REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Popularne projekty Bertone

Subskrybuj nas na Youtube
Alfa Romeo GT. Konstrukcyjnie aparta na modelu 147 i 156. Nadwozie zostało zaprojektowane przez studio Bertone. Samochód sprzedawany był w latach 2004-2010. Przez cały okres produkcji Alfa Romeo wyprodukowała 80 832 sztuki tego auta.
Alfa Romeo GT. Konstrukcyjnie aparta na modelu 147 i 156. Nadwozie zostało zaprojektowane przez studio Bertone. Samochód sprzedawany był w latach 2004-2010. Przez cały okres produkcji Alfa Romeo wyprodukowała 80 832 sztuki tego auta.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Auta codziennego użytku, o których nigdy nikt by nie powiedział, że ich bryła projektowana była przez największych tej branży. Zapraszamy do galerii 14 samochodów projektu Bertone.
1 Skoda Felicia. Zewnętrzne poszycie nadwozia Skody było projektowane przez studio stylistyczne Bertone. Konstrukcyjna część nadwozia jest to zmodyfikowana Skoda Favorit czyli poprzedniczka modelu Felicia. Samochód ten był pierwszym autem Skody które było wyposażone w ABS i poduszki powietrzne.
newspress.co.uk
2 Volkswagen Polo zadebiutował w 1975 roku. Jest on bliźniaczym modelem Audi 50 który wszedł do sprzedaży rok wcześniej. Należy zaznaczyć, że Polo było autem znacznie tańszym. Przez 40 lat historii modelu Polo Volkswagen sprzedał ponad 10 milionów sztuk tego samochodu.
newspress.co.uk
3 Volkswagen Polo zadebiutował w 1975 roku. Jest on bliźniaczym modelem Audi 50 który wszedł do sprzedaży rok wcześniej. Należy zaznaczyć, że Polo było autem znacznie tańszym. Przez 40 lat historii modelu Polo Volkswagen sprzedał ponad 10 milionów sztuk tego samochodu.
newspress.co.uk
4 Citroen XM. Jest to bardzo komfortowa limuzyna która zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów. Za sprawą zawieszenia hydropneumatycznego pasażerowie mają zapewnioną wygodę podróżowania której w innym aucie tej klasy próżno szukać. Citroen XM w roku 1990 zdobył tytuł Samochodu Roku.
newspress.co.uk
5 Citroen XM. Jest to bardzo komfortowa limuzyna która zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów. Za sprawą zawieszenia hydropneumatycznego pasażerowie mają zapewnioną wygodę podróżowania której w innym aucie tej klasy próżno szukać. Citroen XM w roku 1990 zdobył tytuł Samochodu Roku.
newspress.co.uk
6 Daewoo Espero. Projekt nadwozia Espero wykonany był przez studio Bertone dla Citroena, lecz ten nie był zainteresowany. Szybko jednak znalazło się Daewoo które postaniło odkupić ten projekt nadwozia. Samochód był niezwykle aerodynamiczny, gdyż jego współczynnik oporu powietrza Cx wynosił 0,29. Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w podwoziu Espero pochodzą z Opla Ascony.
newspress.co.uk
7 Citroen ZX. Jest to kolejny samochód Citroena zaprojektowany przez Bertone. Produkcja trwała od 1991 do 1998 roku. Początkowo zaprezentowano wersję rajdową ZX Rallye Raide tego auta która w znacznym stopniu różniła się od wersji cywilnej, lecz to właśnie sukcesy Citroena ZX Rallye Raide w Baja Aragon czy rajdzie Paryż-Dakar przyciągnęły do salonów potencjalnych kupców.
newspress.co.uk
8 Citroen ZX. Jest to kolejny samochód Citroena zaprojektowany przez Bertone. Produkcja trwała od 1991 do 1998 roku. Początkowo zaprezentowano wersję rajdową ZX Rallye Raide tego auta która w znacznym stopniu różniła się od wersji cywilnej, lecz to właśnie sukcesy Citroena ZX Rallye Raide w Baja Aragon czy rajdzie Paryż-Dakar przyciągnęły do salonów potencjalnych kupców.
newspress.co.uk
9 Citroen ZX. Jest to kolejny samochód Citroena zaprojektowany przez Bertone. Produkcja trwała od 1991 do 1998 roku. Początkowo zaprezentowano wersję rajdową ZX Rallye Raide tego auta która w znacznym stopniu różniła się od wersji cywilnej, lecz to właśnie sukcesy Citroena ZX Rallye Raide w Baja Aragon czy rajdzie Paryż-Dakar przyciągnęły do salonów potencjalnych kupców.
newspress.co.uk
10 Citroen Xantia. Samochód ten zaprezentowano w 1993 roku. Sam proces projektowania tego auta trwał 6 lat. Aż trzy różne ośrodki projektowe walczyły o to aby nowy model Citroena był jak najlepszy. Wraz z nowym modelem auta wprowadzono nowy rodzaj oznaczania francuskich aut. Zrezygnowano z dwuliterowych symboli (AX, XM, BX itp.) na rzecz nazw będących całymi wyrazami (Xantia, Saxo, Xsara).
newspress.co.uk
11 Citroen Xantia. Samochód ten zaprezentowano w 1993 roku. Sam proces projektowania tego auta trwał 6 lat. Aż trzy różne ośrodki projektowe walczyły o to aby nowy model Citroena był jak najlepszy. Wraz z nowym modelem auta wprowadzono nowy rodzaj oznaczania francuskich aut. Zrezygnowano z dwuliterowych symboli (AX, XM, BX itp.) na rzecz nazw będących całymi wyrazami (Xantia, Saxo, Xsara).
newspress.co.uk
12 Citroen Xantia. Samochód ten zaprezentowano w 1993 roku. Sam proces projektowania tego auta trwał 6 lat. Aż trzy różne ośrodki projektowe walczyły o to aby nowy model Citroena był jak najlepszy. Wraz z nowym modelem auta wprowadzono nowy rodzaj oznaczania francuskich aut. Zrezygnowano z dwuliterowych symboli (AX, XM, BX itp.) na rzecz nazw będących całymi wyrazami (Xantia, Saxo, Xsara).
newspress.co.uk
13 Skoda Favorit. To nieciekawe, kanciaste i niczym nie przyciągające oka nadwozie zostało zaprojektowane przez Bertone. Auto było wyposażane w silniki o mocy oscylującej od 54 do 68 KM. Łącznie wyprodukowano 783 167 egzemplarzy Skody Favorit.
newspress.co.uk
14 Skoda Favorit. To nieciekawe, kanciaste i niczym nie przyciągające oka nadwozie zostało zaprojektowane przez Bertone. Auto było wyposażane w silniki o mocy oscylującej od 54 do 68 KM. Łącznie wyprodukowano 783 167 egzemplarzy Skody Favorit.
newspress.co.uk
15 Skoda Felicia. Zewnętrzne poszycie nadwozia Skody było projektowane przez studio stylistyczne Bertone. Konstrukcyjna część nadwozia jest to zmodyfikowana Skoda Favorit czyli poprzedniczka modelu Felicia. Samochód ten był pierwszym autem Skody które było wyposażone w ABS i poduszki powietrzne.
newspress.co.uk
16 Alfa Romeo GT. Konstrukcyjnie aparta na modelu 147 i 156. Nadwozie zostało zaprojektowane przez studio Bertone. Samochód sprzedawany był w latach 2004-2010. Przez cały okres produkcji Alfa Romeo wyprodukowała 80 832 sztuki tego auta.
newspress.co.uk
17 Fiat Punto Cabrio. Bertone zaprojektowało wersję Cabrio Fiata Punto. Auto mieszczące 4 osoby miało materiałowy dach który zamykany był ręcznie. Punto Cabrio można było kupić z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1.2 i 1.6.
newspress.co.uk
18 Fiat Punto Cabrio. Bertone zaprojektowało wersję Cabrio Fiata Punto. Auto mieszczące 4 osoby miało materiałowy dach który zamykany był ręcznie. Punto Cabrio można było kupić z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1.2 i 1.6.
newspress.co.uk
19 Fiat Punto Cabrio. Bertone zaprojektowało wersję Cabrio Fiata Punto. Auto mieszczące 4 osoby miało materiałowy dach który zamykany był ręcznie. Punto Cabrio można było kupić z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1.2 i 1.6.
newspress.co.uk
20 Citroen Berlingo. Jest to bardzo funkcjonalny samochód dla rodzin lub małych przedsiębiorców. Funkcjonalność tą zawdzięcza temu, że został zaprojektowany w stu procentach od podstaw. Wejście tego auta na rynek skutecznie mniejszyło sprzedać takich samochód jak Ford Fiesta w wersji Courier czy Opel Combo. Berlingo jest produkowane od 1996 roku. Facelifting przeszło w 2002 roku. Poszerzono wtedy paletę silników o dwa nowe diesle. W 2003 Peugeot zaprezentował wersję X-TR która odznaczała się podwyższonym zawieszeniem dostosowanym do trudnych warunków jazdy, zamontowaną płytą pod nadwoziem oraz samoblokującym się mechanizmem różnicowym.
newspress.co.uk
21 Citroen Berlingo. Jest to bardzo funkcjonalny samochód dla rodzin lub małych przedsiębiorców. Funkcjonalność tą zawdzięcza temu, że został zaprojektowany w stu procentach od podstaw. Wejście tego auta na rynek skutecznie mniejszyło sprzedać takich samochód jak Ford Fiesta w wersji Courier czy Opel Combo. Berlingo jest produkowane od 1996 roku. Facelifting przeszło w 2002 roku. Poszerzono wtedy paletę silników o dwa nowe diesle. W 2003 Peugeot zaprezentował wersję X-TR która odznaczała się podwyższonym zawieszeniem dostosowanym do trudnych warunków jazdy, zamontowaną płytą pod nadwoziem oraz samoblokującym się mechanizmem różnicowym.
newspress.co.uk
22 Citroen Berlingo. Jest to bardzo funkcjonalny samochód dla rodzin lub małych przedsiębiorców. Funkcjonalność tą zawdzięcza temu, że został zaprojektowany w stu procentach od podstaw. Wejście tego auta na rynek skutecznie mniejszyło sprzedać takich samochód jak Ford Fiesta w wersji Courier czy Opel Combo. Berlingo jest produkowane od 1996 roku. Facelifting przeszło w 2002 roku. Poszerzono wtedy paletę silników o dwa nowe diesle. W 2003 Peugeot zaprezentował wersję X-TR która odznaczała się podwyższonym zawieszeniem dostosowanym do trudnych warunków jazdy, zamontowaną płytą pod nadwoziem oraz samoblokującym się mechanizmem różnicowym.
newspress.co.uk
23 Opel Astra F. Był to główny konkurent Golfa trzeciej generacji. Ceniony za długowieczne silniki diesla o pojemności 1.7 litra. Niestety model ten polubiła korozja która z czasem zjada zaprojektowaną przez Bertone karoserię.
newspress.co.uk
24 Opel Astra F. Był to główny konkurent Golfa trzeciej generacji. Ceniony za długowieczne silniki diesla o pojemności 1.7 litra. Niestety model ten polubiła korozja która z czasem zjada zaprojektowaną przez Bertone karoserię.
newspress.co.uk
25 Opel Astra. Bardzo popularny samochód kompaktowy. Był on sprzedawany na całym świecie pod różnymi markami: Chevrolet, Opel, Vauxhall. Jeszcze do 2009 roku był produkowany w Gliwickich zakładach Opla.
newspress.co.uk
26 Opel Astra. Bardzo popularny samochód kompaktowy. Był on sprzedawany na całym świecie pod różnymi markami: Chevrolet, Opel, Vauxhall. Jeszcze do 2009 roku był produkowany w Gliwickich zakładach Opla.
newspress.co.uk
27 Alfa Romeo 159 jest to samochód z segmentu D. Początkowo oferowany był tylko w nadwoziu sedan. Od 2006 roku do sprzedaży weszła wersja kombi nazwana przez Alfę Sportwagon. 159'tka była sprzedawana z bogatą gamą silników o mocach od 120 KM do 260 KM.
newspress.co.uk
28 Alfa Romeo 159 jest to samochód z segmentu D. Początkowo oferowany był tylko w nadwoziu sedan. Od 2006 roku do sprzedaży weszła wersja kombi nazwana przez Alfę Sportwagon. 159'tka była sprzedawana z bogatą gamą silników o mocach od 120 KM do 260 KM.
newspress.co.uk
29 Alfa Romeo 159 jest to samochód z segmentu D. Początkowo oferowany był tylko w nadwoziu sedan. Od 2006 roku do sprzedaży weszła wersja kombi nazwana przez Alfę Sportwagon. 159'tka była sprzedawana z bogatą gamą silników o mocach od 120 KM do 260 KM.
newspress.co.uk
30 Alfa Romeo GT. Konstrukcyjnie aparta na modelu 147 i 156. Nadwozie zostało zaprojektowane przez studio Bertone. Samochód sprzedawany był w latach 2004-2010. Przez cały okres produkcji Alfa Romeo wyprodukowała 80 832 sztuki tego auta.
newspress.co.uk
31 Opel Kadett. Historia tego modelu sięga 1937 roku. Dopiero ostatni model produkowany od 1984 roku zaprojektowany był przez Bertone. Kadett sprzedawany był w wielu krajach pod różnymi markami: Pontiac, Opel, Daewoo oraz Vauxhall.
newspress.co.uk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA