REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rynek pracy dla młodych w branży TSL

REKLAMA

REKLAMA

Branża TSL poważnie podchodzi do zatrudniania absolwentów wyższych uczelni. Firmy z branży logistycznej organizują Akademie, w których kształcą sobie pracowników.

W branży TSL liczy się doświadczenie pracownika, czy świeże podejście?

REKLAMA

REKLAMA

Rynek pracy w TSL jest często określany jako bardzo hermetyczny. Firmy, poszukując pracowników na stanowiska managerskie czy specjalistyczne, są zainteresowane zatrudnianiem osób z konkretnym, kilkuletnim doświadczeniem w kluczowym z punktu widzenia obowiązków obszarze. Takie podejście wpływa korzystnie na szybkość wdrożenia pracownika (podobni klienci, procedury, partnerzy biznesowi), jednocześnie jednak mocno ogranicza liczbę potencjalnych kandydatów. W efekcie blokowany jest napływ "świeżej krwi", co może mieć negatywny wpływ na poziom innowacyjności i kreatywności w organizacji.

Z perspektywy czysto biznesowej wydawałoby się, że doświadczenie pracownika jest najważniejsze. Czas wdrożenia w obowiązki jest skrócony do minimum, szansa, że nie sprawdzi się na danym stanowisku jest niewielka, mówiąc kolokwialnie, jest to kandydat "kopiuj - wklej". Jednak oprócz tych zalet, doświadczenie zawodowe może być obciążone wadami typu: rutyna, schematyczne myślenie, zmęczenie podobnymi obowiązkami, a nawet wypalenie zawodowe.
Jeszcze do niedawna wbrew wszystkiemu ważniejsze okazywało się doświadczenie. Ostatnimi czasy jednak coraz częściej się to zmienia i pojawiają się próby implementacji specjalistów spoza branży. Rynek pracy jest szeroki i funkcjonują na nim osoby ambitne, o ponad przeciętnym poziomie motywacji, które nie pracowały wcześniej w branży TSL. Można pozyskać specjalistów z doświadczeniem w innych segmentach rynku B2B lub nawet B2C. Okres wdrożenia jest dłuższy i wymaga większego wysiłku ze strony pracodawcy, ale nowe spojrzenie często skutkuje wprowadzeniem skuteczniejszych rozwiązań. 

Programy rozwojowe dla osób bez doświadczenia w branży TSL

Drugim widocznym trendem jest tworzenie programów rozwojowych dla osób bez doświadczenia lub z niewielkim stażem w TSL – studentów ostatnich lat czy absolwentów studiów wyższych. Firmy inwestują w "młode kadry", by budować potencjał na przyszłość.
Wprawdzie w związku ze zmniejszeniem tempa rozwoju gospodarczego, rynek pracy w logistyce stracił nieco na dynamice, jednak firmy, w tym ROHLIG SUUS Logistics, nie zaprzestały poszukiwania nowych talentów. Z naszych obserwacji wynika, iż na przełomie 2013 i 2014 roku nastąpi wzrost zapotrzebowania na pracowników w branży. Jest to zatem dobry moment na przefiltrowanie rynku i znalezienie odpowiednich osób na wybrane stanowiska. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Akademia Sprzedaży – sposób na karierę

REKLAMA

W ROHLIG SUUS Logistics od wielu lat inwestujemy w młode talenty poprzez programy praktyk letnich i całorocznych czy współpracę z wyższymi uczelniami. Dodatkowo, od kwietnia br., uruchomiliśmy specjalny program o nazwie „Akademia Sprzedaży”. Jest to swoista kuźnia talentów dla osób wykazujących się ponadprzeciętnymi zdolnościami komunikacyjnymi i orientacją na sukces. Poszukujemy przede wszystkim kandydatów zainteresowanych pracą w sprzedaży, zorientowanych na osiąganie wyznaczonych celów, realizację kolejnych zadań i pojmujących sukces jako wynik wysiłku i pracy. Podczas rekrutacji w „Akademii Sprzedaży” największą uwagę zwracamy na miękkie predyspozycje kandydatów w myśl hasła "Personality makes the difference", które towarzyszy naszej marce od kilku lat. Posiadanie praktyki zawodowej nie jest konieczne.
Program skierowany jest głównie do studentów ostatniego roku oraz absolwentów szkół wyższych z pierwszymi doświadczeniami w spedycji lub bez nich. Najlepszym kandydatom zaproponujemy pracę w dziale sprzedaży w oparciu o umowę o pracę, system szkoleń produktowo-sprzedażowych oraz możliwość rozwoju zawodowego. Proponujemy zatem realne zatrudnienie, a nie jedynie czasowe praktyki czy staże.
W ROHLIG SUUS Logistics cenimy młodych ludzi i tym najbardziej utalentowanym zapewniamy interesującą ścieżkę rozwoju i kariery. Koronnym przykładem jest droga zawodowa jednego z obecnych członków Zarządu, który rozpoczynał swoją karierę w ROHLIG SUUS od stanowiska spedytora. 

"Stażysta kserujący dokumenty i parzący kawę dla przełożonego to przeszłość. Branża TSL coraz częściej inwestuje w młode talenty, a ROHLIG SUUS Logistics organizuje Akademię Sprzedaży dla studentów ostatniego roku i absolwentów studiów wyższych" – powiedział Jacek Głowacz, HR Partner.

Źródło: Materiały prasowe ROHLIG SUUS Logistics

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

REKLAMA

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA