REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Logistyka kontraktowa - plusy i minusy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agata Grenda

REKLAMA

Logistyka kontraktowa oznacza stałą pracę operatora nad uzyskaniem lepszej efektywności i produktywności, poprzez optymalizację i usprawnianie procesów logistycznych własnych oraz swoich klientów. Przedsiębiorstwo, korzystając z usług operatora lub rozważając taką możliwość, może zatem skorzystać z jego doświadczenia w usługach podobnych do tych, których oczekuje.

Klienci operatorów logistycznych, poprzez zakontraktowanie usług logistycznych u operatora (outsourcing) mają możliwość skupienia się na swojej podstawowej działalności: produkcji, sprzedaży, marketingu, itp., pozostawiając obsługę logistyczną w rękach specjalistów. Rozliczając się z operatorem wg rzeczywistych wolumenów towarowych wchodzących, składowanych i wychodzących z magazynu przekształcają cześć swoich kosztów stałych w koszty zmienne, uzyskując tym samym niższe koszty operacyjne, co pozwala przedsiębiorcom poprawić i lepiej monitorować swoją profitowość.

REKLAMA

Jeden operator logistyczny dla wielu klientów

Operatorzy logistyczni z reguły oferują obsługę w magazynach typu multiklienckich. Dzięki temu wykorzystują swoje zasoby techniczne (powierzchnię magazynową, sprzęt przeładunkowy, wyposażenie, IT) i zasoby ludzkie do obsługi wielu firm w tym samym czasie, co z kolei pozwala na ich optymalizację i w efekcie rozłożenie kosztów stałych operatora na kilku klientów i finalnie przekłada się na realne oszczędności każdemu z nich (win-win).


REKLAMA

Klient zwolniony jest z obowiązku dbania o przeglądy i konserwację sprzętu, wyposażenia, budynku, utrzymywania pracowników magazynowych w okresach niższej aktywności. Koszty obsługi logistycznej są natomiast łatwo mierzalne, ponieważ są uzależnione wprost od aktywności i przewidywalne.

Operator logistyczny ma także możliwość szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku i dzięki temu oferować bardziej elastyczne usługi. Dotyczy to w szczególności kwestii zaplecza magazynowego oraz środków transportu.

REKLAMA

Operatorzy logistyczni dysponują zazwyczaj także więcej niż jedną lokalizacją magazynową. W przypadku nagłej konieczności mogą zaproponować klientowi możliwość obsługi w innej lokalizacji lub wykorzystanie powierzchni magazynowej, dedykowanej dla klienta, który w tym samym czasie ma obniżone zapasy ze względu na spadek posezonowy. I na odwrót - w przypadku obniżenia aktywności klienta i zmniejszenia zapasów klient, w porozumieniu z operatorem, może zmniejszyć wielkość powierzchni magazynowej dedykowanej dla niego, bez konieczności ponoszenia kosztów pustej i niewykorzystanej powierzchni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Operator niejednokrotnie ma doświadczenie w obsłudze konkretnych branż i może sugerować pewne rozwiązania, które sprawdziły się wcześniej u innych klientów. Będzie to oznaczać również, że operator rozumie i akceptuje specyficzne wymagania danego rynku, ma doświadczenie w obsłudze podobnego towaru oraz zrozumienie przepisów prawnych, które regulują działanie branży. Być może będzie mógł dodatkowo zaproponować synergie np. poprzez konsolidowanie w obsługi transportowej kilku klientów z danej branży.Coraz częściej jest to wręcz jedno z podstawowych wymagań firm na etapie wyboru partnera logistycznego. 


Zalet logistyki kontraktowej jest wiele, zdecydowanie więcej niż wad. Przekonało się o tym niemal każde przedsiębiorstwo, które po okresie posiadania własnego magazynu zdecydowało się na outsourcing. Oczywiście każda zmiana niesie za sobą niedogodności w początkowej fazie: konieczność sprzedaży lub rezygnacji z najmu własnego magazynu, rozwiązanie umów z dostawcami sprzętu oraz umów zatrudnienia pracowników, itd. Operator potrzebuje również czasu, aby w początkowej fazie współpracy „nauczyć się obsługi” klienta, specyfiki jego towaru oraz wymagań danej firmy.

Nie każdy początek obsługi magazynowej przebiega bez problemu. Dlatego istotne jest, aby firma na etapie wyboru operatora szczegółowo weryfikowała jego doświadczenie i kompetencje, badając również referencje aktualnie obsługiwanych klientów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA