REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Samochód używany, na którym zarobisz! Oto lista TOP 10
Samochód używany, na którym zarobisz! Oto lista TOP 10

REKLAMA

REKLAMA

Samochód używany: czy da się na nim zarobić? Pewnie. Najpierw jednak kierowca musi właściwie wybrać. Oto lista modeli procentujących na przyszłość.

Samochód używany: czy da się zarobić na jego sprzedaży? Tak!

PRL był magicznym czasem w historii Polski. To był moment, w którym można było kupić fabrycznie nowego Malucha, pojeździć nim kilka lat, a następnie sprzedać go na giełdzie powyżej wartości salonowej. Jak to było wykonalne? Bo nowego Fiata nie było tak łatwo dostać... Wszyscy kierowcy myśleli, że te czasy na dobre już odeszły, a okazuje się że nie do końca. Bo dziś też można zarobić na samochodzie używanym. Trzeba jednak kupić taki model, który dobrze rokuje w charakterze młodego klasyka.

REKLAMA

REKLAMA

Samochód używany

Samochód używany, na którym zarobisz! Oto lista TOP 10

Materiały prasowe CarVertical

Eksperci z zakresu rejestru historii samochodów carVertical przeanalizowali rynek motoryzacyjny i przygotowali listę 10 samochodów, których nie należy sprzedawać ze względu na znaczny wzrost ich wartości.

Alfa Romeo GTV (1993 - 2004)

Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo

Specjaliści projektujący samochody Alfa Romeo, którzy od zawsze preferują śmiałe i nietypowe rozwiązania, potwierdzili swoje podejście podczas projektowania Alfy Romeo GTV. Podobnie jak większość coupé z tamtych czasów, Alfa Romeo GTV była dostępna z cztero- lub sześciocylindrowym silnikiem benzynowym. Chociaż model z silnikiem czterocylindrowym wyróżniał się zwinnością, najbardziej wartościową wersją GTV była ta wyposażona we wspaniałą sześciocylindrową jednostkę Busso.

Silnik, który stał się asem w rękawie Alfy Romeo, to główny czynnik wpływający na znaczny wzrost ceny Alfy Romeo GTV. Chociaż, jak większość włoskich samochodów, jej wartość nie rośnie w tym samym tempie, co jej niemieckich odpowiedników, dobrze utrzymane egzemplarze są dziś wyceniane na ponad 30 000 euro. Jak pokazują badania historii pojazdów przeprowadzonych przez CarVertical, 29 proc. z tych samochodów miało różne usterki, które mogą wpływać na ich działanie.

REKLAMA

Audi V8 (1988 - 1993)

Audi V8

Audi V8

Audi

Audi A8 jest obecnie powszechnie uznawane za szczytowe osiągnięcie techniczne i inżynieryjne marki. Przed pojawieniem się Audi A8, to Audi V8 było jednak przez krótki czas flagowym modelem firmy. Ten elegancki sedan był dostępny tylko z silnikiem V8, który wyróżniał ten typ. Niektóre z mocniejszych modeli miały również manualne, sześciobiegowe skrzynie biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi V8 nie jest tak oszałamiające jak BMW serii 7, ani tak prestiżowe jak Mercedes-Benz klasy S, ale zasługuje na uwagę z innych powodów. Audi V8 stworzyło podwaliny pod dzisiejszą firmę, producenta samochodów z najwyższej półki i bezpośredniego rywala zarówno BMW, jak i Mercedes-Benz. Co więcej, Audi V8 jest znacznie rzadsze niż jego odpowiedniki, więc nic dziw-nego, że wartość tego luksusowego sedana zaczęła rosnąć. Według raportów CarVertical dotyczących historii pojazdów, 9 proc. testowanych modeli wykazywało usterki, a 18 proc. miało sfałszowany przebieg.

BMW 540i (1992 - 1996)

BMW 540i E34

BMW 540i E34

BMW

Przez dziesięciolecia seria 5 znajdowała się w awangardzie klasy luksusowych limuzyn. Mimo to, generacji E34 udaje się zająć miejsce pośrodku – pomiędzy znacznie starszą a droższą E28 a E39, które wciąż przeżywają kryzys wieku średniego. Wariant ośmiocylindrowy był dostępny tylko przez kilka lat. W związku z tym, jest znacznie rzadszy i znacznie bardziej okazjonalny w Europie i Stanach Zjednoczonych niż BMW M5. Co więcej, moc jednostki V8 jest bardzo podobna do tej z BMW M5.

Najbardziej przyjemnym aspektem tego modelu jest jego przystępność cenowa; podczas gdy wartość BMW M5 poszybowała w górę, 540i jest znacznie tańsze, ale nie potrwa to długo.

Jaguar XK8 (1996 - 2006)

Jaguar XK8

Jaguar XK8

Jaguar

Jaguar XK8, który zadebiutował w latach 90-tych, występował jako coupe lub kabriolet. Oferował różne pojemności silnika i udogodnienia, aby sprostać potrzebom większość właścicieli XK. Jaguar XK8 był jednym z pierwszych prawdziwie nowoczesnych Jaguarów, który podniósł poprzeczkę w zakresie jakości, technologii i wartości rezydualnych. 

Przygotuj się na wydatek od co najmniej 15 000 do 20 000 euro za dobrze utrzymane, zadbane auto. Jaguar XK-R, który jest bardzo pożądany przez entuzjastów motoryzacji, kosztuje natomiast jeszcze więcej. Jak wskazują badania historii pojazdów przeprowadzonych przez carVertical, w 29 proc. samocho-dów wystąpiły wady, a 18 proc. miało sfabrykowany przebieg.

Land Rover Defender (Seria I, Seria II)

Land Rover Defender serii I

Land Rover Defender serii I

Land Rover

Land Rover nie ukrywał, że pierwsze generacje SUV-a Defender zostały zaprojektowane jako wielofunkcyjny, praktyczny pojazd dla osób z gospodarstwami rolnymi. Jego podstawowa konstrukcja i zdolność do pokonywania wszelkich możliwych przeszkód sprawiły, że Land Rover Defender zyskał status bardzo sprawnego samochodu terenowego. 

Dziś wartość Serii I i Serii II może zaskoczyć wiele osób. Na przykład, SUV-y, które miały dobre i złe dni, są obecnie warte od 10 000 do 15 000 euro, podczas gdy te, które zostały odrestaurowane lub były używane minimalnie, są często warte ponad 30 000 euro. Według badań historii pojazdów przeprowadzonych przez carVertical, 15 proc. tych aut doświadczyło problemów, a 2 proc. miało sfałszowany przebieg.

Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 - 1996)

Mercedes E W124

Mercedes E W124

Materiały prasowe Mercedes

Mercedes-Benz wypuścił na drogi ponad dwa miliony egzemplarzy modelu W124 w stosunkowo długiej serii produkcyjnej. Niektóre z nich zakończyły swój żywot na złomowisku, ale inne wciąż dają oznaki życia. Zadbane modele są warte fortunę. Oczywiście, najbardziej wartościowe W124 były oznaczone jako 500E lub E500 (w zależności od roku produkcji). Jednakże, jeśli spojrzymy kilka stopni niżej, modele E300, E320 i E420 równeż mają potencjał, aby stać się maszynami do zarabiania pieniędzy, o które wielu kolekcjonerów będzie walczyć.

Analiza kontroli historii samochodów CarVertical wykazała, że 14 proc. z tych aut miało różne usterki, a w 5 proc. sfałszowano przebieg.

Saab 9000 CS Aero (1993 - 1997)

Saab 9000 CS Aero

Saab 9000 CS Aero

Materiały prasowe Saab

Piętą achillesową Volvo zawsze był Saab. W jego przypadku na pierwszym miejscu postawiono bezpieczeństwo pasażerów, zapewniając jednocześnie urok i moc wyjątkowych silników z turbodoładowaniem.  Saab 9000 CS Aero to coś więcej niż zwykły sedan średniej wielkości. Dołączył do procesu produkcyjnego pod koniec i w ostatnim roku był uważany za szczytowe osiągnięcie serii Saab 9000. Można go nazwać „kropką nad i” w historii tego szczególnego przypadku.

Saab 9000 CS Aero to, jak można przypuszczać, dość rzadki samochód w dzisiejszych czasach. Choć Saab nie ujawnił, ile ich wyprodukował, ten konkretny model może być solidną inwestycją. Analiza kontroli historii samochodów przeprowadzonej przez CarVertical wykazała, że 8 proc. z nich miało poważne lub drobne usterki.

Toyota Land Cruiser (J80, J100)

Toyota Land Cruiser J100

Toyota Land Cruiser J100

Materiały prasowe Toyota

Toyota zawsze pozwalała swoim samochodom i ich właścicielom przemawiać – do dziś są oni zgodni, że Toyota Land Cruiser jest jednym z najlepszych SUV-ów na świecie. Choć oba modele noszą tę samą nazwę, różnią się pod względem technicznym i technologicznym bardziej niż mogłoby się wydawać. J80 doskonale łączy prostotę z codzienną praktycznością, podczas gdy J100 to samochód bardziej luksusowy, zaprojektowany z myślą o dłuższych podróżach, ale z nie mniejszym talentem do wykopywania się z błotnistego rowu.

Dzięki szerokiej gamie ciekawych rozwiązań właściciele SUV-ów J80 i J100 mogą teraz cieszyć się wyjątkowo wysoką wartością rezydualną. Nawet egzemplarze, które widziały więcej najbardziej surowych i odległych zakątków świata, mogą osiągnąć cenę 40 000 EUR. Analiza kontroli historii samochodów przeprowadzonych przez CarVertical wykazała, że 36 proc. z nich doświadczyło wad, a 8 proc. miało sfałszowany przebieg.

Volkswagen Corrado VR6 (1991 - 1995)

Volkswagen Corrado VR6

Volkswagen Corrado VR6

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen dał ludziom mnóstwo charakterystycznych, ale nie zawsze godnych pochwały pojazdów w ciągu ostatnich kilku dekad. Volkswagen Corrado VR6 może być wyjątkiem. Niezwykły wygląd, wyjątkowy silnik i godne pochwały wyważone zawieszenie sprawiają, że można się tylko zastanawiać, dlaczego tak mało osób kupiło ten samochód na początku lat 90. 

Volkswagen Corrado nie był tak popularny jak Opel Calibra w tamtych czasach, ale można to obecnie uznać za zaletę. Wartość jego wersji sześciocylindrowej zaczęła znacznie wzrastać w ostatnich latach i oczekuje się, że ten trend będzie się utrzymywał. Analiza historii samochodów przeprowadzona przez carVertical wykazała, że 14 proc. Volkswagenów Corrado doświadczyło usterek, a 5 proc. miało sfałszowany przebieg.

Volvo 740 Turbo (1986 - 1990)

Volvo 740 Turbo

Volvo 740 Turbo

Materiały prasowe Volvo

W latach 80-tych Volvo 740 Turbo było dowodem na to, że samochód taty (lub mamy), który wywołuje ziewanie u młodszego pokolenia, może być równie szybki jak Porsche 924. Elastyczność Volvo 740 Turbo i możliwość połączenia praktyczności z ekscytującymi osiągami sprawiają, że jest to doskonały przykład samochodu, którego wartość stale rośnie. Przewiduje się, że tendencja ta będzie się utrzymywać, zwłaszcza w nadchodzących latach.

Analiza historii samochodów przeprowadzona przez carVertical wykazała, że u 33 proc. aut Volvo 740 Turbo doszło do usterek, a 8 proc. miało sfałszowany przebieg.

Źródło: Materiały prasowe carVertical

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA