REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CRM w sektorze TSL - do czego jest pomocny?

More7
More7
Media

REKLAMA

REKLAMA

Rola nowoczesnych systemów informatycznych, takich jak CRM, ma w branży TSL coraz większe znaczenie. Narzędzie, które zautomatyzuje zarządzanie informacją, wydaje się konieczne do osiągnięcia konkurencyjnej pozycji w sektorze TSL.

Aby firm logistyczna mogła osiągnąć konkurencyjną pozycję na rynku, konieczne jest osiągnięcie stabilnego poziomu obsługi Klienta. Oznacza to wysoką jakość usług, terminowość oraz zapewnienie bezpieczeństwa transakcji. Tymi samymi kryteriami należy kierować się przy wdrażaniu systemów IT wspomagających zarządzanie działalnością przedsiębiorstwa logistycznego. Z uwagi na stały przepływ dużego strumienia danych, rola nowoczesnych systemów informatycznych, takich jak CRM, ma w branży TSL coraz większe znaczenie. Każdego dnia firmy muszą zarządzać setkami tysięcy, a nawet milionami rekordów dotyczących wielkości zamówienia, lokalizacji klienta lub magazynów, kosztów przewozu, dyspozycyjnych przewoźników, cenników usług firm zewnętrznych, czy poziomu zapasów. Trudno sobie wyobrazić ręczne wypełnianie arkuszy kalkulacyjnych i analizę takiej ilości napływających danych - narzędzie, które zautomatyzuje zarządzanie informacją, wydaje się konieczne do osiągnięcia konkurencyjnej pozycji w sektorze TSL.

REKLAMA

Zarządzanie portfelem przedsiębiorstwa

Według badań przeprowadzonych we wrześniu 2012 roku przez ManpowerGroup, zdecydowana większość (73%) firm w sektorze TSL wykazuje potrzebę ograniczenia kosztów prowadzenia działalności. Jednocześnie 64% zapytanych przedstawicieli 22 największych polskich przedsiębiorstw z branży TSL dąży do poprawy efektywności, głównie w celu sprostania rosnącym oczekiwaniom klientów. Funkcjonalności księgowe systemów CRM odpowiadają m.in. za kontrolę budżetu, rozliczenia z klientami oraz stopień realizacji planów sprzedażowych, przede wszystkim za pośrednictwem generowanych raportów. CRM zintegrowany z aplikacją finansowo-księgową może służyć również do prowadzenia działań windykacyjnych i segmentacji klientów na grupy opłacalne i generujące straty w przedsiębiorstwie. Przy odpowiednim zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa warunki minimalizacji kosztu i optymalizacji efektywności mogą zostać spełnione.

Zarządzanie cyklem życia kontaktów z Klientem

Systemy CRM służą m.in. do archiwizowania informacji i generowania zestawień opartych na danych kontaktowych, przeprowadzonych rozmowach oraz dokumentach sporządzanych na różnych etapach kontaktu z klientem lub kontrahentem. Automatyzacja działań administracyjnych i sprawozdawczych zwalnia pracownika z wykonywania czasochłonnych obowiązków, takich jak duplikacja danych, ręczne wprowadzanie oznaczeń według przyjętej nomenklatury, czy zliczanie rekordów do zbadania sezonowości sprzedaży. Funkcjonalności operacyjne, analityczne, sprzedażowe, serwisowe i marketingowe pozwalają na zarządzanie pełnym cyklem życia kontaktów z Klientem, od momentu jego pozyskania, do etapu obsługi po sprzedaży. Fakt, iż system CRM odciąża pracownika od powtarzalnych czynności, pozwala poszczególnym działom skupić się działaniach rozwojowych, czyli pogłębieniu więzi z obecnymi klientami i zdobywaniu nowych odbiorców towarów lub usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wsparcie i kontrola pracowników

Według badania ManpowerGroup, kompetencje pracowników stanowią jedno z poważniejszych wyzwań wewnętrznych w przedsiębiorstwach logistycznych. Należy zatem prowadzić stały monitoring działań dotychczasowej kadry i dążyć do jak najszybszego wdrożenia nowych członków zespołu w firmowe procedury. Workflow obsługiwane przez system CRM znacznie przyspiesza proces przystosowywania pracownika do wewnętrznych reguł gry w przedsiębiorstwie i zmniejsza ryzyko popełnienia błędu –pracownik jest na bieżąco instruowany przez system odnośnie kolejnych kroków i możliwych wariantów działania, które mają przynieść optymalny efekt. Schemat postępowania jest rozpisany w formie diagramu, który dodatkowo ułatwia orientację w etapie kontaktu z klientem. Zarządzanie zespołem przy użyciu CRM ma również zastosowanie przy selekcji kandydatów na dane stanowiska - system gromadzi informacje na temat potencjalnych i aktualnych pracowników, dając możliwość porównania ich kwalifikacji. 

Ułatwiona analiza danych

Raportowanie danych wolumenowych i finansowych to etapy cyklu sprzedaży, które są podstawą do podjęcia działań optymalizacyjnych i zaplanowania długo- lub krótkookresowej strategii sprzedażowej. Osoby odpowiadające za controlling w firmie mają dostęp do funkcjonalności w systemie CRM, umożliwiających koordynację działań handlowych i weryfikację efektów pracy poszczególnych pracowników. Służą do tego graficzne lub tabelaryczne raporty o strukturze umożliwiającej wielostopniową analizę, lejki sprzedaży oraz zestawienia przystosowane do benchmarkingu. Raporty mają również zastosowanie w segmentacji Klientów, czyli określeniu, którzy z nich przynoszą firmie zyski, a którzy generują straty. Bez systemu wyposażonego w funkcjonalności analityczne, przygotowane zestawienie może okazać się niepełne, a w konsekwencji – nasuwać autorowi mylne wnioski odnośnie kondycji i przyszłości firmy.

Integracja systemów

Integracja danych polega na automatycznym przepływie informacji pomiędzy systemami informatycznymi wykorzystywanymi w firmie. Współdzielenie informacji w działalności logistycznej za pośrednictwem systemu CRM powinna obejmować dwie płaszczyzny: wewnętrzną oraz zewnętrzną. Wewnętrzna dotyczy działań w obrębie danego przedsiębiorstwa i ma na celu zapewnienie sprawnych przepływów dokumentacji i towarów pomiędzy działami księgowymi, marketingowymi, produkcyjnymi itp. Płaszczyzna zewnętrzna służy zarządzaniu relacjami z grupą dostawców, klientów i firmami współpracującymi z przedsiębiorstwem w zakresie obsługi klienta, transportu, magazynowania oraz realizacji zamówień.

Tekst: Justyna Jakubowska, More7

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

REKLAMA

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli rozruchowych? Czy ważna jest kolejność?

Chyba większość kierowców spotkała sytuacja, w której nie mogli odpalić auta z powodu rozładowanego akumulatora. Czasem wystarczy noc z przymrozkami, aby samochód przestał współpracować. Z pomocą przychodzą wtedy kable rozruchowe i pojazd "dawca". Jak prawidłowo podłączyć kable, aby bezpiecznie odpalić auto? Podpowiadamy.

Rok 2024 w motoryzacji. Zmiany, wyzwania i przełomowe momenty

Rok 2024 przyniósł kluczowe zmiany i wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego. Zaostrzone regulacje, jak Fit for 55 i AFIR, przyspieszają przejście na elektromobilność, podczas gdy spadające zainteresowanie elektrykami, rosnąca konkurencja z Chin i niedostateczna infrastruktura ładowania utrudniają rozwój tego sektora. Eksperci podsumowują najważniejsze wydarzenia i trendy, które ukształtowały rynek motoryzacyjny w minionym roku, oraz dzielą się prognozami na przyszłość.

REKLAMA