REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Logistyka kontraktowa – dlaczego warto podpisać długą umowę?

REKLAMA

REKLAMA

Dobrze dopasowany model logistyki kontraktowej może zoptymalizować wszystkie procesy logistyczne. Jedną z ważniejszych kwestii, jakie należy rozważyć przed podpisaniem umowy z dostawcą rozwiązań logistycznych, jest czas trwania współpracy.

Czas trwania umowy z operatorem logistycznym zależy od wielu czynników, m.in.: planów firmy, realizowanego projektu dla którego firma potrzebuje outsourcingu oraz przewidzianych nakładów finansowych. Samo ustalanie tych wszystkich kwestii z reguły trwa od kilku tygodni do kilku, a nawet kilkunastu miesięcy, a czas, na jaki podpisywana jest umowa, to minimum kilka lat. Jakie argumenty przemawiają za tak długim okresem trwania kontraktu?

REKLAMA

Skala inwestycji

REKLAMA

Nową inwestycją, wymagającą dodatkowej obsługi logistycznej, może być np. uruchomienie nowej linii produkcyjnej lub dotarcie do nowych rynków. Jeśli jej skala jest duża, można się spodziewać, że wymagać będzie dodatkowej powierzchni logistycznej. Może okazać się również, że do obsługi specjalistycznych procesów będzie niezbędne zaangażowanie drogiego sprzętu lub wysoko wykwalifikowanej kadry. „Czas trwania umowy jest sprawą uzgadnianą indywidualnie z każdym klientem, ale mogę powiedzieć, że z największymi kontrahentami, dla których odpowiednio przeorganizowaliśmy nasze zasoby oraz procesy, mamy umowy minimum 3-, 4-letnie” – mówi Wojciech Cipiur, kierownik logistyki kontraktowej w Dachser. 

Jeśli obsługa logistyczna wymaga wynajęcia powierzchni magazynowej, najlepsze byłoby ustalenie przynajmniej takiego okresu trwania umowy, aby pokrył się on z czasem wynajmu magazynu, a te również są kilkuletnie. „Rynek powierzchni magazynowych jest bardzo wymagający, często sporo czasu zajmuje samo znalezienie odpowiedniego obiektu oraz dostosowanie go do specyfiki planowanego projektu” – mówi Wojciech Cipiur. „W związku z tym podpisywanie krótkich kontraktów, np. rocznych, jest wysoce nieekonomiczne” – dodaje.


Efektywność

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Należy się przygotować na to, że realizacja nowych projektów, zwłaszcza dużych, bardziej skomplikowanych, na początku może nie być sprawna w 100 proc. Osiągnięcie pełnej wydajności wymaga czasu. „Zazwyczaj mija od kilku tygodni do pół roku od wdrożenia projektu do osiągnięcia pożądanej efektywności pracy po obu stronach” – mówi Wojciech Cipiur. Firma oraz operator logistyczny potrzebują czasu na „dotarcie” swoich procesów, ustalenie szczegółów współpracy, opracowanie i wdrożenie ewentualnych zmian w projekcie. 

Dopiero w momencie osiągnięcia pełnego poziomu efektywności, jaki był zaplanowany w kontrakcie, efekty współpracy mogą być poddane ocenie. „Nasi klienci jako skutek współpracy w pierwszej kolejności widzą wzrost efektywności procesów logistycznych oraz znaczną poprawę ich jakości” – mówi Wojciech Cipiur. „Ogromne znaczenie odgrywa tu nasze wieloletnie doświadczenie oraz know-how, które możemy przekazywać naszym klientom” – podkreśla.

Minimalizacja ryzyka

Dłuższy, kilkuletni kontrakt wiąże się również ze zmniejszeniem ryzyka biznesowego dla obu stron. Przedsiębiorca ma zapewnioną stałą obsługę przez cały czas trwania umowy. Operator natomiast może mieć pewność, że poniesione przez niego nakłady się zwrócą.


Ponieważ nie można przewidzieć, jak zmieni się rynek, w tym popyt na dane produkty, aby uniknąć ryzyka cenowego, warto by przedsiębiorca dopilnował, aby w umowie znalazły się odpowiednie zapisy. „Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że może być różnie, dlatego umożliwiamy naszym klientom określenie warunków możliwych zmian cen, nawet jeśli oznacza to ich obniżkę” – wyjaśnia Wojciech Cipiur. Taki zapis odpowiednio zabezpiecza interesy zarówno klientów jak, i operatora.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

fot. Dachser
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA