REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?

Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?
Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Czym powinna charakteryzować się oferta firmy zajmującej się transportem materiałów budowlanych, odpadów drewnianych czy materiałów niebezpiecznych.

REKLAMA

Duże zróżnicowanie i rozdrobnienie rynku transportu budowlanego i specjalistycznego dostosowanego do przewozu ładunków wielkogabarytowych rodzi trudności w decyzji o wyborze usługodawcy.  Podczas wyboru należy wziąć pod uwagę szereg czynników, które zagwarantują zarówno bezpieczny i szybki przewóz towaru jak i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie dostosowane do naszych potrzeb. Najważniejszy element, który powinniśmy sprawdzić przed zleceniem usługi to park maszyn. Różnego rodzaju materiały o zróżnicowanych gabarytach wymagają odpowiednio dostosowanych samochodów ciężarowych. Innego sprzętu będą wymagały ułożone na paletach kostki brukowe, innego deski budowlane, a jeszcze innego materiały sypkie. Park maszyn jednocześnie świadczy o zakresie oferowanych przez firmę usług transportowych z zakresu przewozu specjalistycznego i budowlanego. Większość firm realizuje zróżnicowane zlecenia dzięki ciężarówkom HDS doskonale przystosowanym do transportu dużych elementów.

REKLAMA

- Technologie transportowe w rodzaju samochodów ciężarowych HDS czy ciężarówek z ruchomą podłogą pozwalają na przewóz niemal każdego rodzaju materiałów budowlanych, jak również odpadów i towarów sypkich. Wybierając firmę do transportu wielkogabarytowego powinniśmy zapytać,  jakimi maszynami dysponuje przewoźnik i do jakiego rodzaju ładunku są one dostosowane – mówi Małgorzata Bajor z lubuskiej firmy transportowej Okser.

Niemniej ważnym atutem firmy będą pozwolenia poświadczające gotowość do transportu wielkogabarytowych ładunków czy materiałów niebezpiecznych oraz certyfikaty jakości w rodzaju Rzetelna Firma, dzięki którym możemy uzyskać dostęp do dodatkowych informacji o usługodawcy. Wśród nich warto zwrócić uwagę na termin powstania firmy świadczący o jej doświadczeniu na rynku. Najlepsze firmy transportowe charakteryzują się również elastycznością w realizacji zleceń zarówno dla klientów biznesowych jak i indywidualnych.

Zobacz też: Test Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM facelifting

Do czego przyda się HDS?

REKLAMA

Wspomniany już transport przy użyciu samochodów ciężarowych HDS jest najbardziej ergonomicznym i ekonomicznym sposobem przewozu ładunku wielkogabarytowego w rodzaju materiałów budowlanych. HDS to system hydraulicznych dźwigów samochodowych zamontowanych na podwoziu ciężarówki. Dzięki temu pojazd charakteryzuje się zarówno odpowiednią powierzchnią na przewóz towaru jak i jego łatwym załadunkiem i rozładunkiem. Ciężarówki HDS używane są w dwóch trybach pracy – transportowym, w którym dźwig  jest złożony, oraz dźwigowym, gdzie podwozie pojazdu jest uniesione na hydraulicznych podporach gwarantujących stabilność załadunku i rozładunku.

- HDS to niezawodna metoda transportu materiałów budowlanych, która gwarantuje oszczędność czasu i poniesionych kosztów. Zamiast zaangażowania dwóch oddzielnych maszyn, czyli samochodu ciężarowego i dźwigu wykorzystujemy jedno urządzenie – tłumaczy Małgorzata Bajor z Okser.

Dźwig hydrauliczny w samochodach ciężarowych HDS są rekomendowane dla transportu budowlanego. Takie materiały jak deski budowlane, drewno opałowe i budowlane, kostka brukowa, pustaki, beton komórkowy, stal czy płyty gipsowe mogą być przewożone przy użyciu systemów hydraulicznych. Niezależnie od tego, czy dany materiał jest spaletyzowany czy transportowany luzem, HDS za sprawą odpowiedniego mocowania towaru na dźwigu może być wykorzystany do jego błyskawicznego załadunku i rozładunku.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Naczepy z ruchomą podłogą

Chociaż systemy hydrauliczne HDS to bardzo wygodne i oszczędne rozwiązanie to nie nadaje się każdego rodzaju transportu. W przypadku materiałów sypkich, biomasy czy materiałów rozdrobnionych jak np. odpady drewniane, dźwig nie będzie najwygodniejszą metodą załadunku i rozładunku. Dla tego typu towarów stosuje się naczepy z ruchomą podłogą, zwane naczepami samowyładowczymi. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko wykorzystuje się całkowitą powierzchnię załadunkową ciężarówki, ale również znacznie przyspiesza się proces rozładunku materiałów sypkich. Inny nietypowy towar do transportu stanowią materiały i substancje niebezpieczne w rodzaju eternitu, potocznie nazywanego azbestem. W przypadku takiego przewozu musimy upewnić się, że firma posiada niezbędne zezwolenia.

- Firma świadcząca usługi z zakresu transportu niebezpiecznych materiałów aby uzyskać niezbędne do wykonywania tej pracy zezwolenia musi spełnić kilka warunków. Jej pracownicy jak np. kierowcy muszą być właściwie przeszkoleni z prawidłowego sposobu zbiórki i transportu materiałów niebezpiecznych i reagowania w sytuacjach wyjątkowych. Ciężarówki natomiast muszą spełniać określone wymagania z zakresu konstrukcji pojazdów wykorzystywanych do przewozu towaru do miejsca utylizacji – tłumaczy Małgorzata Bajor z Okser.

Decydując się na wybór firmy transportowej musimy na wstępie określić rodzaj materiału, który należy przemieścić. W zależności od tego jaki towar wymaga przetransportowania powinniśmy dobrać dla niego rozwiązanie, które z jednej strony będzie najbezpieczniejsze i najwygodniejsze a z drugiej natomiast, jak najbardziej ekonomiczne. 

Źródło: Materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    REKLAMA

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    REKLAMA