REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CRM w sektorze TSL - do czego jest pomocny?

More7
More7
Media

REKLAMA

REKLAMA

Rola nowoczesnych systemów informatycznych, takich jak CRM, ma w branży TSL coraz większe znaczenie. Narzędzie, które zautomatyzuje zarządzanie informacją, wydaje się konieczne do osiągnięcia konkurencyjnej pozycji w sektorze TSL.

Aby firm logistyczna mogła osiągnąć konkurencyjną pozycję na rynku, konieczne jest osiągnięcie stabilnego poziomu obsługi Klienta. Oznacza to wysoką jakość usług, terminowość oraz zapewnienie bezpieczeństwa transakcji. Tymi samymi kryteriami należy kierować się przy wdrażaniu systemów IT wspomagających zarządzanie działalnością przedsiębiorstwa logistycznego. Z uwagi na stały przepływ dużego strumienia danych, rola nowoczesnych systemów informatycznych, takich jak CRM, ma w branży TSL coraz większe znaczenie. Każdego dnia firmy muszą zarządzać setkami tysięcy, a nawet milionami rekordów dotyczących wielkości zamówienia, lokalizacji klienta lub magazynów, kosztów przewozu, dyspozycyjnych przewoźników, cenników usług firm zewnętrznych, czy poziomu zapasów. Trudno sobie wyobrazić ręczne wypełnianie arkuszy kalkulacyjnych i analizę takiej ilości napływających danych - narzędzie, które zautomatyzuje zarządzanie informacją, wydaje się konieczne do osiągnięcia konkurencyjnej pozycji w sektorze TSL.

REKLAMA

REKLAMA

Zarządzanie portfelem przedsiębiorstwa

Według badań przeprowadzonych we wrześniu 2012 roku przez ManpowerGroup, zdecydowana większość (73%) firm w sektorze TSL wykazuje potrzebę ograniczenia kosztów prowadzenia działalności. Jednocześnie 64% zapytanych przedstawicieli 22 największych polskich przedsiębiorstw z branży TSL dąży do poprawy efektywności, głównie w celu sprostania rosnącym oczekiwaniom klientów. Funkcjonalności księgowe systemów CRM odpowiadają m.in. za kontrolę budżetu, rozliczenia z klientami oraz stopień realizacji planów sprzedażowych, przede wszystkim za pośrednictwem generowanych raportów. CRM zintegrowany z aplikacją finansowo-księgową może służyć również do prowadzenia działań windykacyjnych i segmentacji klientów na grupy opłacalne i generujące straty w przedsiębiorstwie. Przy odpowiednim zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa warunki minimalizacji kosztu i optymalizacji efektywności mogą zostać spełnione.

Zarządzanie cyklem życia kontaktów z Klientem

REKLAMA

Systemy CRM służą m.in. do archiwizowania informacji i generowania zestawień opartych na danych kontaktowych, przeprowadzonych rozmowach oraz dokumentach sporządzanych na różnych etapach kontaktu z klientem lub kontrahentem. Automatyzacja działań administracyjnych i sprawozdawczych zwalnia pracownika z wykonywania czasochłonnych obowiązków, takich jak duplikacja danych, ręczne wprowadzanie oznaczeń według przyjętej nomenklatury, czy zliczanie rekordów do zbadania sezonowości sprzedaży. Funkcjonalności operacyjne, analityczne, sprzedażowe, serwisowe i marketingowe pozwalają na zarządzanie pełnym cyklem życia kontaktów z Klientem, od momentu jego pozyskania, do etapu obsługi po sprzedaży. Fakt, iż system CRM odciąża pracownika od powtarzalnych czynności, pozwala poszczególnym działom skupić się działaniach rozwojowych, czyli pogłębieniu więzi z obecnymi klientami i zdobywaniu nowych odbiorców towarów lub usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wsparcie i kontrola pracowników

Według badania ManpowerGroup, kompetencje pracowników stanowią jedno z poważniejszych wyzwań wewnętrznych w przedsiębiorstwach logistycznych. Należy zatem prowadzić stały monitoring działań dotychczasowej kadry i dążyć do jak najszybszego wdrożenia nowych członków zespołu w firmowe procedury. Workflow obsługiwane przez system CRM znacznie przyspiesza proces przystosowywania pracownika do wewnętrznych reguł gry w przedsiębiorstwie i zmniejsza ryzyko popełnienia błędu –pracownik jest na bieżąco instruowany przez system odnośnie kolejnych kroków i możliwych wariantów działania, które mają przynieść optymalny efekt. Schemat postępowania jest rozpisany w formie diagramu, który dodatkowo ułatwia orientację w etapie kontaktu z klientem. Zarządzanie zespołem przy użyciu CRM ma również zastosowanie przy selekcji kandydatów na dane stanowiska - system gromadzi informacje na temat potencjalnych i aktualnych pracowników, dając możliwość porównania ich kwalifikacji. 

Ułatwiona analiza danych

Raportowanie danych wolumenowych i finansowych to etapy cyklu sprzedaży, które są podstawą do podjęcia działań optymalizacyjnych i zaplanowania długo- lub krótkookresowej strategii sprzedażowej. Osoby odpowiadające za controlling w firmie mają dostęp do funkcjonalności w systemie CRM, umożliwiających koordynację działań handlowych i weryfikację efektów pracy poszczególnych pracowników. Służą do tego graficzne lub tabelaryczne raporty o strukturze umożliwiającej wielostopniową analizę, lejki sprzedaży oraz zestawienia przystosowane do benchmarkingu. Raporty mają również zastosowanie w segmentacji Klientów, czyli określeniu, którzy z nich przynoszą firmie zyski, a którzy generują straty. Bez systemu wyposażonego w funkcjonalności analityczne, przygotowane zestawienie może okazać się niepełne, a w konsekwencji – nasuwać autorowi mylne wnioski odnośnie kondycji i przyszłości firmy.

Integracja systemów

Integracja danych polega na automatycznym przepływie informacji pomiędzy systemami informatycznymi wykorzystywanymi w firmie. Współdzielenie informacji w działalności logistycznej za pośrednictwem systemu CRM powinna obejmować dwie płaszczyzny: wewnętrzną oraz zewnętrzną. Wewnętrzna dotyczy działań w obrębie danego przedsiębiorstwa i ma na celu zapewnienie sprawnych przepływów dokumentacji i towarów pomiędzy działami księgowymi, marketingowymi, produkcyjnymi itp. Płaszczyzna zewnętrzna służy zarządzaniu relacjami z grupą dostawców, klientów i firmami współpracującymi z przedsiębiorstwem w zakresie obsługi klienta, transportu, magazynowania oraz realizacji zamówień.

Tekst: Justyna Jakubowska, More7

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA