REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trans Polonia SA: Większe przychody, mniejsze zyski w I półroczu 2012 r.

REKLAMA

REKLAMA

Trans Polonia, operator specjalizujący się w przewozie chemii płynnej, w pierwszym półroczu 2012 wygenerowała 25,02 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Jest to 50 % wzrost w stosunku do I półrocza 2011 r. Nieco gorzej z zyskiem. Spadł o blisko 12 proc.

Kolejne półrocze z rzędu Spółka prezentuje silną dynamikę przychodów. Jest to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju biznesu, w tym aktywnej działalności w obszarze logistyki płynnych chemikaliów oraz zrealizowanego programu inwestycyjnego. 

REKLAMA

Pierwsze półrocze br. roku Trans Polonia może uznać za udane. Spółka zanotowała lepszy, w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, wynik EBITDA (zysk z działalności operacyjnej + amortyzacja). W pierwszym półroczu br. wyniósł on 2,44 mln zł w stosunku do 2,19 mln zł z analogicznego okresu ub.r. W okresie od 1 stycznia 2012 r. do 30 czerwca 2012 r. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 1,69 mln zł.

Nowy tabor dla spółki

REKLAMA

– „Zakończyliśmy program inwestycyjny obliczony na zakup nowego specjalistycznego taboru. Zgodnie z założeniami nowe jednostki pozwoliły zarówno na pozyskanie nowych kontrahentów, jak również na zwiększenie możliwości przewozowych dla obecnych klientów Spółki.

Skuteczne wdrożenie nowych jednostek do ruchu oczywiście wiązało się z podniesieniem w początkowym okresie kosztów, które odbiły się na krótkotrwałym spadku rentowności w tym segmencie. Jednak już w ostatnich miesiącach pierwszego półrocza br. zaobserwowaliśmy oczekiwany wzrost efektywności wykorzystania taboru własnego, nawet ponad poziomy notowane przed realizacją programu inwestycyjnego” – podsumował Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Trans Polonia SA.


– „Warto również zwrócić uwagę, iż przeprowadzone inwestycje zmieniły nieco strukturę wyniku finansowego Spółki. Podstawowy miernik efektywności, jakim jest EBITDA, rośnie zgodnie z oczekiwaniami, podczas gdy na wysokość zysku netto wpływ zaczęła wywierać zwiększona kwota amortyzacji” – dodał Krzysztof Luks, Dyrektor Finansowy Trans Polonia SA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I półrocze 2012 r.

Przychody ze sprzedaży: 25 023 000 zł

EBITDA: 2 436 000 zł

Zysk netto: 1 690 000 zł

I półrocze 2011 r.

Przychody ze sprzedaży: 16 497 000 zł

EBITDA: 2 189 000 zł

Zysk netto: 1 919 000 zł

REKLAMA

Znaczący wpływ na odnotowaną dynamikę wzrostu miało zwiększenie ilości przewozów szerokiej gamy produktów z kategorii płynnych ładunków chemicznych. Realizacja usługi transportowej chemii płynnej, wykonywana była zarówno transportem kołowym, jak również w ramach transportu intermodalnego, przy wykorzystaniu transportu kolejowego i morskiego.

W segmencie transportu kołowego płynnych ładunków chemicznych Spółka wygenerowała 10,37 mln zł przychodu ze sprzedaży.
Z pewnością siłą napędową przyszłych wyników finansowych pozostanie wyjątkowy wzrost sprzedaży w segmencie przewozów płynnych ładunków chemicznych, którego spodziewać się można również w kolejnych miesiącach 2012 r.

W celu zapewnienia zdolności finansowania dalszego rozwoju i wzmocnienia struktury pasywów kapitałami własnymi, w pierwszym półroczu br. Spółka zdecydowała się przeprowadzić kolejną emisję akcji. W ramach tej emisji inwestorzy objęli łącznie 580 tys. akcji serii E i F. Cena sprzedaży akcji obu emisji wynosiła 8,5 zł za jedną akcję, co oznacza, iż łączna wartość oferty wyniosła 4,93 mln zł. Kapitał pozyskany z emisji akcji znacząco wzmocni sytuację finansową firmy, co przełoży się na istotną poprawę jej dalszych wyników finansowych.

Trans Polonia

Trans Polonia S.A. działa w obszarze transportu i logistyki płynnych surowców chemicznych. W zakresie świadczonych usług współpracuje z czołowymi krajowymi i międzynarodowymi producentami chemikaliów oraz mniejszymi zakładami przerabiającymi produkty, które przewozi Spółka, jak również z firmami transportowymi na zasadzie aranżowania i nadzoru nad realizacją zleceń transportowych.

Obecnie Trans Polonia kooperuje z ponad 100 podmiotami z całej Europy. Spółka dystrybuuje swoje usługi za pośrednictwem rozbudowanej siatki kontaktów handlowych, z uwzględnieniem swoich zagranicznych biur. 

Od listopada 2010 roku akcje Spółki notowane są na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA