Ubezpieczenie Cargo - kiedy zawierać?
REKLAMA
REKLAMA
Należy sobie zdać sprawę z tego, że prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia powodującego uszczerbek na wartości towaru jest w przypadku transportu międzynarodowego stosunkowo wysokie, wiec odpowiedź wydaje się oczywista, ale warto jednak na to pytanie odpowiedzieć szerzej.
REKLAMA
Duża ilość punktów przeładunkowych to zwiększone ryzyko
Zwiększone ryzyko wiąże się przede wszystkim z często dość długim transportem, dużą ilością punktów przeładunkowych, które są obsługiwane przez wielu różnych ludzi oraz z oddziaływaniem sił przyrody.
Część klientów przekonanych jest, że ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej spedytora (OCS) gwarantuje pełną ochronę ich towarów. W istocie ubezpieczenie OCS chroni jedynie interes przewoźnika - zabezpiecza przed ewentualnymi zaniedbaniami lub błędami pracowników. Natomiast w sytuacji, gdy uszkodzenie ładunku nastąpi w trakcie transportu, przepisy prawa ograniczają odpowiedzialność spedytora i odszkodowanie z polisy nie zawsze pokrywa straty poniesione przez klienta.
Zapewnieniu ochrony towarom właściciela służy ubezpieczenie cargo, które zabezpiecza przed stratami związanymi z uszkodzeniem czy też kradzieżą ładunku podczas transportu.
Jak ubezpieczyć towar?
W DHL Global Forwarding dajemy klientom możliwość skorzystania z ubezpieczenia cargo zawartej przez naszą firmę. Jest to z pewnością wygodniejsze i tańsze rozwiązanie niż ubezpieczenie indywidualne. Z racji takiego rozwiązania, na cały wolumen ubezpieczanych przesyłek możemy zaoferować naszym klientom wyjątkowo korzystne stawki. Co ważne, ubezpieczenie może objąć nie tylko wartość towaru, ale także koszt frachtu, cła, a nawet spodziewany zysk do wysokości 10 proc.
Gdy jednak się wydarzy… czyli dochodzenie odszkodowania
REKLAMA
Warto zaznaczyć, że procedura dochodzenia odszkodowania w opcji ubezpieczenia cargo jest bardzo prosta. Inaczej niż w przypadku ubezpieczenia OC, nie ma konieczności udowadniania winy przewoźnika, wystarczy wykazanie powstania szkody. Po dostarczeniu wymaganych dokumentów i analizie sprawy ubezpieczyciel ma obowiązek wypłacenia klientowi odszkodowania w określonym terminie (zazwyczaj do 30 dni).
Należy jednak pamiętać o odpowiednim opakowaniu towaru oraz dostarczeniu pełnej instrukcji odnośnie jego przewożenia. Niedopełnienie powyższych czynności może bowiem zaważyć na odmowie wypłaty odszkodowania.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.