REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Logistyka kontraktowa - plusy i minusy

Agata Grenda

REKLAMA

Logistyka kontraktowa oznacza stałą pracę operatora nad uzyskaniem lepszej efektywności i produktywności, poprzez optymalizację i usprawnianie procesów logistycznych własnych oraz swoich klientów. Przedsiębiorstwo, korzystając z usług operatora lub rozważając taką możliwość, może zatem skorzystać z jego doświadczenia w usługach podobnych do tych, których oczekuje.

Klienci operatorów logistycznych, poprzez zakontraktowanie usług logistycznych u operatora (outsourcing) mają możliwość skupienia się na swojej podstawowej działalności: produkcji, sprzedaży, marketingu, itp., pozostawiając obsługę logistyczną w rękach specjalistów. Rozliczając się z operatorem wg rzeczywistych wolumenów towarowych wchodzących, składowanych i wychodzących z magazynu przekształcają cześć swoich kosztów stałych w koszty zmienne, uzyskując tym samym niższe koszty operacyjne, co pozwala przedsiębiorcom poprawić i lepiej monitorować swoją profitowość.

REKLAMA

Jeden operator logistyczny dla wielu klientów

Operatorzy logistyczni z reguły oferują obsługę w magazynach typu multiklienckich. Dzięki temu wykorzystują swoje zasoby techniczne (powierzchnię magazynową, sprzęt przeładunkowy, wyposażenie, IT) i zasoby ludzkie do obsługi wielu firm w tym samym czasie, co z kolei pozwala na ich optymalizację i w efekcie rozłożenie kosztów stałych operatora na kilku klientów i finalnie przekłada się na realne oszczędności każdemu z nich (win-win).


REKLAMA

Klient zwolniony jest z obowiązku dbania o przeglądy i konserwację sprzętu, wyposażenia, budynku, utrzymywania pracowników magazynowych w okresach niższej aktywności. Koszty obsługi logistycznej są natomiast łatwo mierzalne, ponieważ są uzależnione wprost od aktywności i przewidywalne.

Operator logistyczny ma także możliwość szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku i dzięki temu oferować bardziej elastyczne usługi. Dotyczy to w szczególności kwestii zaplecza magazynowego oraz środków transportu.

REKLAMA

Operatorzy logistyczni dysponują zazwyczaj także więcej niż jedną lokalizacją magazynową. W przypadku nagłej konieczności mogą zaproponować klientowi możliwość obsługi w innej lokalizacji lub wykorzystanie powierzchni magazynowej, dedykowanej dla klienta, który w tym samym czasie ma obniżone zapasy ze względu na spadek posezonowy. I na odwrót - w przypadku obniżenia aktywności klienta i zmniejszenia zapasów klient, w porozumieniu z operatorem, może zmniejszyć wielkość powierzchni magazynowej dedykowanej dla niego, bez konieczności ponoszenia kosztów pustej i niewykorzystanej powierzchni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Operator niejednokrotnie ma doświadczenie w obsłudze konkretnych branż i może sugerować pewne rozwiązania, które sprawdziły się wcześniej u innych klientów. Będzie to oznaczać również, że operator rozumie i akceptuje specyficzne wymagania danego rynku, ma doświadczenie w obsłudze podobnego towaru oraz zrozumienie przepisów prawnych, które regulują działanie branży. Być może będzie mógł dodatkowo zaproponować synergie np. poprzez konsolidowanie w obsługi transportowej kilku klientów z danej branży.Coraz częściej jest to wręcz jedno z podstawowych wymagań firm na etapie wyboru partnera logistycznego. 


Zalet logistyki kontraktowej jest wiele, zdecydowanie więcej niż wad. Przekonało się o tym niemal każde przedsiębiorstwo, które po okresie posiadania własnego magazynu zdecydowało się na outsourcing. Oczywiście każda zmiana niesie za sobą niedogodności w początkowej fazie: konieczność sprzedaży lub rezygnacji z najmu własnego magazynu, rozwiązanie umów z dostawcami sprzętu oraz umów zatrudnienia pracowników, itd. Operator potrzebuje również czasu, aby w początkowej fazie współpracy „nauczyć się obsługi” klienta, specyfiki jego towaru oraz wymagań danej firmy.

Nie każdy początek obsługi magazynowej przebiega bez problemu. Dlatego istotne jest, aby firma na etapie wyboru operatora szczegółowo weryfikowała jego doświadczenie i kompetencje, badając również referencje aktualnie obsługiwanych klientów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

REKLAMA

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA