REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polskie inwestycje na europejskim rynku kolejowym

Polskie inwestycje na europejskim rynku kolejowym. fot. PKP Cargo
Polskie inwestycje na europejskim rynku kolejowym. fot. PKP Cargo

REKLAMA

REKLAMA

Członkostwo Polski w Unii Europejskiej gwarantuje polskim firmom m.in. dostęp do bardzo bogatego rynku zbytu. Wraz z wzrostem znaczenia transportu kolejowego w Europie polskie firmy zamierzają zwiększyć swoją obecność u naszych partnerów za granicą.

REKLAMA

Tematyka tegorocznej, szóstej już edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego, największego wydarzenia tego typu w Europie Centralnej, poświęcona była przede wszystkim dyskusji nad przyszłością Europy oraz rolą Polski na unijnym rynku. Premier RP, Donald Tusk, podczas wystąpienia otwierającego Kongres, podkreślił, że szczególnie inwestowanie w rozwój branży węglowej leży w interesie wszystkich, właśnie ze względu na zapewnienie niezależności energetycznej Polski w Europie. Ta informacja ma szczególne znaczenie w kontekście PKP CARGO, które jest liderem wśród przewoźników paliw stałych w Polsce.

REKLAMA

Na Kongresie wiele uwagi poświęcone zostało, w ramach dedykowanych paneli dyskusyjnych, rozmowom na temat perspektyw rozwoju polskich firm na rynku europejskim. W panelu „Przemysł w Europie. Reindustrializacja – od wizji po strategię. Energia w Europie, energia na świecie” brali udział między innymi Jerzy Buzek, Premier RP w latach 1997-2001, Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki, oraz Włodzimierz Karpiński, Minister Skarbu Państwa. Wejście Spółki na rynek europejski dało pozytywny impuls, dzięki któremu firma zmieniła się na lepsze. Skorzystali na tym najbardziej klienci za sprawą zdecydowanej poprawy jakości świadczonych usług - mówił podczas swojego wystąpienia Prezes Zarządu PKP CARGO, Adam Purwin.

REKLAMA

Drugiego dnia imprezy organizowane dyskusje dotyczyły bardziej szczegółowych zagadnień. Panelem, który wzbudził bardzo duże zainteresowanie uczestników Kongresu, była dyskusja na temat przewozu towarów: „Transport. Rynek cargo – perspektywy i wyzwania”. Podczas panelu zaproszeni goście rozmawiali na temat zachodzących zmian na polskim rynku cargo oraz wiążących się z nimi ambicjami europejskimi, jak również na temat strategicznych celów polityki transportowej Unii Europejskiej.

W nadchodzących latach będziemy mieli do czynienia z renesansem kolei. W najbliższym czasie powinniśmy być świadkami konsolidacji na rynku przewozów kolejowych, w którą PKP CARGO może się zaangażować – mówił Adam Purwin podczas dyskusji. Jednak myślenie w kategoriach fuzji czy przejęć nie jest jedyną drogą rozwoju. Wartym rozpatrzenia scenariuszem jest również rozwój na rynkach zagranicznych drogą organiczną. Pierwsza z tych opcji to wykorzystanie okazji, druga – to nasz obowiązek.

W dyskusji na temat przyszłości polskiego rynku wziął również udział Jacek Neska, Członek Zarządu PKP CARGO ds. handlowych. Rozwój organiczny oraz pozyskiwanie kolejnych klientów w Europie to naturalny kierunek rozwoju dla PKP CARGO – powiedział Jacek Neska. Logistyka nie zna pojęcia granic, a fakt, że jesteśmy drugim, największym przewoźnikiem w Europie, zobowiązuje do wytyczania ambitnych celów. Podczas panelu tematem, który wzbudził najwięcej uwagi, były przewozy intermodalne. Jak zauważył Jacek Neska: transport intermodalny powinien i z pewnością stanie się w niedalekiej przyszłości największym beneficjentem rozwoju rynku kolejowego.

Drugi dzień Kongresu zakończył panel dyskusyjny „Logistyka w Europie”, w ramach którego dyskusja skupiała się na temacie perspektyw rozwoju transeuropejskiej sieci korytarzy transportowych oraz ich wpływu na branżę logistyczną. Odnosząc się do kwestii warunków niezbędnych dla dalszego rozwoju branży, Jacek Neska z PKP CARGO, zwrócił uwagę, jak duży potencjał logistyczny drzemie w Polsce, również ze względu na jej położenie geograficzne. 

- Poza dogodnym położeniem naszego kraju, istotna jest również jego wielkość. Do tej pory brakowało nam infrastruktury, która pozwoliłaby wykorzystać ten potencjał, ale obecnie następuje widoczna zmiana – powiedział. Logistyka nie jest procesem samoistnym. Kołem napędowym w polskiej logistyce jest siła naszej gospodarki, która ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Dlatego też jestem spokojny o nasz rozwój – zakończył swoje wystąpienie.

Trzeciego dnia Kongresu przedstawiciele PKP CARGO wzięli udział w roli prelegentów w panelach: „Zarządzanie – firma 2020” o nowoczesnych metodach zarządzania i optymalizacji działalności przedsiębiorstw oraz „III Forum Współpracy Gospodarczej Unia Europejska-Chiny. Współpraca Polski i Chin”.

Źródło: PKP Cargo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA