REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elmar upada, właściciel walczy o spółkę transportową

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Sąd Rejonowy w Kielcach ogłosił upadłość spółki Elmar Handel. Założyciel i prezes holdingu Elmar wciąż walczy o utrzymanie ostatniej z flagowych spółek grupy - Elmaru Transport.

Zakończył się proces upadłościowy drugiej ze spółek należących do jędrzejowskiego holdingu. 13 lutego br. Sąd Rejonowy w Kielcach ogłosił upadłość Elmaru Handel. W końcu ubiegłego roku za niewypłacalną została uznana firma matka – Elmar „S”. 

REKLAMA

Sfinalizowanie postępowania sądowego związanego z holdingiem Mariana Glity nie oznacza, że przedsiębiorca zakończy swoją działalność w Jędrzejowie. Założyciel i prezes Elmaru wciąż walczy o utrzymanie ostatniej z flagowych spółek grupy - Elmaru Transport. 

Elmar Transport

Jak mówi, na dziś priorytetem jest dla niego zapewnienie pracownikom wszystkich należnych pieniędzy i świadczeń. Jeżeli plan utrzymania Elmaru Transport nie powiedzie się to – zapowiada - firma nie zniknie z mapy świętokrzyskich przedsiębiorstw.

Marian Glita chce powrócić do dawnej nazwy firmy P.Z.H. Elmar Sp. z o.o. i kontynuować dzieło, które rozpoczął w 1975 roku. 

Problemy z płynnością finansową przedsiębiorstwa, na skutek których zgłoszono wnioski o upadłość, rozpoczęły się w końcu 2008 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rok wcześniej Marian Glita podpisał umowę kupna sprzedaży alkoholowej części swojego holdingu ze spółką Sobieski Trade Sp. z o.o. Warunkiem kupna była całkowita spłata 60 milionowego zadłużenia jędrzejowskiej firmy. Pomimo wywiązania się z tej części umowy przez Elmar, Sobieski Trade nie kupił hurtowni alkoholi.

Jak uważa Marian Glita ta nieudana transakcja to jedna z głównych przyczyn likwidacji całego holdingu.

- Odtworzenie linii kredytowych w końcówce 2008 roku, kiedy kolejno padały największe amerykańskie banki, było niemożliwe. Walczyłem o Elmar Holding jeszcze przez 4 lata mając ciągle nadzieję na to, że firma powróci do wcześniejszej kondycji. Niestety, dobił nas światowy kryzys, związany z nim wzrost cen paliw i dekoniunktura na rynku transportowym – wyjaśnia właściciel Elmaru.

Rodzinny biznes: Transport i spedycja

Marian Glita to jeden z najbardziej zaangażowanych społecznie przedsiębiorców w regionie. W latach prosperity hojnie wspierał lokalne inicjatywy.

Uzbierał również kolekcję serduszek Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której przekazał łącznie 350 000 zł. Jest bardzo związany z Jędrzejowem, gdzie od 37 lat podejmując się z sukcesem różnej działalności – od sprzedaży mebli, przez handel odzieżą dżinsową, aż po hurtownię alkoholu, transport i spedycję – pomnażał rodzinny majątek. Mimo problemów holdingu nadal utrzymuje się na liście najbogatszych przedsiębiorców regionu świętokrzyskiego.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA