REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wpływ kryzysu gospodarczego na transport morski

Maersk Line
Maersk Line
Media

REKLAMA

REKLAMA

Wyzwaniem dla całej branży transportu morskiego jest spowolnienie gospodarcze, dające o sobie znać w różnych częściach świata. Przekłada się ono bezpośrednio na zapotrzebowanie na usługi transportowe.

Poziom wolumenów przewożonych pomiędzy Azją i Europą uzasadnia ograniczenie ilości statków oraz całych serwisów obsługujących ten kierunek. Tego typu elastyczne podejście i optymalizacja siatki operacyjnej przez armatorów są obecnie konieczne. Niezbędna jest szybka reakcja na sytuację rynkową i realne dostosowanie podaży do popytu na poszczególnych szlakach handlowych. Jednocześnie w dynamicznie rozwijającej się sytuacji gospodarczej armatorzy cały czas muszą udoskonalać swoją ofertę i dostosowywać ją do potrzeb klientów, aby zachować konkurencyjność.

REKLAMA

REKLAMA

Wyższe stawki za fracht są konieczne

Ta sytuacja ma też odzwierciedlenie w stawkach frachtu morskiego, które do tej pory pozostawały na zdecydowanie zbyt niskim poziomie. Z dniem 1 listopada wchodzi w życie podwyżka stawek na przewozy z Dalekiego Wschodu do Europy (500 USD za kontener 20-stopowy, 1000 USD za 40-stopowy). Jest ona koniecznym elementem starań o przywrócenie rentowności, pozwalającej nam na świadczenie usług na najwyższym poziomie, rozwijanie naszego serwisu oraz dostosowywanie go do potrzeb i oczekiwań naszych klientów. Jednocześnie obserwujemy wyraźnie spowolnienie gospodarcze, które odczuwane jest zarówno w Azji, jak i w Europie. Musimy reagować na warunki ekonomiczne, dlatego podjęliśmy również decyzję o redukcji podaży i dostosowaniu jej do realnego popytu, jaki istnieje na rynku. Wraz z poprzednią redukcją przeprowadzoną wcześniej w tym roku, oznacza to całkowite zmniejszenie podaży o 21 proc. w skali całej sieci połączeń Maersk Line na szlaku Azja-Europa. Jest to działanie konieczne, wprowadzające równowagę między podażą i popytem, które pozwoli osiągnąć stabilną sytuację w branży.

Zaplecze logistyczne wyrówna szanse

REKLAMA

Ogłoszenie budowy Pomorskiego Centrum Logistycznego na terenie DCT Gdańsk z pewnością z korzyścią wpłynie na rozwój przewozów morskich do Polski. Dla armatora Maersk Line terminal kontenerowy DCT Gdańsk jest dla ważnym partnerem i z uwagą obserwujemy jego rozwój. Z naszego punktu widzenia, wszystkie działania mające na celu zwiększenie atrakcyjności Gdańska oraz portu i terminala, a także wszelkie ułatwienia dla klientów, są korzystne. Lepsze zaplecze logistyczne portu może oznacza dla Klientów, armatorów oraz firm spedycyjnych nowe możliwości. Wzmocnienie roli Gdańska jako bramy, przez którą przechodzą towary polskich eksporterów i importerów, leży w interesie wszystkich, gdyż to właśnie do tych przedsiębiorców skierowana jest oferta przewozów morskich, które są póki co najbardziej atrakcyjną formą transportu na dalekich trasach. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tekst: Tomasz Zwiercan, dyrektor ds. marketingu i rozwoju produktu Maersk Line na Region Europy Środkowo-Wschodniej

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA