REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Honda CBR1000 Fireblade
Honda CBR1000 Fireblade

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2012 jest jubileuszowy dla Hondy Fireblade – oznacza 20 lat produkcji tego przebojowego modelu. Zobaczmy, jakie niespodzianki zostały przygotowane dla miłośników sportowego wcielenia CBR o pojemności 1000 ccm.

„Oddam nerkę za Hondę Cebeerkę” - tak brzmi znane hasło prawdziwych maniaków modelu CBR, przy czym model Fireblade cieszy się tutaj szczególną estymą. Jego litrowa wersja pojawiła się na rynku w 2004 roku i zyskała sobie sławę najbardziej cywilizowanego z przecinaków.

REKLAMA

REKLAMA

Litrowa Honda Fireblade na 2012 rok zdaje się kontynuować tą chlubną tradycję. Jak zapewnia szef projektu CBR 1000RR 2012 Hirofumi Fukunanga, „To model, który pozwoli wszystkim miłośnikom supersportów, włączając tych najbardziej doświadczonych, delektować się posiadaniem nowego CBR1000RR, a także jeszcze bardziej cieszyć się z jazdy tym modelem zarówno na torze jak i po zwykłych drogach".

Zobacz też: Honda CB500

REKLAMA

Wygląd

Dalszy ciąg materiału pod wideo

CBR 1000RR jest stosunkowo lekka, bo waży 185 kg. Model 2012, podobnie jak poprzednie, charakteryzuje się agresywnym przodem, szczupłą sylwetką i eleganckim tyłem z rozpoznawalnym zadupkiem. Kilka kosmetycznych zmian nadało motocyklowi bardziej dynamiczny i niepokorny wygląd.

Nowa Honda dostała również wielowarstwowe owiewki i wielofunkcyjny ciekłokrystaliczny wyświetlacz – jeszcze do niedawna bowiem użytkownicy Fireblade musieli się zadowolić tradycyjnymi zegarami. Jak twierdzi ekipa Hondy, funkcjonalność była na pierwszym miejscu przy tworzeniu tego motocykla, dlatego na  przejrzystym wyświetlaczu LCD jeździec znajdzie wszystkie potrzebne informacje – liniowy obrotomierz z czterema trybami wyświetlania, prędkościomierz, aktualnie zapięty bieg, temperaturę cieczy chłodzącej, zegarek, stoper, wskaźnik zużycia paliwa itp.

Zobacz też: Honda VFR 750/800/1200

Silnik

Każdy, kto dosiądzie nowej litrowej Hondy Fireblade, będzie miał do dyspozycji 178 koni i jednostkę napędową relatywnie łatwą do okiełznania. CBR 1000RR była wręcz w poprzednich latach oceniania jako wyjątkowo grzeczny ścigacz, którego użytkownik ma totalną kontrolę nad mocą.

Rzeczywiście, elastyczny silnik z mocnym dołem oddaje moc liniowo, jest więc po prostu przyjazny. O nudzie jednak nie może być mowy w przypadku motocykla, który rozpędza się do 100 km/h w trzy sekundy! Nadal nie jest to rzecz jasna maszyna dla początkujących.

Moc maksymalna rzędowej czterocylindrówki osiągana jest przy 12000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 112 Nm przy 8500 obr/min. System wtryskowy PGM-DSFI dzięki nowym ustawieniom umożliwić ma jak najbardziej precyzyjne dawkowanie mocy i paliwa.

Zobacz też: Jak wybrać szkołę jazdy na motocyklu?

Hamulce i zawieszenie

O tyłek użytkownika nowej Hondy Fireblade zadbają tarcze – z przodu podwójna o średnicy 320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami, z tyłu pojedyncza o średnicy 220 z zaciskiem jednotłoczkowym. W najnowszej wersji modelu zmodyfikowany został poziom ciśnienia przekazywanego na przedni zacisk przy użyciu hamulca nożnego, co ma zapewnić skuteczniejsze zatrzymanie.

Od 2009 roku Fireblade oferowany jest również z opcjonalnym układem C-ABS. Elekronicznie sterowany zintegrowany system zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania.

Zobacz też: Jak przewozić bagaże na motocyklu?

Japońscy inżynierowi zadbali też o poprawienie komfortu jazdy poprzez udoskonalenie zawieszenia. Z przodu Honda Fireblade otrzymała odwrócony widelec Big Piston o średnicy 43 mm. W tylnym wahaczu zastosowanie znalazł znany system Hondy Unit Pro-Link współpracujący z dwururowym amortyzatorem Showa „Balance Free Rear Cushion". Praktyka pokaże, czy najnowsza CBR 1000RR zasłuży na miano najbardziej przyjaznego z litrów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA