REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lokomotywa ruszyła – innowacje na rynku magazynowym

REKLAMA

REKLAMA

Kolej jest tańszą i bardziej ekologiczną alternatywą dla transportu drogowego. Jednak aby mogła skutecznie z nim konkurować niezbędna jest odpowiednia infrastruktura. Usprawnienie procesu załadunku i rozładunku wagonów to obecnie priorytet na rynku magazynowym.

Tempo rozwoju gospodarczego sprawia, że modernizacja procesów logistycznych jest koniecznością. Automatyzacja, ekologia i ograniczenie wydatków to dziś główne wyzwania. Transport intermodalny stał się wyjątkowo medialnym tematem w ostatnim czasie, zwłaszcza za sprawą nośnej kampanii „Tiry na tory”.

REKLAMA

REKLAMA

Wykorzystanie różnych środków transportu towarów jest szczególnie opłacalne przy znacznych odległościach, głównie ze względu na rozkład kosztów przeładunku. Wybór kolei, jako elementu sieci logistycznej, pozwala znacznie ograniczyć ilość emitowanego dwutlenku węgla do atmosfery i zredukować koszty, jednocześnie nie skracając czasu dostawy. Zaawansowane technologie pozwalające koordynować rozładunek wagonów z powodzeniem usprawniają pracę w magazynach w Europie Zachodniej.

Rozwiązania wdrożone przez centrum logistyczne BSH w Niemczech umożliwiają obsługę trzech pełnowymiarowych pociągów towarowych w ciągu tygodnia i pozwalają zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 930 ton rocznie. Oto przyszłość polskiej logistyki.

Z wizytą w nowoczesnym magazynie

REKLAMA

Aby zrozumieć funkcjonowanie olbrzymiego centrum logistycznego należy uświadomić sobie skalę jego działania. Nieruchomość przemysłowa firmy Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH w Nauen na 45 000 m2 jest przystosowana do przechowywania w jednym czasie nawet 150 000 sprzętów gospodarstwa domowego o znacznych gabarytach. W 2010 roku centrum przyjęło około trzech milionów pralek, zmywarek, lodówek i zamrażarek, aby następnie wysłać je do ich ostatecznych odbiorców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do sprawnego zarządzania tak olbrzymim przedsięwzięciem wystarczy mniej niż 70 pracowników. Jak to możliwe?

- Inteligentne zarządzanie w intralogistyce to przede wszystkim automatyzacja i optymalizacja funkcjonowania magazynu – mówi Borys Wochna, prezes firmy STILL, której centrala wdrożyła na terenie przedsiębiorstwa serwis zarządzania flotą wózków widłowych. - Przy takiej skali każda oszczędność na czasie pracy, miejscu składowania towaru czy serwisie maszyn generuje olbrzymie zyski, a innowacyjność jest wręcz obowiązkiem. – dodaje.

Znaczną część kontenerów z niemieckich portów transportowana jest dalej koleją. Wymusza to inwestycje w przystosowanie magazynów do rozładowywania wagonów. Najnowsze rozwiązania w Nauen zostały wdrożone na początku marca tego roku. 80 metrowa rampa załadunkowa, dodatkowe 590 metrów torów oraz flota elektrycznych wózków widłowych pozwalają na obsługę pociągu składającego się z 25 wagonów.

Specjalnie przystosowana jednostka pozwala manewrować nawet 12 wagonami, aby przygotować je do załadunku. W tym momencie wkraczają wózki widłowe o maksymalnym udźwigu do nawet 5 ton. Poza wysoką mocą muszą być także ciche i energooszczędne, a w szczególności niezwykle zwrotne, aby sprawnie załadować towar do wagonu. 

Maszyny stanowią kluczową rolę w funkcjonowaniu nowoczesnego magazynu, jednak równie istotne jest zarządzanie całą flotą. Systemy pozwalające na planowanie i koordynowanie załadunku towarów oraz kontrolę stanu technicznego floty stanowią serce sprawnej logistyki. Prym wiodą programy umożliwiające organizację, analizę i optymalizację rozwiązań, umożliwiając dostęp do wszelkich informacji przez Internet. Wszystkie dokumenty serwisowe, raporty z napraw i historia wykonanych zadań dostępne są dzięki temu w wersjach elektronicznych.

Innowacyjnie, to znaczy oszczędnie

Nieruchomości logistyczne stają się coraz bardziej wyspecjalizowane i koncentrują się na specyficznych wymaganiach użytkowników. Klienci są świadomi, że inwestycje w innowacyjne rozwiązania w długofalowej perspektywie przyniosą wymierne oszczędności. Zoptymalizowana i efektywnie funkcjonująca logistyka wewnątrz magazynowa jest fundamentem inteligentnego zarządzania. Nowe technologie z powodzeniem zaczynają funkcjonować w najnowocześniejszych magazynach w Europie. Powoli zostają wdrażane także na rynku polskim.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA