REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda CBR 1000RR Fireblade 2012

Anna Matelska
Honda CBR1000 Fireblade
Honda CBR1000 Fireblade

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2012 jest jubileuszowy dla Hondy Fireblade – oznacza 20 lat produkcji tego przebojowego modelu. Zobaczmy, jakie niespodzianki zostały przygotowane dla miłośników sportowego wcielenia CBR o pojemności 1000 ccm.

„Oddam nerkę za Hondę Cebeerkę” - tak brzmi znane hasło prawdziwych maniaków modelu CBR, przy czym model Fireblade cieszy się tutaj szczególną estymą. Jego litrowa wersja pojawiła się na rynku w 2004 roku i zyskała sobie sławę najbardziej cywilizowanego z przecinaków.

REKLAMA

Litrowa Honda Fireblade na 2012 rok zdaje się kontynuować tą chlubną tradycję. Jak zapewnia szef projektu CBR 1000RR 2012 Hirofumi Fukunanga, „To model, który pozwoli wszystkim miłośnikom supersportów, włączając tych najbardziej doświadczonych, delektować się posiadaniem nowego CBR1000RR, a także jeszcze bardziej cieszyć się z jazdy tym modelem zarówno na torze jak i po zwykłych drogach".

Zobacz też: Honda CB500

Wygląd

CBR 1000RR jest stosunkowo lekka, bo waży 185 kg. Model 2012, podobnie jak poprzednie, charakteryzuje się agresywnym przodem, szczupłą sylwetką i eleganckim tyłem z rozpoznawalnym zadupkiem. Kilka kosmetycznych zmian nadało motocyklowi bardziej dynamiczny i niepokorny wygląd.

Nowa Honda dostała również wielowarstwowe owiewki i wielofunkcyjny ciekłokrystaliczny wyświetlacz – jeszcze do niedawna bowiem użytkownicy Fireblade musieli się zadowolić tradycyjnymi zegarami. Jak twierdzi ekipa Hondy, funkcjonalność była na pierwszym miejscu przy tworzeniu tego motocykla, dlatego na  przejrzystym wyświetlaczu LCD jeździec znajdzie wszystkie potrzebne informacje – liniowy obrotomierz z czterema trybami wyświetlania, prędkościomierz, aktualnie zapięty bieg, temperaturę cieczy chłodzącej, zegarek, stoper, wskaźnik zużycia paliwa itp.

Zobacz też: Honda VFR 750/800/1200

Silnik

Każdy, kto dosiądzie nowej litrowej Hondy Fireblade, będzie miał do dyspozycji 178 koni i jednostkę napędową relatywnie łatwą do okiełznania. CBR 1000RR była wręcz w poprzednich latach oceniania jako wyjątkowo grzeczny ścigacz, którego użytkownik ma totalną kontrolę nad mocą.

Rzeczywiście, elastyczny silnik z mocnym dołem oddaje moc liniowo, jest więc po prostu przyjazny. O nudzie jednak nie może być mowy w przypadku motocykla, który rozpędza się do 100 km/h w trzy sekundy! Nadal nie jest to rzecz jasna maszyna dla początkujących.

Moc maksymalna rzędowej czterocylindrówki osiągana jest przy 12000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 112 Nm przy 8500 obr/min. System wtryskowy PGM-DSFI dzięki nowym ustawieniom umożliwić ma jak najbardziej precyzyjne dawkowanie mocy i paliwa.

Zobacz też: Jak wybrać szkołę jazdy na motocyklu?

Hamulce i zawieszenie

O tyłek użytkownika nowej Hondy Fireblade zadbają tarcze – z przodu podwójna o średnicy 320 mm z czterotłoczkowymi zaciskami, z tyłu pojedyncza o średnicy 220 z zaciskiem jednotłoczkowym. W najnowszej wersji modelu zmodyfikowany został poziom ciśnienia przekazywanego na przedni zacisk przy użyciu hamulca nożnego, co ma zapewnić skuteczniejsze zatrzymanie.

Od 2009 roku Fireblade oferowany jest również z opcjonalnym układem C-ABS. Elekronicznie sterowany zintegrowany system zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania.

Zobacz też: Jak przewozić bagaże na motocyklu?

Japońscy inżynierowi zadbali też o poprawienie komfortu jazdy poprzez udoskonalenie zawieszenia. Z przodu Honda Fireblade otrzymała odwrócony widelec Big Piston o średnicy 43 mm. W tylnym wahaczu zastosowanie znalazł znany system Hondy Unit Pro-Link współpracujący z dwururowym amortyzatorem Showa „Balance Free Rear Cushion". Praktyka pokaże, czy najnowsza CBR 1000RR zasłuży na miano najbardziej przyjaznego z litrów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA