REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na co zwrócić uwagę, wybierając operatora logistycznego

Magazyn Dachser
Magazyn Dachser
Media

REKLAMA

REKLAMA

Jak jednak wybrać odpowiedniego operatora logistycznego, który zajmie się dystrybucją produktów? Jakie wymagania powinna spełniać dobra firma logistyczna?

Prowadzenie przedsiębiorstwa jest sporym przedsięwzięciem, dlatego warto polegać na rozwiązaniach, które zoptymalizują efektywność poszczególnych jego części. Outsourcing, czyli wyprowadzenie części działalności na zewnątrz i zlecenie jej innemu podmiotowi, może być najlepszym rozwiązaniem. Zwłaszcza jeśli chodzi o logistykę, która jest bardzo kosztowna i szczególnie wymagająca profesjonalnej wiedzy i doświadczenia. Jak dokonać wyboru odpowiedniego operatora logistycznego?

REKLAMA

REKLAMA

Rozbudowana sieć logistyczna

Jednym z podstawowych wymogów dotyczących dobrej sieci jest jej odpowiednie położenie. Oddziały i punkty przeładunkowe powinny znajdować się w dogodnym położeniu względem infrastruktury transportowej, centrów handlowo-przemysłowych oraz biur handlowych i miejsc dostaw klientów. Bliskie położenie węzłów komunikacyjnych, autostrad, tras szybkiego ruchu czy bocznic kolejowych optymalizuje łańcuch dostaw oraz koszty transportu.
Przedsiębiorcy wysyłający towary na terenie kraju, doceniają dobrze rozwiniętą infrastrukturę operatora logistycznego w Polsce. Dobrze, aby oddziały znajdowały się w pobliżu magazynów i odbiorców klientów oraz blisko dróg. Ze względu na słabo rozwiniętą infrastrukturę drogową w Polsce, bywa to jednak utrudnione.
Dla polskich eksporterów, którzy najwięcej handlują ze swoimi sąsiadami, bardzo istotne są możliwości dystrybucji w Niemczech, Francji, ale również w Czechach, na Słowacji, a także w całej Europie.

System IT

REKLAMA

Efektywna, dobrze działająca sieć logistyczna powinna być przede wszystkim spójna. Zapewnić to może system informatyczny, umożliwiający sprawne zarządzanie całą siecią. Korzystne jest zastosowanie wszędzie takiego samego systemu IT do zarządzania transportem i logistyką magazynową. Umożliwia to wysoki poziom kontroli oraz stałe monitorowanie transportu i procesów magazynowych. Zastosowanie jednego systemu umożliwia także optymalizację tras oraz wykorzystania floty. Pomaga zarówno w planowaniu, jak i realizacji zadań, a także w raportowaniu oraz analizie procesów logistycznych. Warto zwrócić uwagę na możliwość połączenia systemu operatora z systemem stosowanym w firmie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepsze możliwe rozwiązania

Ważne, aby operator logistyczny, w oparciu o swoją sieć oraz możliwości, mógł zaproponować najbardziej optymalne i dopasowane rozwiązania, maksymalizujące wydajność i minimalizujące koszty. Np. dla swoich klientów, firm międzynarodowych działających w naszej części Europy, firma Dachser proponuje rozwiązanie oparte na magazynie centralnym. „Jest ono korzystne zarówno dla największych, światowych koncernów, jak i mniejszych firm działających międzynarodowo, które traktują region Europy Środkowo-Wschodniej jako jeden rynek, na który oferują takie same produkty” – mówi Grzegorz Lichocik. „Opiera się ono na optymalizacji kosztów magazynowych. Magazyn centralny, usytuowany geograficznie w sposób optymalny pod względem dystrybucji, obsługuje dostawy do odbiorców w regionie. Rozwiązanie to może obniżyć koszty logistyczne, zmniejszyć liczbę magazynów, administrację i zapasy, przy jednoczesnym utrzymaniu wymaganych przez odbiorców terminów dostaw oraz wysokiej jakości usług” – wyjaśnia.

Obecnie we współpracy z partnerem biznesowym liczy się nie tylko jakość, cena i dopasowanie oferty, ale także wartości, jakie daną firmę charakteryzują. Istotne jest podejście nie tylko do klienta, ale także do własnych pracowników oraz otoczenia. Jeśli firma reprezentuje wysoki poziom kultury organizacyjnej, jest zaangażowana społecznie oraz dba o środowisko naturalne, można spodziewać się po niej odpowiedzialności oraz rzetelności. Przekazując część swojej działalności, przedsiębiorca musi mieć sporą dozę zaufania dla operatora. 

Tekst: Katarzyna Próchniak, Dachser

Grzegorz Lichocik, prezes Dachser Sp. z o.o.
Media
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA