REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trans Polonia SA: Większe przychody, mniejsze zyski w I półroczu 2012 r.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Trans Polonia, operator specjalizujący się w przewozie chemii płynnej, w pierwszym półroczu 2012 wygenerowała 25,02 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Jest to 50 % wzrost w stosunku do I półrocza 2011 r. Nieco gorzej z zyskiem. Spadł o blisko 12 proc.

Kolejne półrocze z rzędu Spółka prezentuje silną dynamikę przychodów. Jest to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju biznesu, w tym aktywnej działalności w obszarze logistyki płynnych chemikaliów oraz zrealizowanego programu inwestycyjnego. 

REKLAMA

Pierwsze półrocze br. roku Trans Polonia może uznać za udane. Spółka zanotowała lepszy, w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, wynik EBITDA (zysk z działalności operacyjnej + amortyzacja). W pierwszym półroczu br. wyniósł on 2,44 mln zł w stosunku do 2,19 mln zł z analogicznego okresu ub.r. W okresie od 1 stycznia 2012 r. do 30 czerwca 2012 r. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 1,69 mln zł.

Nowy tabor dla spółki

REKLAMA

– „Zakończyliśmy program inwestycyjny obliczony na zakup nowego specjalistycznego taboru. Zgodnie z założeniami nowe jednostki pozwoliły zarówno na pozyskanie nowych kontrahentów, jak również na zwiększenie możliwości przewozowych dla obecnych klientów Spółki.

Skuteczne wdrożenie nowych jednostek do ruchu oczywiście wiązało się z podniesieniem w początkowym okresie kosztów, które odbiły się na krótkotrwałym spadku rentowności w tym segmencie. Jednak już w ostatnich miesiącach pierwszego półrocza br. zaobserwowaliśmy oczekiwany wzrost efektywności wykorzystania taboru własnego, nawet ponad poziomy notowane przed realizacją programu inwestycyjnego” – podsumował Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Trans Polonia SA.


– „Warto również zwrócić uwagę, iż przeprowadzone inwestycje zmieniły nieco strukturę wyniku finansowego Spółki. Podstawowy miernik efektywności, jakim jest EBITDA, rośnie zgodnie z oczekiwaniami, podczas gdy na wysokość zysku netto wpływ zaczęła wywierać zwiększona kwota amortyzacji” – dodał Krzysztof Luks, Dyrektor Finansowy Trans Polonia SA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I półrocze 2012 r.

Przychody ze sprzedaży: 25 023 000 zł

EBITDA: 2 436 000 zł

Zysk netto: 1 690 000 zł

I półrocze 2011 r.

Przychody ze sprzedaży: 16 497 000 zł

EBITDA: 2 189 000 zł

Zysk netto: 1 919 000 zł

REKLAMA

Znaczący wpływ na odnotowaną dynamikę wzrostu miało zwiększenie ilości przewozów szerokiej gamy produktów z kategorii płynnych ładunków chemicznych. Realizacja usługi transportowej chemii płynnej, wykonywana była zarówno transportem kołowym, jak również w ramach transportu intermodalnego, przy wykorzystaniu transportu kolejowego i morskiego.

W segmencie transportu kołowego płynnych ładunków chemicznych Spółka wygenerowała 10,37 mln zł przychodu ze sprzedaży.
Z pewnością siłą napędową przyszłych wyników finansowych pozostanie wyjątkowy wzrost sprzedaży w segmencie przewozów płynnych ładunków chemicznych, którego spodziewać się można również w kolejnych miesiącach 2012 r.

W celu zapewnienia zdolności finansowania dalszego rozwoju i wzmocnienia struktury pasywów kapitałami własnymi, w pierwszym półroczu br. Spółka zdecydowała się przeprowadzić kolejną emisję akcji. W ramach tej emisji inwestorzy objęli łącznie 580 tys. akcji serii E i F. Cena sprzedaży akcji obu emisji wynosiła 8,5 zł za jedną akcję, co oznacza, iż łączna wartość oferty wyniosła 4,93 mln zł. Kapitał pozyskany z emisji akcji znacząco wzmocni sytuację finansową firmy, co przełoży się na istotną poprawę jej dalszych wyników finansowych.

Trans Polonia

Trans Polonia S.A. działa w obszarze transportu i logistyki płynnych surowców chemicznych. W zakresie świadczonych usług współpracuje z czołowymi krajowymi i międzynarodowymi producentami chemikaliów oraz mniejszymi zakładami przerabiającymi produkty, które przewozi Spółka, jak również z firmami transportowymi na zasadzie aranżowania i nadzoru nad realizacją zleceń transportowych.

Obecnie Trans Polonia kooperuje z ponad 100 podmiotami z całej Europy. Spółka dystrybuuje swoje usługi za pośrednictwem rozbudowanej siatki kontaktów handlowych, z uwzględnieniem swoich zagranicznych biur. 

Od listopada 2010 roku akcje Spółki notowane są na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA