REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wpływ kryzysu gospodarczego na transport morski

Subskrybuj nas na Youtube
Maersk Line
Maersk Line
Media

REKLAMA

REKLAMA

Wyzwaniem dla całej branży transportu morskiego jest spowolnienie gospodarcze, dające o sobie znać w różnych częściach świata. Przekłada się ono bezpośrednio na zapotrzebowanie na usługi transportowe.

Poziom wolumenów przewożonych pomiędzy Azją i Europą uzasadnia ograniczenie ilości statków oraz całych serwisów obsługujących ten kierunek. Tego typu elastyczne podejście i optymalizacja siatki operacyjnej przez armatorów są obecnie konieczne. Niezbędna jest szybka reakcja na sytuację rynkową i realne dostosowanie podaży do popytu na poszczególnych szlakach handlowych. Jednocześnie w dynamicznie rozwijającej się sytuacji gospodarczej armatorzy cały czas muszą udoskonalać swoją ofertę i dostosowywać ją do potrzeb klientów, aby zachować konkurencyjność.

REKLAMA

Wyższe stawki za fracht są konieczne

Ta sytuacja ma też odzwierciedlenie w stawkach frachtu morskiego, które do tej pory pozostawały na zdecydowanie zbyt niskim poziomie. Z dniem 1 listopada wchodzi w życie podwyżka stawek na przewozy z Dalekiego Wschodu do Europy (500 USD za kontener 20-stopowy, 1000 USD za 40-stopowy). Jest ona koniecznym elementem starań o przywrócenie rentowności, pozwalającej nam na świadczenie usług na najwyższym poziomie, rozwijanie naszego serwisu oraz dostosowywanie go do potrzeb i oczekiwań naszych klientów. Jednocześnie obserwujemy wyraźnie spowolnienie gospodarcze, które odczuwane jest zarówno w Azji, jak i w Europie. Musimy reagować na warunki ekonomiczne, dlatego podjęliśmy również decyzję o redukcji podaży i dostosowaniu jej do realnego popytu, jaki istnieje na rynku. Wraz z poprzednią redukcją przeprowadzoną wcześniej w tym roku, oznacza to całkowite zmniejszenie podaży o 21 proc. w skali całej sieci połączeń Maersk Line na szlaku Azja-Europa. Jest to działanie konieczne, wprowadzające równowagę między podażą i popytem, które pozwoli osiągnąć stabilną sytuację w branży.

Zaplecze logistyczne wyrówna szanse

Ogłoszenie budowy Pomorskiego Centrum Logistycznego na terenie DCT Gdańsk z pewnością z korzyścią wpłynie na rozwój przewozów morskich do Polski. Dla armatora Maersk Line terminal kontenerowy DCT Gdańsk jest dla ważnym partnerem i z uwagą obserwujemy jego rozwój. Z naszego punktu widzenia, wszystkie działania mające na celu zwiększenie atrakcyjności Gdańska oraz portu i terminala, a także wszelkie ułatwienia dla klientów, są korzystne. Lepsze zaplecze logistyczne portu może oznacza dla Klientów, armatorów oraz firm spedycyjnych nowe możliwości. Wzmocnienie roli Gdańska jako bramy, przez którą przechodzą towary polskich eksporterów i importerów, leży w interesie wszystkich, gdyż to właśnie do tych przedsiębiorców skierowana jest oferta przewozów morskich, które są póki co najbardziej atrakcyjną formą transportu na dalekich trasach. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tekst: Tomasz Zwiercan, dyrektor ds. marketingu i rozwoju produktu Maersk Line na Region Europy Środkowo-Wschodniej

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA