REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na co zwrócić uwagę, wybierając operatora logistycznego

Subskrybuj nas na Youtube
Magazyn Dachser
Magazyn Dachser
Media

REKLAMA

REKLAMA

Jak jednak wybrać odpowiedniego operatora logistycznego, który zajmie się dystrybucją produktów? Jakie wymagania powinna spełniać dobra firma logistyczna?

Prowadzenie przedsiębiorstwa jest sporym przedsięwzięciem, dlatego warto polegać na rozwiązaniach, które zoptymalizują efektywność poszczególnych jego części. Outsourcing, czyli wyprowadzenie części działalności na zewnątrz i zlecenie jej innemu podmiotowi, może być najlepszym rozwiązaniem. Zwłaszcza jeśli chodzi o logistykę, która jest bardzo kosztowna i szczególnie wymagająca profesjonalnej wiedzy i doświadczenia. Jak dokonać wyboru odpowiedniego operatora logistycznego?

REKLAMA

REKLAMA

Rozbudowana sieć logistyczna

Jednym z podstawowych wymogów dotyczących dobrej sieci jest jej odpowiednie położenie. Oddziały i punkty przeładunkowe powinny znajdować się w dogodnym położeniu względem infrastruktury transportowej, centrów handlowo-przemysłowych oraz biur handlowych i miejsc dostaw klientów. Bliskie położenie węzłów komunikacyjnych, autostrad, tras szybkiego ruchu czy bocznic kolejowych optymalizuje łańcuch dostaw oraz koszty transportu.
Przedsiębiorcy wysyłający towary na terenie kraju, doceniają dobrze rozwiniętą infrastrukturę operatora logistycznego w Polsce. Dobrze, aby oddziały znajdowały się w pobliżu magazynów i odbiorców klientów oraz blisko dróg. Ze względu na słabo rozwiniętą infrastrukturę drogową w Polsce, bywa to jednak utrudnione.
Dla polskich eksporterów, którzy najwięcej handlują ze swoimi sąsiadami, bardzo istotne są możliwości dystrybucji w Niemczech, Francji, ale również w Czechach, na Słowacji, a także w całej Europie.

System IT

REKLAMA

Efektywna, dobrze działająca sieć logistyczna powinna być przede wszystkim spójna. Zapewnić to może system informatyczny, umożliwiający sprawne zarządzanie całą siecią. Korzystne jest zastosowanie wszędzie takiego samego systemu IT do zarządzania transportem i logistyką magazynową. Umożliwia to wysoki poziom kontroli oraz stałe monitorowanie transportu i procesów magazynowych. Zastosowanie jednego systemu umożliwia także optymalizację tras oraz wykorzystania floty. Pomaga zarówno w planowaniu, jak i realizacji zadań, a także w raportowaniu oraz analizie procesów logistycznych. Warto zwrócić uwagę na możliwość połączenia systemu operatora z systemem stosowanym w firmie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepsze możliwe rozwiązania

Ważne, aby operator logistyczny, w oparciu o swoją sieć oraz możliwości, mógł zaproponować najbardziej optymalne i dopasowane rozwiązania, maksymalizujące wydajność i minimalizujące koszty. Np. dla swoich klientów, firm międzynarodowych działających w naszej części Europy, firma Dachser proponuje rozwiązanie oparte na magazynie centralnym. „Jest ono korzystne zarówno dla największych, światowych koncernów, jak i mniejszych firm działających międzynarodowo, które traktują region Europy Środkowo-Wschodniej jako jeden rynek, na który oferują takie same produkty” – mówi Grzegorz Lichocik. „Opiera się ono na optymalizacji kosztów magazynowych. Magazyn centralny, usytuowany geograficznie w sposób optymalny pod względem dystrybucji, obsługuje dostawy do odbiorców w regionie. Rozwiązanie to może obniżyć koszty logistyczne, zmniejszyć liczbę magazynów, administrację i zapasy, przy jednoczesnym utrzymaniu wymaganych przez odbiorców terminów dostaw oraz wysokiej jakości usług” – wyjaśnia.

Obecnie we współpracy z partnerem biznesowym liczy się nie tylko jakość, cena i dopasowanie oferty, ale także wartości, jakie daną firmę charakteryzują. Istotne jest podejście nie tylko do klienta, ale także do własnych pracowników oraz otoczenia. Jeśli firma reprezentuje wysoki poziom kultury organizacyjnej, jest zaangażowana społecznie oraz dba o środowisko naturalne, można spodziewać się po niej odpowiedzialności oraz rzetelności. Przekazując część swojej działalności, przedsiębiorca musi mieć sporą dozę zaufania dla operatora. 

Tekst: Katarzyna Próchniak, Dachser

Grzegorz Lichocik, prezes Dachser Sp. z o.o.
Media
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA