zakresu transportu niebezpiecznych materiałów aby uzyskać niezbędne do wykonywania tej pracy zezwolenia musi spełnić kilka warunków. Jej pracownicy jak np. kierowcy muszą być właściwie przeszkoleni z prawidłowego sposobu zbiórki i transportu materiałów niebezpiecznych i reagowania w sytuacjach wyjątkowych. Ciężarówki natomiast muszą spełniać określone wymagania z zakresu konstrukcji pojazdów wykorzystywanych do przewozu towaru do miejsca utylizacji – tłumaczy Małgorzata Bajor z Okser.

Decydując się na wybór firmy transportowej musimy na wstępie określić rodzaj materiału, który należy przemieścić. W zależności od tego jaki towar wymaga przetransportowania powinniśmy dobrać dla niego rozwiązanie, które z jednej strony będzie najbezpieczniejsze i najwygodniejsze a z drugiej natomiast, jak najbardziej ekonomiczne. 

Źródło: Materiały prasowe

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA