REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polskie inwestycje na europejskim rynku kolejowym

Subskrybuj nas na Youtube
Polskie inwestycje na europejskim rynku kolejowym. fot. PKP Cargo
Polskie inwestycje na europejskim rynku kolejowym. fot. PKP Cargo

REKLAMA

REKLAMA

Członkostwo Polski w Unii Europejskiej gwarantuje polskim firmom m.in. dostęp do bardzo bogatego rynku zbytu. Wraz z wzrostem znaczenia transportu kolejowego w Europie polskie firmy zamierzają zwiększyć swoją obecność u naszych partnerów za granicą.

REKLAMA

Tematyka tegorocznej, szóstej już edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego, największego wydarzenia tego typu w Europie Centralnej, poświęcona była przede wszystkim dyskusji nad przyszłością Europy oraz rolą Polski na unijnym rynku. Premier RP, Donald Tusk, podczas wystąpienia otwierającego Kongres, podkreślił, że szczególnie inwestowanie w rozwój branży węglowej leży w interesie wszystkich, właśnie ze względu na zapewnienie niezależności energetycznej Polski w Europie. Ta informacja ma szczególne znaczenie w kontekście PKP CARGO, które jest liderem wśród przewoźników paliw stałych w Polsce.

REKLAMA

Na Kongresie wiele uwagi poświęcone zostało, w ramach dedykowanych paneli dyskusyjnych, rozmowom na temat perspektyw rozwoju polskich firm na rynku europejskim. W panelu „Przemysł w Europie. Reindustrializacja – od wizji po strategię. Energia w Europie, energia na świecie” brali udział między innymi Jerzy Buzek, Premier RP w latach 1997-2001, Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki, oraz Włodzimierz Karpiński, Minister Skarbu Państwa. Wejście Spółki na rynek europejski dało pozytywny impuls, dzięki któremu firma zmieniła się na lepsze. Skorzystali na tym najbardziej klienci za sprawą zdecydowanej poprawy jakości świadczonych usług - mówił podczas swojego wystąpienia Prezes Zarządu PKP CARGO, Adam Purwin.

REKLAMA

Drugiego dnia imprezy organizowane dyskusje dotyczyły bardziej szczegółowych zagadnień. Panelem, który wzbudził bardzo duże zainteresowanie uczestników Kongresu, była dyskusja na temat przewozu towarów: „Transport. Rynek cargo – perspektywy i wyzwania”. Podczas panelu zaproszeni goście rozmawiali na temat zachodzących zmian na polskim rynku cargo oraz wiążących się z nimi ambicjami europejskimi, jak również na temat strategicznych celów polityki transportowej Unii Europejskiej.

W nadchodzących latach będziemy mieli do czynienia z renesansem kolei. W najbliższym czasie powinniśmy być świadkami konsolidacji na rynku przewozów kolejowych, w którą PKP CARGO może się zaangażować – mówił Adam Purwin podczas dyskusji. Jednak myślenie w kategoriach fuzji czy przejęć nie jest jedyną drogą rozwoju. Wartym rozpatrzenia scenariuszem jest również rozwój na rynkach zagranicznych drogą organiczną. Pierwsza z tych opcji to wykorzystanie okazji, druga – to nasz obowiązek.

W dyskusji na temat przyszłości polskiego rynku wziął również udział Jacek Neska, Członek Zarządu PKP CARGO ds. handlowych. Rozwój organiczny oraz pozyskiwanie kolejnych klientów w Europie to naturalny kierunek rozwoju dla PKP CARGO – powiedział Jacek Neska. Logistyka nie zna pojęcia granic, a fakt, że jesteśmy drugim, największym przewoźnikiem w Europie, zobowiązuje do wytyczania ambitnych celów. Podczas panelu tematem, który wzbudził najwięcej uwagi, były przewozy intermodalne. Jak zauważył Jacek Neska: transport intermodalny powinien i z pewnością stanie się w niedalekiej przyszłości największym beneficjentem rozwoju rynku kolejowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugi dzień Kongresu zakończył panel dyskusyjny „Logistyka w Europie”, w ramach którego dyskusja skupiała się na temacie perspektyw rozwoju transeuropejskiej sieci korytarzy transportowych oraz ich wpływu na branżę logistyczną. Odnosząc się do kwestii warunków niezbędnych dla dalszego rozwoju branży, Jacek Neska z PKP CARGO, zwrócił uwagę, jak duży potencjał logistyczny drzemie w Polsce, również ze względu na jej położenie geograficzne. 

- Poza dogodnym położeniem naszego kraju, istotna jest również jego wielkość. Do tej pory brakowało nam infrastruktury, która pozwoliłaby wykorzystać ten potencjał, ale obecnie następuje widoczna zmiana – powiedział. Logistyka nie jest procesem samoistnym. Kołem napędowym w polskiej logistyce jest siła naszej gospodarki, która ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Dlatego też jestem spokojny o nasz rozwój – zakończył swoje wystąpienie.

Trzeciego dnia Kongresu przedstawiciele PKP CARGO wzięli udział w roli prelegentów w panelach: „Zarządzanie – firma 2020” o nowoczesnych metodach zarządzania i optymalizacji działalności przedsiębiorstw oraz „III Forum Współpracy Gospodarczej Unia Europejska-Chiny. Współpraca Polski i Chin”.

Źródło: PKP Cargo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA