REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przyszłość frachtu morskiego - kontrakty długoterminowe

Andrzej Kozłowski, Członek Zarządu ROHLIG SUUS Logistics
Andrzej Kozłowski, Członek Zarządu ROHLIG SUUS Logistics
Photographer Patryk Pohl
Media

REKLAMA

REKLAMA

Rynek frachtu morskiego jest dość stabilny. Obecne tendencje wskazują na fakt, że uczestnicy skłaniają się ku kontraktom długoterminowym i stabilizacji wolumenu.

2013 rok we frachcie morskim zapowiada się dość stabilnie, choć nie będzie pozbawiony ryzyka i zagrożeń. Przemyślane, solidarne działanie wszystkich uczestników rynku mogą jednak skutecznie uchronić przed ewentualnymi kłopotami biznesowymi. 

REKLAMA

Wnioski z roku 2008

Obecnie obserwujemy na rynku niepokojącą sytuację - brak przyrostu wolumenu globalnego. Armatorzy wycofują więc statki z żeglugi na nierentownych kierunkach, w tym z największej linii handlowej do Europy - z Dalekiego Wschodu. Konsekwencją tej sytuacji jest wzmożona walka o wolumen który pozostał na rynku, niestety najczęściej kosztem marży zarówno operatorów logistycznych jak i linii oceanicznych.
Uczestnicy rynku wyciągnęli jednak wnioski z doświadczeń 2008 roku i w wielu przypadkach zarówno spedytorzy jak i armatorzy z dużą asekuracją planują kolejne kroki, a także rozsądniej prowadzą swoją politykę sprzedażową. Stanowisko wielu firm wydaje się jasne – nie pozwolimy na zdrenowanie stawek, a tym samym kolosalne straty w biznesie. Widać to choćby na przykładzie armatorów. Pomimo że najczęściej statki nie są całkowicie wypełnione, a w odróżnieniu od sytuacji roku 2008, stawki są utrzymane na określonym poziomie rentowności.

Duży wolumen i stały kontrakt - recepta na trudne czasy

W obecnych coraz trudniejszych warunkach rynkowych najbezpieczniejszym rozwiązaniem tak dla klientów, jak i dostawców logistycznych są długoterminowe kontrakty z gwarantowanymi stawkami morskimi na czas trwania umowy. Od pewnego czasu obserwujemy, że klienci coraz bardziej przekonują się do tego rozwiązania. Niektórzy z nich bardzo rozważnie podpisali takie kontrakty jeszcze przed ewentualnym usztywnieniem się stawek, dzięki czemu wynegocjowali korzystne warunki. Dla operatora logistycznego taki kontrakt również może być atrakcyjny - mając gwarancję obsługi stałego, dużego wolumenu, nawet za cenę nieco niższej marży, zyskuje on bezpieczeństwo biznesowe.
Między innymi dlatego w ROHLIG SUUS również stawiamy na przewidywalne działania, długoterminowe kontrakty i stabilny wolumen. Klientom gwarantujemy stałe stawki frachtowe oraz co istotne w takich właśnie działaniach widzimy szansę na dalszy stabilny rozwój naszej organizacji bez względu na warunki rynkowe. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Komentarz: Andrzej Kozłowski, Członek Zarządu ROHLIG SUUS Logistics

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    REKLAMA