REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ubezpieczenie Cargo - kiedy zawierać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ewa Peterlejtner-Żuk
fot. DHL
fot. DHL

REKLAMA

REKLAMA

Klienci zlecając dostawę przesyłki, często zadają pytanie - czy warto ubezpieczać? Prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia powodującego uszczerbek na wartości towaru jest w przypadku transportu międzynarodowego stosunkowo wysokie.

Należy sobie zdać sprawę z tego, że prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia powodującego uszczerbek na wartości towaru jest w przypadku transportu międzynarodowego stosunkowo wysokie, wiec odpowiedź wydaje się oczywista, ale warto jednak na to pytanie odpowiedzieć szerzej.

REKLAMA

Duża ilość punktów przeładunkowych to zwiększone ryzyko

Zwiększone ryzyko wiąże się przede wszystkim z często dość długim transportem, dużą ilością punktów przeładunkowych, które są obsługiwane przez wielu różnych ludzi oraz z oddziaływaniem sił przyrody.

Część klientów przekonanych jest, że ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej spedytora (OCS) gwarantuje pełną ochronę ich towarów. W istocie ubezpieczenie OCS chroni jedynie interes przewoźnika - zabezpiecza przed ewentualnymi zaniedbaniami lub błędami pracowników. Natomiast w sytuacji, gdy uszkodzenie ładunku nastąpi w trakcie transportu, przepisy prawa ograniczają odpowiedzialność spedytora i odszkodowanie z polisy nie zawsze pokrywa straty poniesione przez klienta.


Zapewnieniu ochrony towarom właściciela służy ubezpieczenie cargo, które zabezpiecza przed stratami związanymi z uszkodzeniem czy też kradzieżą ładunku podczas transportu.

Jak ubezpieczyć towar?

W DHL Global Forwarding dajemy klientom możliwość skorzystania z ubezpieczenia cargo zawartej przez naszą firmę. Jest to z pewnością wygodniejsze i tańsze rozwiązanie niż ubezpieczenie indywidualne. Z racji takiego rozwiązania, na cały wolumen ubezpieczanych przesyłek możemy zaoferować naszym klientom wyjątkowo korzystne stawki. Co ważne, ubezpieczenie może objąć nie tylko wartość towaru, ale także koszt frachtu, cła, a nawet spodziewany zysk do wysokości 10 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy jednak się wydarzy… czyli dochodzenie odszkodowania

REKLAMA

Warto zaznaczyć, że procedura dochodzenia odszkodowania w opcji ubezpieczenia cargo jest bardzo prosta. Inaczej niż w przypadku ubezpieczenia OC, nie ma konieczności udowadniania winy przewoźnika, wystarczy wykazanie powstania szkody. Po dostarczeniu wymaganych dokumentów i analizie sprawy ubezpieczyciel ma obowiązek wypłacenia klientowi odszkodowania w określonym terminie (zazwyczaj do 30 dni). 

Należy jednak pamiętać o odpowiednim opakowaniu towaru oraz dostarczeniu pełnej instrukcji odnośnie jego przewożenia. Niedopełnienie powyższych czynności może bowiem zaważyć na odmowie wypłaty odszkodowania.

Ewa Peterlejtner-Żuk, Finance & administration director, DHL Global Forwarding
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA