REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przygotowania do sezonu motocyklowego: jakie akcesoria wybrać?

Różnej maści akcesoria poprawiają wygodę podczas długich podróży motocyklem - na zdjęciu spacerówki umożliwiające lepsze ułożenie nóg.
Różnej maści akcesoria poprawiają wygodę podczas długich podróży motocyklem - na zdjęciu spacerówki umożliwiające lepsze ułożenie nóg.
Lidor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Rozpoczął się właśnie kolejny sezon motocyklowy - aby był on lepszy niż poprzedni warto pomyśleć o dodatkowym wyposażeniu naszego jednośladu. Poniżej prezentujemy wybrane akcesoria poprawiające komfort oraz bezpieczeństwo jazdy.

Aby jazda na motocyklu cieszyła, musi spełniać dwa wymogi - po pierwsze być komfortowa, po drugie - bezpieczna. Oczywiście są i tacy, którzy na pierwszym miejscu postawią design, choć, jak zapewniają producenci - dziś nic nie stoi na przeszkodzie, by połączyć wszystkie te składniki. W trosce o wygodę motocyklistów powstaje cały szereg  akcesoriów motocyklowych i gadżetów usprawniających jazdę jednośladem, zwiększających bezpieczeństwo, a jednocześnie podnoszących atrakcyjność motocykla. Na które z nich warto zwrócić uwagę? Obserwacja preferencji zakupowych motocyklistów w czasie ostatniego sezonu pozwala to określić. Radzi Darek Rakowski ze sklepu Lidor oferującego akcesoria do motocykli typu chopper, cruiser i Hondy Gold Wing.

REKLAMA

1. Szyba na dłuższe wypady

To na pewno jedna z najbardziej przydatnych części motocykla - mimo że niestanowiąca niezbędnego elementu wyposażenia. Odpowiednio dopasowana do modelu motocykla i wzrostu kierowcy, zapewnia poprawę komfortu jazdy oraz wpływa na bezpieczeństwo szczególnie przy dłuższych trasach. Warto wiedzieć, że szyby mogą być wykonane z akrylu lub lexanu, który jest około 10 razy bardziej odporny na zarysowania niż jego tańszy odpowiednik. Mogą też być mocowane na stałe lub szybko wypinane. Za taką szybę zapłacimy od 800-1300 zł.

Zobacz też: Głośniki do choppera - chromowe oblicze muzyki

2. Deflektory do ochrony rąk i nóg

Deflektory, czyli doskonała ochrona przed wiatrem, zimnem i wilgocią. Motocykliści mogą wybierać spośród modeli przeznaczonych zarówno na ręce, jak i nogi. To doskonali kompani motocyklistów, którzy nie lubią być zaskakiwani zmianami w pogodzie. Idealnie nadają się na chłodne dni, długie trasy lub jazdę po sezonie - przede wszystkim wilgotne, jesienne dni. To inwestycja rzędu 350-450 zł.

3. Gmol dla bezpiecznej jazdy

Gmol to kolejny punkt wart uwagi motocyklisty. Z jednej stronie zapewnia ochronę motocykla przed uszkodzeniami mechanicznymi, z drugiej - stanowi element, do którego możemy zamontować dodatkowe akcesoria: spacerówki, uchwyt na kubek, oświetlenie, sygnały i wiele innych. Rozpiętość cen jest tutaj duża, za markowe gmole zapłacimy od 400 do nawet 1300 zł.

Zobacz też: Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie kasku?

4. Spacerówki, by wyciągnąć nogi

Spacerówki to nic innego jak dodatkowe, wysunięte do przodu podnóżki montowane do gmola. Umożliwiają wygodne ułożenie nóg podczas dłuższej jazdy, a niektóre modele, dzięki możliwości obrotu o 360°, można z łatwością ustawić i dopasować do wzrostu kierowcy. To sprawia, że nawet wysocy motocykliści, którzy do tej pory czuli dyskomfort w czasie dłuższych tras, mogą zapomnieć o tym problemie. Spacerówki to wydatek 400-700 zł w zależności od modelu.

5. Podesty dla pasażera i kierowcy

Kolejną gratką dla motocyklisty mogą być podesty dla kierowcy lub pasażera łączące wygodę i wygląd w jednym elemencie. Można je zamontować w pięciu punktach, posiadają regulację nachylenia, a polecane są tym, którzy w standardzie mają zwykłe podnóżki. Koszt? Od 680 zł plus adaptery do konkretnego modelu motocykla (100 zł).

Zobacz też: Wyjazd motocyklem w długą trasę

6. Coś dla prostych pleców

Nie ma to jak oparcie dla pleców w czasie dłuższej jazdy. Te proponowane przez producentów akcesoriów motocyklowych to rozwiązania zwiększające wygodę, a przy tym niezwykle funkcjonalne. Można nabyć oparcia zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Ewentualnie 2w1 – przełączane oparcie kierowca-pasażer. Nie zapominając o bagażu, Kuryakyn proponuje model, który po odkręceniu jednej śrubki zmienia się z oparcia pasażera w zgrabne oparcie z bagażnikiem. To nie tylko większy komfort jazdy, ale także atrakcyjniejszy wygląd motocykla. Dodatkowo, gdy bagażnik nie jest już potrzebny, wystarczy go złożyć – pozostaje wtedy zupełnie niewidoczny. Za tego typu oparcie przyjdzie zapłacić od 800 zł wzwyż.

7. Tempomat dla stałej prędkości

Z pewnością każdemu motocykliście będącemu w trakcie długiej trasy choć raz zabrakło czegoś, co odciążyłoby ręce bez konieczności puszczania kierownicy i przerywania jazdy. Możliwość taką dają tempomaty (ang. cruise control) pozwalające na utrzymanie manetki z gazem w jednej pozycji bez zaciskania dłoni lub zablokowanie jej w sposób mechaniczny. Występują one w czterech wersjach - jako uniwersalna i dedykowana manetkom Kuryakyn podpórka dłoni lub bardziej zaawansowanych, w których blokadę zaciska się i zwalnia kciukiem lub zaciska kciukiem a zwalnia dźwignią hamulca. Za najtańszy tempomat przyjdzie zapłacić ok. 60 zł.

Zobacz też: Prawidłowa zmiana biegów

8. Mieć kontakt „z bazą” i być „pod prądem”

REKLAMA

Jazda na motocyklu z wibrującym telefonem w kieszeni, do tego na skraju wyładowania, to żadna przyjemność. Producenci wpadli więc na pomysł stworzenia chromowanych uchwytów oraz gniazd zapalniczki – idealnego źródła prądu zarówno dla telefonu, jak i nawigacji. To ciekawe i na pewno przydatne gadżety.

Nie sposób wymienić wszystkich akcesoriów, jakie proponują nam producenci. Niemniej przy ich wyborze warto kierować się nie tylko designem, ale również funkcjonalnością i jakością wykonania. Czasem warto też poradzić się ekspertów, którzy najlepiej doradzą, w jakie akcesoria warto zainwestować na początku, a jakie zakupić w dalszej kolejności, aby nasz motocykl wyglądał jak najbardziej indywidualnie - w zależności od oczekiwań i zasobu portfela.

Źródło: Lidor.pl

Akcesoria motocyklowe: przełączane oparcie kierowca-pasażer
Lidor.pl
Akcesoria motocyklowe: spacerówki
Lidor.pl
Akcesoria motocyklowe: spacerówki
Lidor.pl
Akcesoria motocyklowe: podesty
Lidor.pl
Akcesoria motocyklowe: tempomat
Lidor.pl
Akcesoria motocyklowe: uchwyt na telefon
Lidor.pl
Akcesoria motocyklowe: zapalniczka
Lidor.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA