REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne - koszt naprawy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Koszt jednego nowego amortyzatora wraz z miechem do Audi A8 to 7000 zł!
Koszt jednego nowego amortyzatora wraz z miechem do Audi A8 to 7000 zł!
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Zawieszenie pneumatyczne jest kosztowne w serwisowaniu. Postanowiliśmy sprawdzić to na przykładzie Audi A8, Citroena C5 i BMW serii 5

Wygodna podróż samochodem

REKLAMA

REKLAMA

Podróż samochodem po dziurawych, polskich drogach potrafi popsuć atmosferę niejednego rodzinnego wyjazdu. Pasażerowie zamiast podziwiać widoki za oknem auta, muszą wytrzymywać ciągłe uderzenia i podskoki auta spowodowane nierównościami na drodze. Nawet powolnie rozwija sieć polskich dróg ekspresowych  i autostrad na niewiele się zdaje w walce z tym problemem.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Z tego powodu niemałym zainteresowaniem cieszą się pojazdy wyposażone w pneumatyczne lub hydropneumatyczne zawieszenia. Z jednej strony pozwalają one zniwelować drgania przenoszone z kół samochodu do jego wnętrza a z drugiej, poprawiają aerodynamikę auta, utrzymując pojazd w poziomie nawet wtedy, gdy jest on mocno obciążony ładunkiem.

REKLAMA

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne – czy jest bardziej awaryjne od konwencjonalnego?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszty eksploatacji zawieszenia pneumatycznego lub hydropneumatycznego są zróżnicowane. Przeciętnie, tego typu układy wytrzymują ok. 300 000 km. Dopiero po takim przebiegu naprawy wymaga zazwyczaj jakiś podzespół wchodzący w skład układu.

Citroen C5: koszt naprawy zawieszenia hydropneumatycznego

Ze względu na niską cenę, przestronne wnętrze i wygodne zawieszenie dużą popularnością cieszą się w Polsce Citroeny C5 (pierwsza generacja to koszt . 8-10 tys. zł). Większość modeli sprzedawanych jako nowe wyposażonych było w hydropneumatyczne zawieszenie Hydractiv III.

Układ ten wyposażony jest w sześć sfer kulistych tłumiących drgania przenoszone przez specjalne teleskopy. Sfery przednie kosztują po 530 zł a tylne po 740 zł. Dwie dodatkowe, tzw. centralne sfery to wydatek 540 zł za sztukę. Jeśli z teleskopów cieknie olej, także należy je wymienić na nowe. Koszt jednego to 1500 zł. Gdyby posłuszeństwa odmówiła pompa napełniająca płynem sfery to trzeba liczyć się z wydatkiem ok. 3600 zł.

Zobacz też: Nagar w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa - przyczyny

Audi A8 D3 : koszt naprawy zawieszenia pneumatycznego

Marzenia o posiadaniu luksusowej limuzyny bardzo często znajdują swoje urzeczywistnienie w postaci używanego Audi A8 D3 (druga generacja). Koszt zakupi auta kształtuje się na poziomie (36-90 tys. zł), ale naprawy adaptacyjnego zawieszenia są duże. Jeden amortyzator z miechem to koszt 7000 zł. Jeśli posłuszeństwa odmówił także kompresor dostosowujący ciśnienie gazu wewnątrz miechów to trzeba liczyć się z wydatkiem sięgającym 5400 zł. Łącznie gruntowny serwis zawieszenia może spokojnie przekroczyć kwotę 33 000 zł.

Zobacz też: Obrócona panewka korbowa – przyczyny usterki i sposoby jej zapobiegania

BMW serii 5 E60 : koszt naprawy zawieszenia pneumatycznego

Niektóre samochody wyposażone są tylko w tylne pneumatyczne zawieszenie. Ma ono przede wszystkim zapewnić stały prześwit pojazdu nawet przy w pełni załadowanym pojeździe. Rozwiązanie takie spotkać można od wielu lat w samochodach BMW pod nazwą NIVO.  Jeden miech napełniany gazem wytrzymuje średnio ok. 100 tys. km (BMW E61) a jego cena to 780 zł. Jeśli zużyciu uległ też amortyzator to koszt powiększy się o 980 zł (za sztukę). Nowy kompresor to wydatek 3500 zł. Na tle dwóch poprzednich aut BMW E61 okazuje się zatem najprostszym i najtańszym rozwiązaniem. Nie ma jednak tak wysokich możliwości tłumienia nierówności jak dwaj rywale bo przednie zawieszenie wyposażone jest w klasyczne amortyzatory ze sprężynami.

Zobacz też: Jazda na zbyt niskich obrotach - usterki i awarie

Kupując auto z pneumatycznym zawieszeniem warto przeanalizować potencjalne nakłady finansowe jakie należy ponieść na jego naprawę. Wszystkie ceny części pochodzą z ASO. Jednak zarówno zawieszenie pneumatyczne jak i hydropneumatyczne można regenerować.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA