REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Składowanie materiałów niebezpiecznych

Przepisy tylko częściowo określają w jaki sposób składować materiały niebezpieczne w magazynach. Na co zwrócić uwagę przechowując w magazynie niebezpieczny towar?
Przepisy tylko częściowo określają w jaki sposób składować materiały niebezpieczne w magazynach. Na co zwrócić uwagę przechowując w magazynie niebezpieczny towar?
magazynuj.pl

REKLAMA

REKLAMA

Przepisy tylko częściowo określają w jaki sposób składować materiały niebezpieczne w magazynach. Na co zwrócić uwagę przechowując w magazynie niebezpieczny towar?

Składowanie materiałów niebezpiecznych - przepisy

- Dyrektywy unijne nakładają na przedsiębiorcę posiadającego magazyn substancji niebezpiecznych określone cele i obowiązki, niemniej wytyczne, w jaki sposób ma je realizować pozostawiają prawu krajowemu – mówi Marcin Hankiewicz, ekspert sklepu Magazynuj.pl. Przepisy określają konieczność bezpiecznego składowania cieczy wysokiego ryzyka, jednak nie wskazują narzędzi do tego służących. Tymczasem wybór odpowiedniego rozwiązania może w znaczący sposób wpłynąć na zakres odpowiedzialności oraz wysokość odszkodowania w sytuacji nieoczekiwanych incydentów, np. wypadku w magazynie. Zauważmy, że w takich przypadkach firmy ubezpieczeniowe szczególnie drobiazgowo dociekają czy przedsiębiorca korzystał z właściwych zabezpieczeń, zatem czy są podstawy do wypłacenia rekompensaty finansowej. – Właśnie dlatego warto, by przedsiębiorca myślał koncepcyjnie, miał wiedzę na temat sposobów składowania substancji niebezpiecznych oraz dostępnych na rynku zabezpieczeń – radzi Marcin Hankiewicz.

REKLAMA

Zobacz też: Jak magazynować materiały niestandardowe?

Na co zwrócić uwagę składując niebezpieczne materiały w magazynie

Wybierając sposoby składowania cieczy wysokiego ryzyka za priorytet bierzemy konieczność zapewnienia pracownikom bezpiecznych warunków pracy. Kolejnym aspektem jest ochrona środowiska przed ryzykiem wycieku szkodliwych substancji, które przechowujemy. Chronimy także własne mienie korzystając z rozwiązań ograniczających ryzyko strat materialnych. W jaki sposób? Najprostszymi elementami systemów służących do składowania beczek oraz wszelkich pojemników z substancjami niebezpiecznymi są wanny ociekowe wykonane z tworzywa PEHD - trwałego i odpornego na chemikalia oraz substancje żrące. Doskonale nadadzą się do magazynowania oraz przewożenia jednej lub wielu beczek z kwasami czy cieczami technologicznie niebezpiecznymi dla środowiska. Co ważne, takie palety ociekowe wytrzymują intensywną eksploatację właściwą dla środowisk przemysłowych. Beczki z substancjami niebezpiecznymi, olejami, materiałami zapalnymi czy brudzącymi można składować także w wannach ociekowych wykonanych z blachy stalowej lub skorzystać z wanienek wychwytowych (z kratownicą lub bez) stosowanych do wychwytywania wycieków lub jako miejsce dozowania płynów z pojemników.

Zobacz też: Kurtyna świetlna sposobem na zabezpieczenie bramy

Budując system składowania materiałów niebezpiecznych warto zwrócić dodatkową uwagą na rampy podjazdowe wykonane z polietylenu pozyskiwanego z surowców wtórnych. Element mocuje się do modułów za pomocą zaczepów o małym kącie nachylenia, dzięki czemu zdejmowanie beczek za pomocą wózków jest wyjątkowo łatwe. Bezpieczny transport pojemników zapewnia antypoślizgowe żebrowanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: www.magazynuj.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA