REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Honda CBR1000 Fireblade
Honda CBR1000 Fireblade

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2012 jest jubileuszowy dla Hondy Fireblade – oznacza 20 lat produkcji tego przebojowego modelu. Zobaczmy, jakie niespodzianki zostały przygotowane dla miłośników sportowego wcielenia CBR o pojemności 1000 ccm.

„Oddam nerkę za Hondę Cebeerkę” - tak brzmi znane hasło prawdziwych maniaków modelu CBR, przy czym model Fireblade cieszy się tutaj szczególną estymą. Jego litrowa wersja pojawiła się na rynku w 2004 roku i zyskała sobie sławę najbardziej cywilizowanego z przecinaków.

REKLAMA

REKLAMA

Litrowa Honda Fireblade na 2012 rok zdaje się kontynuować tą chlubną tradycję. Jak zapewnia szef projektu CBR 1000RR 2012 Hirofumi Fukunanga, „To model, który pozwoli wszystkim miłośnikom supersportów, włączając tych najbardziej doświadczonych, delektować się posiadaniem nowego CBR1000RR, a także jeszcze bardziej cieszyć się z jazdy tym modelem zarówno na torze jak i po zwykłych drogach".

Zobacz też: Honda CB500

REKLAMA

Wygląd

Dalszy ciąg materiału pod wideo

CBR 1000RR jest stosunkowo lekka, bo waży 185 kg. Model 2012, podobnie jak poprzednie, charakteryzuje się agresywnym przodem, szczupłą sylwetką i eleganckim tyłem z rozpoznawalnym zadupkiem. Kilka kosmetycznych zmian nadało motocyklowi bardziej dynamiczny i niepokorny wygląd.

Nowa Honda dostała również wielowarstwowe owiewki i wielofunkcyjny ciekłokrystaliczny wyświetlacz – jeszcze do niedawna bowiem użytkownicy Fireblade musieli się zadowolić tradycyjnymi zegarami. Jak twierdzi ekipa Hondy, funkcjonalność była na pierwszym miejscu przy tworzeniu tego motocykla, dlatego na  przejrzystym wyświetlaczu LCD jeździec znajdzie wszystkie potrzebne informacje – liniowy obrotomierz z czterema trybami wyświetlania, prędkościomierz, aktualnie zapięty bieg, temperaturę cieczy chłodzącej, zegarek, stoper, wskaźnik zużycia paliwa itp.

Zobacz też: Honda VFR 750/800/1200

Silnik

Każdy, kto dosiądzie nowej litrowej Hondy Fireblade, będzie miał do dyspozycji 178 koni i jednostkę napędową relatywnie łatwą do okiełznania. CBR 1000RR była wręcz w poprzednich latach oceniania jako wyjątkowo grzeczny ścigacz, którego użytkownik ma totalną kontrolę nad mocą.

Rzeczywiście, elastyczny silnik z mocnym dołem oddaje moc liniowo, jest więc po prostu przyjazny. O nudzie jednak nie może być mowy w przypadku motocykla, który rozpędza się do 100 km/h w trzy sekundy! Nadal nie jest to rzecz jasna maszyna dla początkujących.

Moc maksymalna rzędowej czterocylindrówki osiągana jest przy 12000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 112 Nm przy 8500 obr/min. System wtryskowy PGM-DSFI dzięki nowym ustawieniom umożliwić ma jak najbardziej precyzyjne dawkowanie mocy i paliwa.

Zobacz też: Jak wybrać szkołę jazdy na motocyklu?

Hamulce i zawieszenie

O tyłek użytkownika nowej Hondy Fireblade zadbają tarcze – z przodu podwójna o średnicy 320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami, z tyłu pojedyncza o średnicy 220 z zaciskiem jednotłoczkowym. W najnowszej wersji modelu zmodyfikowany został poziom ciśnienia przekazywanego na przedni zacisk przy użyciu hamulca nożnego, co ma zapewnić skuteczniejsze zatrzymanie.

Od 2009 roku Fireblade oferowany jest również z opcjonalnym układem C-ABS. Elekronicznie sterowany zintegrowany system zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania.

Zobacz też: Jak przewozić bagaże na motocyklu?

Japońscy inżynierowi zadbali też o poprawienie komfortu jazdy poprzez udoskonalenie zawieszenia. Z przodu Honda Fireblade otrzymała odwrócony widelec Big Piston o średnicy 43 mm. W tylnym wahaczu zastosowanie znalazł znany system Hondy Unit Pro-Link współpracujący z dwururowym amortyzatorem Showa „Balance Free Rear Cushion". Praktyka pokaże, czy najnowsza CBR 1000RR zasłuży na miano najbardziej przyjaznego z litrów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA