REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudować zrozumienie dla nowych wyzwań i zmian w firmie - rozmowa z Jackiem Machockim, prezesem zarządu PEKAES S.A

REKLAMA

REKLAMA

Złożone procesy zmian w nowoczesnych firmach powinny być prowadzone przy zaangażowaniu całego zespołu. Jak zbudować zrozumienie dla wyzwań i jak połączyć intensywną pracę nad nowym przedsięwzięciem z budowaniem satysfakcji zawodowej ? - pytamy Jacka Machockiego prezesa zarządu spółki PEKAES, która zgodnie ze strategią inwestuje w technologie i równocześnie motywuje zespół.

PEKAES wchodzi w kolejny etap wdrożenia nowego systemu IT. Spółka, zgodnie ze strategią na lata 2010 – 2012 inwestuje w narzędzia adekwatne do planowanej skali wzrostu, jak przebiegają prace? Czy może Pan podsumować obecny stan?

REKLAMA

- Przy tak rozbudowanym systemie IT, jaki będzie pracować w PEKAES, na każdym etapie wdrożenia równolegle z budową narzędzi prowadzi się analizę procesów operacyjnych, procedur, dokumentów towarzyszących, zbiorów danych. Przyjrzenie się każdej czynności z poziomu narzędzia automatyzującego pracę jest jak zadanie z anatomii, po zakończeniu którego człowiek widzi przyczynę i skutek, a nie tylko własny fragment procesu. Inwestując dziś środki i czas w nowe rozwiązania IT tworzymy narzędzia niezbędne dla PEKAES w przyszłości. Przy obecnych perspektywach PEKAES brak nowego systemu dla spedycji lądowej, lotniczej i morskiej byłby jak zaciąganie ręcznego hamulca.

Co musi mieć zespół, który sprosta zmianom i zrobi swoje równocześnie pracując na wynik? Jakie są Pańskie doświadczenia z obecnego procesu w firmie?

REKLAMA

- Potencjał PEKAES to wiedza ludzi z nim związanych. Pracujemy w biznesie, w którym systematycznie zarządzamy szeregiem zmiennych, stąd połączenie standardowych operacji z wdrożeniem IT nie jest zwycięstwem ducha nad materią, bo logistyka to taka branża. Fakt jest jednak taki, że razem z projektami IT wdrażamy także projekty związane z jakością zarządzania zespołem. Chcemy zgodnie z jednym ze strategicznych celów „przede wszystkim ludzie” dawać konkretne sygnały, że rozwój całej firmy oznacza także rozwój indywidualnych kompetencji pracownika. Mówimy w PEKAES, że słowo „wdrażać” zastąpiło nam czasownik „być” i coś w tym jest, gdy równocześnie pracujemy nad kilkoma dużymi przedsięwzięciami, ale punktem wyjścia i siłą są ludzie.

PEKAES na etapie realizacji obecnej strategii na lata 2010 – 2012 wykorzystuje w pracy nad projektami model angażowania ludzi w międzyfunkcyjne jednostki projektowe - jaka jest wartość takiego systemu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Zespoły międzyfunkcyjne rozwijają bardzo ważną umiejętność, uczą ludzi patrzeć w długiej perspektywie na działalność firmy. I uczą dialogu. Zrozumienie całego procesu i wzajemnych zależności między usługami pozwala dostarczyć Klientowi kompleksową ofertę o równej i dającej się zmierzyć jakości.

Beata Trochymiak

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA