REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nadzór budowlany wstrzymał inwestycję paraliżującą lotnisko w Balicach

REKLAMA

REKLAMA

Nadzór budowlany wstrzymał we wtorek budowę magazynu z użyciem dźwigu, prowadzoną na podejściu do lądowania lotniska Kraków-Balice. 17-metrowy dźwig w poniedziałek i wtorek przez kilka godzin paraliżował pracę portu.

- Budowa została wstrzymana w związku ze zgłoszeniem, prezesa krakowskiego lotniska o możliwości zagrożenia bezpieczeństwo lotów - poinformował we wtorek wojewoda małopolski Stanisław Kracik.

REKLAMA

We wtorek też, z inicjatywy wojewody doszło do spotkania władz portu, wykonawcy inwestycji i nadzoru budowlanego, na którym próbowano dojść do porozumienia w sprawie sporej inwestycji.

Według wojewody spotkanie nie przyniosło rozstrzygnięć. -Jak długo budowa będzie wstrzymana zależy od tego, kto i kiedy zdecyduje się na wysłanie ponownego pisma do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, żeby skorygować wysokość pracy dźwigu z 17 do 15 metrów - wyjaśnił Kracik.

REKLAMA

Dodał, że rozmawiał z prezesem ULC, który zapewnił go, że wyda zgodę na pracę dźwigu na wysokości 15 metrów, jeśli taki wniosek do niego wpłynie. - Jest, więc szansa, jeżeli ktoś pójdzie po rozum do głowy i wystąpi do ULC z korektą tego pisma - zaznaczył Kracik.

We wtorek Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że inwestor uzgodnił warunki zabudowy, m.in. budynku magazynowego, parkingu i dróg oraz zbiorników gazowych. Urząd zaznaczył jednak, że "nie wyraził zgody na ustawienie samojezdnego dźwigu budowlanego".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Inwestor we wniosku skierowanym do Urzędu Lotnictwa Cywilnego postulował uzgodnienie usytuowania dźwigu o wysokości 17 m. Urząd, po zasięgnięciu opinii zarządzającego lotniskiem oraz Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej stwierdził, że taka wysokość przekraczałaby powierzchnię ograniczającą, stanowiłaby przeszkodę lotniczą i zagrażała bezpieczeństwu wykonywania operacji lotniczych - wyjaśniła rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska.

Postępowanie sprawdzające w tej sprawie wszczęła we wtorek Prokuratura Rejonowa Kraków Prądnik Biały - poinformowała rzecznik Prokuratury Okręgowej Bogusława Marcinkowska. Prokuratorzy sprawdzą przede wszystkim dokumentację inwestycji oraz to, czy inwestor ma wymagane zezwolenia. Rzeczniczka portu Urszula Podraza powiedziała PAP, że 17-metrowy dźwig stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa lotów.

Według niej lotnisko próbowało ustalić z inwestorem optymalny harmonogram prac, ale ten - nie czekając na ustalenia - rozpoczął w poniedziałek prace budowlane.

REKLAMA

Władze lotniska protestują przeciw tej budowie. Prezes firmy prowadzącej inwestycję Piotr Skalski powiedział w poniedziałek, że paraliż krakowskiego lotniska nastąpił nie z powodu jego dźwigu, ale niefrasobliwości władz portu, które nie wykazywały dobrej woli, aby polubownie załatwić sprawę.

Podkreślił, że prowadzona przez jego firmę budowa hali ma wszelkie potrzebne zgody: decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (WZiZT) oraz prawomocne pozwolenie na budowę. Według niego decyzja WZiZT została też zaaprobowana przez prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice jest drugim co do wielkości (po warszawskim Okęciu) lotniskiem w Polsce. W zeszłym roku obsłużył blisko 2,9 mln pasażerów. W sezonie letnim lotnisko oferuje bezpośrednie połączenia z 46 portami w Europie i Ameryce Północnej. Operuje z niego 17 przewoźników w tym 12 tradycyjnych i pięć tzw. tanich linii.

(PAP)


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA