REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Logistyka kontraktowa – dlaczego warto podpisać długą umowę?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Dobrze dopasowany model logistyki kontraktowej może zoptymalizować wszystkie procesy logistyczne. Jedną z ważniejszych kwestii, jakie należy rozważyć przed podpisaniem umowy z dostawcą rozwiązań logistycznych, jest czas trwania współpracy.

Czas trwania umowy z operatorem logistycznym zależy od wielu czynników, m.in.: planów firmy, realizowanego projektu dla którego firma potrzebuje outsourcingu oraz przewidzianych nakładów finansowych. Samo ustalanie tych wszystkich kwestii z reguły trwa od kilku tygodni do kilku, a nawet kilkunastu miesięcy, a czas, na jaki podpisywana jest umowa, to minimum kilka lat. Jakie argumenty przemawiają za tak długim okresem trwania kontraktu?

REKLAMA

Skala inwestycji

REKLAMA

Nową inwestycją, wymagającą dodatkowej obsługi logistycznej, może być np. uruchomienie nowej linii produkcyjnej lub dotarcie do nowych rynków. Jeśli jej skala jest duża, można się spodziewać, że wymagać będzie dodatkowej powierzchni logistycznej. Może okazać się również, że do obsługi specjalistycznych procesów będzie niezbędne zaangażowanie drogiego sprzętu lub wysoko wykwalifikowanej kadry. „Czas trwania umowy jest sprawą uzgadnianą indywidualnie z każdym klientem, ale mogę powiedzieć, że z największymi kontrahentami, dla których odpowiednio przeorganizowaliśmy nasze zasoby oraz procesy, mamy umowy minimum 3-, 4-letnie” – mówi Wojciech Cipiur, kierownik logistyki kontraktowej w Dachser. 

Jeśli obsługa logistyczna wymaga wynajęcia powierzchni magazynowej, najlepsze byłoby ustalenie przynajmniej takiego okresu trwania umowy, aby pokrył się on z czasem wynajmu magazynu, a te również są kilkuletnie. „Rynek powierzchni magazynowych jest bardzo wymagający, często sporo czasu zajmuje samo znalezienie odpowiedniego obiektu oraz dostosowanie go do specyfiki planowanego projektu” – mówi Wojciech Cipiur. „W związku z tym podpisywanie krótkich kontraktów, np. rocznych, jest wysoce nieekonomiczne” – dodaje.


Efektywność

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Należy się przygotować na to, że realizacja nowych projektów, zwłaszcza dużych, bardziej skomplikowanych, na początku może nie być sprawna w 100 proc. Osiągnięcie pełnej wydajności wymaga czasu. „Zazwyczaj mija od kilku tygodni do pół roku od wdrożenia projektu do osiągnięcia pożądanej efektywności pracy po obu stronach” – mówi Wojciech Cipiur. Firma oraz operator logistyczny potrzebują czasu na „dotarcie” swoich procesów, ustalenie szczegółów współpracy, opracowanie i wdrożenie ewentualnych zmian w projekcie. 

Dopiero w momencie osiągnięcia pełnego poziomu efektywności, jaki był zaplanowany w kontrakcie, efekty współpracy mogą być poddane ocenie. „Nasi klienci jako skutek współpracy w pierwszej kolejności widzą wzrost efektywności procesów logistycznych oraz znaczną poprawę ich jakości” – mówi Wojciech Cipiur. „Ogromne znaczenie odgrywa tu nasze wieloletnie doświadczenie oraz know-how, które możemy przekazywać naszym klientom” – podkreśla.

Minimalizacja ryzyka

Dłuższy, kilkuletni kontrakt wiąże się również ze zmniejszeniem ryzyka biznesowego dla obu stron. Przedsiębiorca ma zapewnioną stałą obsługę przez cały czas trwania umowy. Operator natomiast może mieć pewność, że poniesione przez niego nakłady się zwrócą.


Ponieważ nie można przewidzieć, jak zmieni się rynek, w tym popyt na dane produkty, aby uniknąć ryzyka cenowego, warto by przedsiębiorca dopilnował, aby w umowie znalazły się odpowiednie zapisy. „Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że może być różnie, dlatego umożliwiamy naszym klientom określenie warunków możliwych zmian cen, nawet jeśli oznacza to ich obniżkę” – wyjaśnia Wojciech Cipiur. Taki zapis odpowiednio zabezpiecza interesy zarówno klientów jak, i operatora.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

fot. Dachser
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA