REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wpływ kryzysu gospodarczego na transport morski

Subskrybuj nas na Youtube
Maersk Line
Maersk Line
Media

REKLAMA

REKLAMA

Wyzwaniem dla całej branży transportu morskiego jest spowolnienie gospodarcze, dające o sobie znać w różnych częściach świata. Przekłada się ono bezpośrednio na zapotrzebowanie na usługi transportowe.

Poziom wolumenów przewożonych pomiędzy Azją i Europą uzasadnia ograniczenie ilości statków oraz całych serwisów obsługujących ten kierunek. Tego typu elastyczne podejście i optymalizacja siatki operacyjnej przez armatorów są obecnie konieczne. Niezbędna jest szybka reakcja na sytuację rynkową i realne dostosowanie podaży do popytu na poszczególnych szlakach handlowych. Jednocześnie w dynamicznie rozwijającej się sytuacji gospodarczej armatorzy cały czas muszą udoskonalać swoją ofertę i dostosowywać ją do potrzeb klientów, aby zachować konkurencyjność.

REKLAMA

Wyższe stawki za fracht są konieczne

Ta sytuacja ma też odzwierciedlenie w stawkach frachtu morskiego, które do tej pory pozostawały na zdecydowanie zbyt niskim poziomie. Z dniem 1 listopada wchodzi w życie podwyżka stawek na przewozy z Dalekiego Wschodu do Europy (500 USD za kontener 20-stopowy, 1000 USD za 40-stopowy). Jest ona koniecznym elementem starań o przywrócenie rentowności, pozwalającej nam na świadczenie usług na najwyższym poziomie, rozwijanie naszego serwisu oraz dostosowywanie go do potrzeb i oczekiwań naszych klientów. Jednocześnie obserwujemy wyraźnie spowolnienie gospodarcze, które odczuwane jest zarówno w Azji, jak i w Europie. Musimy reagować na warunki ekonomiczne, dlatego podjęliśmy również decyzję o redukcji podaży i dostosowaniu jej do realnego popytu, jaki istnieje na rynku. Wraz z poprzednią redukcją przeprowadzoną wcześniej w tym roku, oznacza to całkowite zmniejszenie podaży o 21 proc. w skali całej sieci połączeń Maersk Line na szlaku Azja-Europa. Jest to działanie konieczne, wprowadzające równowagę między podażą i popytem, które pozwoli osiągnąć stabilną sytuację w branży.

Zaplecze logistyczne wyrówna szanse

Ogłoszenie budowy Pomorskiego Centrum Logistycznego na terenie DCT Gdańsk z pewnością z korzyścią wpłynie na rozwój przewozów morskich do Polski. Dla armatora Maersk Line terminal kontenerowy DCT Gdańsk jest dla ważnym partnerem i z uwagą obserwujemy jego rozwój. Z naszego punktu widzenia, wszystkie działania mające na celu zwiększenie atrakcyjności Gdańska oraz portu i terminala, a także wszelkie ułatwienia dla klientów, są korzystne. Lepsze zaplecze logistyczne portu może oznacza dla Klientów, armatorów oraz firm spedycyjnych nowe możliwości. Wzmocnienie roli Gdańska jako bramy, przez którą przechodzą towary polskich eksporterów i importerów, leży w interesie wszystkich, gdyż to właśnie do tych przedsiębiorców skierowana jest oferta przewozów morskich, które są póki co najbardziej atrakcyjną formą transportu na dalekich trasach. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tekst: Tomasz Zwiercan, dyrektor ds. marketingu i rozwoju produktu Maersk Line na Region Europy Środkowo-Wschodniej

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA