REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UE zatwierdza import 152 tys. ton cukru po obniżonej stawce celnej

REKLAMA

REKLAMA

Kraje UE będą mogły zaimportować dodatkowo 152 208 ton cukru po obniżonej stawce celnej, ponad wielkość 64 tys. ton już przyznanych - wynika z decyzji KE przyjętej w czwartek. Jest to kolejna decyzja mająca na celu zwiększenie dostaw cukru na rynki UE.

Decyzja Komisji Europejskiej wynika z przyjętych przez kraje UE w maju propozycji dotyczących zwiększenia dostaw cukru na unijny rynek w najbliższych miesiącach, w związku z wyjątkowymi
tegorocznymi niedoborami i rosnącymi coraz bardziej cenami tego towaru.

REKLAMA

REKLAMA

Decyzja UE oznacza po pierwsze zwiększenie kwoty importu cukru o kolejne 200 tys. ton przy zerowej stawce celnej, po drugie - umożliwienie dalszego importu przy obniżonej stawce cła poprzez system przetargowy. W połowie lipca KE zatwierdziła import dodatkowych 64 tys. ton cukru, a w zeszłym tygodniu przyznała licencje na import 200 tys. ton cukru bez cła.

Czwartkowa decyzja przewiduje wydanie zezwoleń na import po obniżonych stawkach ponad 152 tys. ton cukru w trzech różnych rodzajach. KE proponuje import 141 960 ton surowego cukru do rafinacji po minimalnej cenie 151,05 euro za tonę; 200 ton surowego cukru trzcinowego nie do rafinacji po minimalnej stawce 170 euro za tonę oraz 10 048 ton białego cukru przy stawce nie mniejszej niż 225 euro za tonę.

Jeśli importerzy w pełni poprą zaproponowane stawki i wielkość dodatkowego importu, Komisja przedstawi w najbliższych dniach współczynnik przydziału cukru i wyda na tej podstawie licencje na import. Uzyskane licencje będą ważne przez trzy miesiące - informowała wcześniej KE.

Kolejne decyzje mają zapaść 25. sierpnia. W listopadzie ub. roku, żeby zwiększyć opłacalność importu cukru, KE zawiesiła cło w wysokości 98 euro za tonę. W marcu sprowadziła na unijny rynek dodatkowe 500 tys. ton cukru (ponad wyznaczone kwoty), a w kwietniu zwiększyła limit importu bez cła o 300 tys. ton.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

KE wprowadziła kwoty cukrowe, aby zmniejszyć drogą produkcję cukru w Europie i zastąpić ją tańszym importem, co miało skutkować niższą ceną dla konsumentów. Produkcja cukru z buraków cukrowych jest droższa niż produkcja cukru trzcinowego np. w Brazylii i na Karaibach. Unijna kwota pozwala Polsce na produkcję 1,4 mln ton cukru rocznie.

(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA