REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie warunki musi spełnić baza eksploatacyjna ?

REKLAMA

REKLAMA

Posiadanie własnej bazy eksploatacyjnej to jeden z warunków jakie musi wypełnić przewoźnik aby otrzymać licencję transportową po 4 grudnia 2011.

Jakie zaplecze techniczne musi posiadać baza eksploatacyjna? Czy można ją wynająć, czy trzeba dysponował tytułem własności?. Jak spełnić wymagania, do minimum ograniczając niezbędne wydatki? - te, i wiele innych zagadnień związanych z unijnymi wymaganiami wobec przewoźników poruszymy już 19 października na konferencji  "Co czeka Twoją firmę transportową po 4 grudnia 2011 roku?".

REKLAMA

REKLAMA

Konferencja już 19 października

4 grudnia 2011 r. w Polsce zaczną obowiązywać rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady WE z 21 października 2009 roku.

Nowe przepisy nakładają szereg wymagań wobec przewoźników.

Niewiele firm zdaje sobie sprawę ze skali zmian, jakie czekają rynek transportowy i nakładów finansowych, jakie trzeba ponieść aby spełnić wymagania unijnych przepisów.

REKLAMA

ZAPISY NA KONFERENCJĘ I SZCZEGÓŁY: TUTAJ

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na spotkaniu omówimy najważniejsze zmiany i odpowiemy na najistotniejsze pytania:

  • Kogo dotyczą zmiany wprowadzone przepisami unijnymi (Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i  Rady WE nr 1071-2009 z dnia 21 października 2009 r oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady WE nr 1072-2009 z dnia 21 października 2009 r.?
  • Jakie formalności muszą spełnić firmy przewozowe?
  • Jak uzyskać nową licencję wspólnotową?
  • Kto będzie wydawał nowe licencje i jak wymienić dotychczasowe uprawnienia?
  • Jakie wymogi musi spełniać siedziba przedsiębiorcy transportowego?
  • Kto może być zarządzającym transportem, jakie musi mieć kompetencje?
  • Jak rozumieć wymóg „dobrej reputacji?
  • Jakie warunki musi spełniać baza eksploatacyjna?
  • Jakim zapleczem technicznym (niezbędny sprzęt techniczny) musi dysponować przedsiębiorca transportowy?
  • Jak wypełnić warunki „minimalnej zdolności finansowej”?
  • Jaki jest wymagany kapitał i rezerwa finansowa?
  • Kto będzie kontrolował firmy transportowe pod kątem spełniania wymogów prawa unijnego?
  • Na jakim etapie są prace MI, które odpowiada za dostosowanie polskich przepisów do prawa unijnego?

Prelegenci:

Prof. Halina Brdulak – Kierownik Zakładu Transportu Międzynarodowego i Logistyki w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu SGH.

Marek Pomian Biesiekierski – Dyrektor operacyjny PEKAES SA.

Marcin Kopka – Prawnik specjalizujący się w obsłudze firm transportowych

Tadeusz Wilk – Dyrektor Departamentu Transportu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych

Andrzej Bogdanowicz – Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury

Miejsce konferencji:

Warsaw Conference Center
ul. Górczewska 124, (budynek Wola Court) piętro III, wejście przez pokój 308

Data: 19 października 2011 r.

Godzina rozpoczęcia: 10.00

Cena: 290 zł +VAT

W cenie trzy przerwy kawowe i przekąski

Po wypełnieniu formularza otrzymają Państwo maila z potwierdzeniem zamówienia i danymi do przelewu.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt:

Piotr Powaga
e-mail.: piotr.powaga@infor.pl

tel. (22) 212 12 93

Partnerzy:

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA