Rynek pracy dla młodych w branży TSL
REKLAMA
REKLAMA
W branży TSL liczy się doświadczenie pracownika, czy świeże podejście?
REKLAMA
REKLAMA
Rynek pracy w TSL jest często określany jako bardzo hermetyczny. Firmy, poszukując pracowników na stanowiska managerskie czy specjalistyczne, są zainteresowane zatrudnianiem osób z konkretnym, kilkuletnim doświadczeniem w kluczowym z punktu widzenia obowiązków obszarze. Takie podejście wpływa korzystnie na szybkość wdrożenia pracownika (podobni klienci, procedury, partnerzy biznesowi), jednocześnie jednak mocno ogranicza liczbę potencjalnych kandydatów. W efekcie blokowany jest napływ "świeżej krwi", co może mieć negatywny wpływ na poziom innowacyjności i kreatywności w organizacji.
Z perspektywy czysto biznesowej wydawałoby się, że doświadczenie pracownika jest najważniejsze. Czas wdrożenia w obowiązki jest skrócony do minimum, szansa, że nie sprawdzi się na danym stanowisku jest niewielka, mówiąc kolokwialnie, jest to kandydat "kopiuj - wklej". Jednak oprócz tych zalet, doświadczenie zawodowe może być obciążone wadami typu: rutyna, schematyczne myślenie, zmęczenie podobnymi obowiązkami, a nawet wypalenie zawodowe.
Jeszcze do niedawna wbrew wszystkiemu ważniejsze okazywało się doświadczenie. Ostatnimi czasy jednak coraz częściej się to zmienia i pojawiają się próby implementacji specjalistów spoza branży. Rynek pracy jest szeroki i funkcjonują na nim osoby ambitne, o ponad przeciętnym poziomie motywacji, które nie pracowały wcześniej w branży TSL. Można pozyskać specjalistów z doświadczeniem w innych segmentach rynku B2B lub nawet B2C. Okres wdrożenia jest dłuższy i wymaga większego wysiłku ze strony pracodawcy, ale nowe spojrzenie często skutkuje wprowadzeniem skuteczniejszych rozwiązań.
Programy rozwojowe dla osób bez doświadczenia w branży TSL
Drugim widocznym trendem jest tworzenie programów rozwojowych dla osób bez doświadczenia lub z niewielkim stażem w TSL – studentów ostatnich lat czy absolwentów studiów wyższych. Firmy inwestują w "młode kadry", by budować potencjał na przyszłość.
Wprawdzie w związku ze zmniejszeniem tempa rozwoju gospodarczego, rynek pracy w logistyce stracił nieco na dynamice, jednak firmy, w tym ROHLIG SUUS Logistics, nie zaprzestały poszukiwania nowych talentów. Z naszych obserwacji wynika, iż na przełomie 2013 i 2014 roku nastąpi wzrost zapotrzebowania na pracowników w branży. Jest to zatem dobry moment na przefiltrowanie rynku i znalezienie odpowiednich osób na wybrane stanowiska.
Akademia Sprzedaży – sposób na karierę
REKLAMA
W ROHLIG SUUS Logistics od wielu lat inwestujemy w młode talenty poprzez programy praktyk letnich i całorocznych czy współpracę z wyższymi uczelniami. Dodatkowo, od kwietnia br., uruchomiliśmy specjalny program o nazwie „Akademia Sprzedaży”. Jest to swoista kuźnia talentów dla osób wykazujących się ponadprzeciętnymi zdolnościami komunikacyjnymi i orientacją na sukces. Poszukujemy przede wszystkim kandydatów zainteresowanych pracą w sprzedaży, zorientowanych na osiąganie wyznaczonych celów, realizację kolejnych zadań i pojmujących sukces jako wynik wysiłku i pracy. Podczas rekrutacji w „Akademii Sprzedaży” największą uwagę zwracamy na miękkie predyspozycje kandydatów w myśl hasła "Personality makes the difference", które towarzyszy naszej marce od kilku lat. Posiadanie praktyki zawodowej nie jest konieczne.
Program skierowany jest głównie do studentów ostatniego roku oraz absolwentów szkół wyższych z pierwszymi doświadczeniami w spedycji lub bez nich. Najlepszym kandydatom zaproponujemy pracę w dziale sprzedaży w oparciu o umowę o pracę, system szkoleń produktowo-sprzedażowych oraz możliwość rozwoju zawodowego. Proponujemy zatem realne zatrudnienie, a nie jedynie czasowe praktyki czy staże.
W ROHLIG SUUS Logistics cenimy młodych ludzi i tym najbardziej utalentowanym zapewniamy interesującą ścieżkę rozwoju i kariery. Koronnym przykładem jest droga zawodowa jednego z obecnych członków Zarządu, który rozpoczynał swoją karierę w ROHLIG SUUS od stanowiska spedytora.
"Stażysta kserujący dokumenty i parzący kawę dla przełożonego to przeszłość. Branża TSL coraz częściej inwestuje w młode talenty, a ROHLIG SUUS Logistics organizuje Akademię Sprzedaży dla studentów ostatniego roku i absolwentów studiów wyższych" – powiedział Jacek Głowacz, HR Partner.
Źródło: Materiały prasowe ROHLIG SUUS Logistics
REKLAMA
REKLAMA