REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rynek pracy dla młodych w branży TSL

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Branża TSL poważnie podchodzi do zatrudniania absolwentów wyższych uczelni. Firmy z branży logistycznej organizują Akademie, w których kształcą sobie pracowników.

W branży TSL liczy się doświadczenie pracownika, czy świeże podejście?

REKLAMA

REKLAMA

Rynek pracy w TSL jest często określany jako bardzo hermetyczny. Firmy, poszukując pracowników na stanowiska managerskie czy specjalistyczne, są zainteresowane zatrudnianiem osób z konkretnym, kilkuletnim doświadczeniem w kluczowym z punktu widzenia obowiązków obszarze. Takie podejście wpływa korzystnie na szybkość wdrożenia pracownika (podobni klienci, procedury, partnerzy biznesowi), jednocześnie jednak mocno ogranicza liczbę potencjalnych kandydatów. W efekcie blokowany jest napływ "świeżej krwi", co może mieć negatywny wpływ na poziom innowacyjności i kreatywności w organizacji.

Z perspektywy czysto biznesowej wydawałoby się, że doświadczenie pracownika jest najważniejsze. Czas wdrożenia w obowiązki jest skrócony do minimum, szansa, że nie sprawdzi się na danym stanowisku jest niewielka, mówiąc kolokwialnie, jest to kandydat "kopiuj - wklej". Jednak oprócz tych zalet, doświadczenie zawodowe może być obciążone wadami typu: rutyna, schematyczne myślenie, zmęczenie podobnymi obowiązkami, a nawet wypalenie zawodowe.
Jeszcze do niedawna wbrew wszystkiemu ważniejsze okazywało się doświadczenie. Ostatnimi czasy jednak coraz częściej się to zmienia i pojawiają się próby implementacji specjalistów spoza branży. Rynek pracy jest szeroki i funkcjonują na nim osoby ambitne, o ponad przeciętnym poziomie motywacji, które nie pracowały wcześniej w branży TSL. Można pozyskać specjalistów z doświadczeniem w innych segmentach rynku B2B lub nawet B2C. Okres wdrożenia jest dłuższy i wymaga większego wysiłku ze strony pracodawcy, ale nowe spojrzenie często skutkuje wprowadzeniem skuteczniejszych rozwiązań. 

Programy rozwojowe dla osób bez doświadczenia w branży TSL

Drugim widocznym trendem jest tworzenie programów rozwojowych dla osób bez doświadczenia lub z niewielkim stażem w TSL – studentów ostatnich lat czy absolwentów studiów wyższych. Firmy inwestują w "młode kadry", by budować potencjał na przyszłość.
Wprawdzie w związku ze zmniejszeniem tempa rozwoju gospodarczego, rynek pracy w logistyce stracił nieco na dynamice, jednak firmy, w tym ROHLIG SUUS Logistics, nie zaprzestały poszukiwania nowych talentów. Z naszych obserwacji wynika, iż na przełomie 2013 i 2014 roku nastąpi wzrost zapotrzebowania na pracowników w branży. Jest to zatem dobry moment na przefiltrowanie rynku i znalezienie odpowiednich osób na wybrane stanowiska. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Akademia Sprzedaży – sposób na karierę

REKLAMA

W ROHLIG SUUS Logistics od wielu lat inwestujemy w młode talenty poprzez programy praktyk letnich i całorocznych czy współpracę z wyższymi uczelniami. Dodatkowo, od kwietnia br., uruchomiliśmy specjalny program o nazwie „Akademia Sprzedaży”. Jest to swoista kuźnia talentów dla osób wykazujących się ponadprzeciętnymi zdolnościami komunikacyjnymi i orientacją na sukces. Poszukujemy przede wszystkim kandydatów zainteresowanych pracą w sprzedaży, zorientowanych na osiąganie wyznaczonych celów, realizację kolejnych zadań i pojmujących sukces jako wynik wysiłku i pracy. Podczas rekrutacji w „Akademii Sprzedaży” największą uwagę zwracamy na miękkie predyspozycje kandydatów w myśl hasła "Personality makes the difference", które towarzyszy naszej marce od kilku lat. Posiadanie praktyki zawodowej nie jest konieczne.
Program skierowany jest głównie do studentów ostatniego roku oraz absolwentów szkół wyższych z pierwszymi doświadczeniami w spedycji lub bez nich. Najlepszym kandydatom zaproponujemy pracę w dziale sprzedaży w oparciu o umowę o pracę, system szkoleń produktowo-sprzedażowych oraz możliwość rozwoju zawodowego. Proponujemy zatem realne zatrudnienie, a nie jedynie czasowe praktyki czy staże.
W ROHLIG SUUS Logistics cenimy młodych ludzi i tym najbardziej utalentowanym zapewniamy interesującą ścieżkę rozwoju i kariery. Koronnym przykładem jest droga zawodowa jednego z obecnych członków Zarządu, który rozpoczynał swoją karierę w ROHLIG SUUS od stanowiska spedytora. 

"Stażysta kserujący dokumenty i parzący kawę dla przełożonego to przeszłość. Branża TSL coraz częściej inwestuje w młode talenty, a ROHLIG SUUS Logistics organizuje Akademię Sprzedaży dla studentów ostatniego roku i absolwentów studiów wyższych" – powiedział Jacek Głowacz, HR Partner.

Źródło: Materiały prasowe ROHLIG SUUS Logistics

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA