REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Samochód używany, na którym zarobisz! Oto lista TOP 10
Samochód używany, na którym zarobisz! Oto lista TOP 10

REKLAMA

REKLAMA

Samochód używany: czy da się na nim zarobić? Pewnie. Najpierw jednak kierowca musi właściwie wybrać. Oto lista modeli procentujących na przyszłość.

Samochód używany: czy da się zarobić na jego sprzedaży? Tak!

PRL był magicznym czasem w historii Polski. To był moment, w którym można było kupić fabrycznie nowego Malucha, pojeździć nim kilka lat, a następnie sprzedać go na giełdzie powyżej wartości salonowej. Jak to było wykonalne? Bo nowego Fiata nie było tak łatwo dostać... Wszyscy kierowcy myśleli, że te czasy na dobre już odeszły, a okazuje się że nie do końca. Bo dziś też można zarobić na samochodzie używanym. Trzeba jednak kupić taki model, który dobrze rokuje w charakterze młodego klasyka.

REKLAMA

REKLAMA

Samochód używany

Samochód używany, na którym zarobisz! Oto lista TOP 10

Materiały prasowe CarVertical

Eksperci z zakresu rejestru historii samochodów carVertical przeanalizowali rynek motoryzacyjny i przygotowali listę 10 samochodów, których nie należy sprzedawać ze względu na znaczny wzrost ich wartości.

Alfa Romeo GTV (1993 - 2004)

Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo

Specjaliści projektujący samochody Alfa Romeo, którzy od zawsze preferują śmiałe i nietypowe rozwiązania, potwierdzili swoje podejście podczas projektowania Alfy Romeo GTV. Podobnie jak większość coupé z tamtych czasów, Alfa Romeo GTV była dostępna z cztero- lub sześciocylindrowym silnikiem benzynowym. Chociaż model z silnikiem czterocylindrowym wyróżniał się zwinnością, najbardziej wartościową wersją GTV była ta wyposażona we wspaniałą sześciocylindrową jednostkę Busso.

Silnik, który stał się asem w rękawie Alfy Romeo, to główny czynnik wpływający na znaczny wzrost ceny Alfy Romeo GTV. Chociaż, jak większość włoskich samochodów, jej wartość nie rośnie w tym samym tempie, co jej niemieckich odpowiedników, dobrze utrzymane egzemplarze są dziś wyceniane na ponad 30 000 euro. Jak pokazują badania historii pojazdów przeprowadzonych przez CarVertical, 29 proc. z tych samochodów miało różne usterki, które mogą wpływać na ich działanie.

REKLAMA

Audi V8 (1988 - 1993)

Audi V8

Audi V8

Audi

Audi A8 jest obecnie powszechnie uznawane za szczytowe osiągnięcie techniczne i inżynieryjne marki. Przed pojawieniem się Audi A8, to Audi V8 było jednak przez krótki czas flagowym modelem firmy. Ten elegancki sedan był dostępny tylko z silnikiem V8, który wyróżniał ten typ. Niektóre z mocniejszych modeli miały również manualne, sześciobiegowe skrzynie biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi V8 nie jest tak oszałamiające jak BMW serii 7, ani tak prestiżowe jak Mercedes-Benz klasy S, ale zasługuje na uwagę z innych powodów. Audi V8 stworzyło podwaliny pod dzisiejszą firmę, producenta samochodów z najwyższej półki i bezpośredniego rywala zarówno BMW, jak i Mercedes-Benz. Co więcej, Audi V8 jest znacznie rzadsze niż jego odpowiedniki, więc nic dziw-nego, że wartość tego luksusowego sedana zaczęła rosnąć. Według raportów CarVertical dotyczących historii pojazdów, 9 proc. testowanych modeli wykazywało usterki, a 18 proc. miało sfałszowany przebieg.

BMW 540i (1992 - 1996)

BMW 540i E34

BMW 540i E34

BMW

Przez dziesięciolecia seria 5 znajdowała się w awangardzie klasy luksusowych limuzyn. Mimo to, generacji E34 udaje się zająć miejsce pośrodku – pomiędzy znacznie starszą a droższą E28 a E39, które wciąż przeżywają kryzys wieku średniego. Wariant ośmiocylindrowy był dostępny tylko przez kilka lat. W związku z tym, jest znacznie rzadszy i znacznie bardziej okazjonalny w Europie i Stanach Zjednoczonych niż BMW M5. Co więcej, moc jednostki V8 jest bardzo podobna do tej z BMW M5.

Najbardziej przyjemnym aspektem tego modelu jest jego przystępność cenowa; podczas gdy wartość BMW M5 poszybowała w górę, 540i jest znacznie tańsze, ale nie potrwa to długo.

Jaguar XK8 (1996 - 2006)

Jaguar XK8

Jaguar XK8

Jaguar

Jaguar XK8, który zadebiutował w latach 90-tych, występował jako coupe lub kabriolet. Oferował różne pojemności silnika i udogodnienia, aby sprostać potrzebom większość właścicieli XK. Jaguar XK8 był jednym z pierwszych prawdziwie nowoczesnych Jaguarów, który podniósł poprzeczkę w zakresie jakości, technologii i wartości rezydualnych. 

Przygotuj się na wydatek od co najmniej 15 000 do 20 000 euro za dobrze utrzymane, zadbane auto. Jaguar XK-R, który jest bardzo pożądany przez entuzjastów motoryzacji, kosztuje natomiast jeszcze więcej. Jak wskazują badania historii pojazdów przeprowadzonych przez carVertical, w 29 proc. samocho-dów wystąpiły wady, a 18 proc. miało sfabrykowany przebieg.

Land Rover Defender (Seria I, Seria II)

Land Rover Defender serii I

Land Rover Defender serii I

Land Rover

Land Rover nie ukrywał, że pierwsze generacje SUV-a Defender zostały zaprojektowane jako wielofunkcyjny, praktyczny pojazd dla osób z gospodarstwami rolnymi. Jego podstawowa konstrukcja i zdolność do pokonywania wszelkich możliwych przeszkód sprawiły, że Land Rover Defender zyskał status bardzo sprawnego samochodu terenowego. 

Dziś wartość Serii I i Serii II może zaskoczyć wiele osób. Na przykład, SUV-y, które miały dobre i złe dni, są obecnie warte od 10 000 do 15 000 euro, podczas gdy te, które zostały odrestaurowane lub były używane minimalnie, są często warte ponad 30 000 euro. Według badań historii pojazdów przeprowadzonych przez carVertical, 15 proc. tych aut doświadczyło problemów, a 2 proc. miało sfałszowany przebieg.

Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 - 1996)

Mercedes E W124

Mercedes E W124

Materiały prasowe Mercedes

Mercedes-Benz wypuścił na drogi ponad dwa miliony egzemplarzy modelu W124 w stosunkowo długiej serii produkcyjnej. Niektóre z nich zakończyły swój żywot na złomowisku, ale inne wciąż dają oznaki życia. Zadbane modele są warte fortunę. Oczywiście, najbardziej wartościowe W124 były oznaczone jako 500E lub E500 (w zależności od roku produkcji). Jednakże, jeśli spojrzymy kilka stopni niżej, modele E300, E320 i E420 równeż mają potencjał, aby stać się maszynami do zarabiania pieniędzy, o które wielu kolekcjonerów będzie walczyć.

Analiza kontroli historii samochodów CarVertical wykazała, że 14 proc. z tych aut miało różne usterki, a w 5 proc. sfałszowano przebieg.

Saab 9000 CS Aero (1993 - 1997)

Saab 9000 CS Aero

Saab 9000 CS Aero

Materiały prasowe Saab

Piętą achillesową Volvo zawsze był Saab. W jego przypadku na pierwszym miejscu postawiono bezpieczeństwo pasażerów, zapewniając jednocześnie urok i moc wyjątkowych silników z turbodoładowaniem.  Saab 9000 CS Aero to coś więcej niż zwykły sedan średniej wielkości. Dołączył do procesu produkcyjnego pod koniec i w ostatnim roku był uważany za szczytowe osiągnięcie serii Saab 9000. Można go nazwać „kropką nad i” w historii tego szczególnego przypadku.

Saab 9000 CS Aero to, jak można przypuszczać, dość rzadki samochód w dzisiejszych czasach. Choć Saab nie ujawnił, ile ich wyprodukował, ten konkretny model może być solidną inwestycją. Analiza kontroli historii samochodów przeprowadzonej przez CarVertical wykazała, że 8 proc. z nich miało poważne lub drobne usterki.

Toyota Land Cruiser (J80, J100)

Toyota Land Cruiser J100

Toyota Land Cruiser J100

Materiały prasowe Toyota

Toyota zawsze pozwalała swoim samochodom i ich właścicielom przemawiać – do dziś są oni zgodni, że Toyota Land Cruiser jest jednym z najlepszych SUV-ów na świecie. Choć oba modele noszą tę samą nazwę, różnią się pod względem technicznym i technologicznym bardziej niż mogłoby się wydawać. J80 doskonale łączy prostotę z codzienną praktycznością, podczas gdy J100 to samochód bardziej luksusowy, zaprojektowany z myślą o dłuższych podróżach, ale z nie mniejszym talentem do wykopywania się z błotnistego rowu.

Dzięki szerokiej gamie ciekawych rozwiązań właściciele SUV-ów J80 i J100 mogą teraz cieszyć się wyjątkowo wysoką wartością rezydualną. Nawet egzemplarze, które widziały więcej najbardziej surowych i odległych zakątków świata, mogą osiągnąć cenę 40 000 EUR. Analiza kontroli historii samochodów przeprowadzonych przez CarVertical wykazała, że 36 proc. z nich doświadczyło wad, a 8 proc. miało sfałszowany przebieg.

Volkswagen Corrado VR6 (1991 - 1995)

Volkswagen Corrado VR6

Volkswagen Corrado VR6

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen dał ludziom mnóstwo charakterystycznych, ale nie zawsze godnych pochwały pojazdów w ciągu ostatnich kilku dekad. Volkswagen Corrado VR6 może być wyjątkiem. Niezwykły wygląd, wyjątkowy silnik i godne pochwały wyważone zawieszenie sprawiają, że można się tylko zastanawiać, dlaczego tak mało osób kupiło ten samochód na początku lat 90. 

Volkswagen Corrado nie był tak popularny jak Opel Calibra w tamtych czasach, ale można to obecnie uznać za zaletę. Wartość jego wersji sześciocylindrowej zaczęła znacznie wzrastać w ostatnich latach i oczekuje się, że ten trend będzie się utrzymywał. Analiza historii samochodów przeprowadzona przez carVertical wykazała, że 14 proc. Volkswagenów Corrado doświadczyło usterek, a 5 proc. miało sfałszowany przebieg.

Volvo 740 Turbo (1986 - 1990)

Volvo 740 Turbo

Volvo 740 Turbo

Materiały prasowe Volvo

W latach 80-tych Volvo 740 Turbo było dowodem na to, że samochód taty (lub mamy), który wywołuje ziewanie u młodszego pokolenia, może być równie szybki jak Porsche 924. Elastyczność Volvo 740 Turbo i możliwość połączenia praktyczności z ekscytującymi osiągami sprawiają, że jest to doskonały przykład samochodu, którego wartość stale rośnie. Przewiduje się, że tendencja ta będzie się utrzymywać, zwłaszcza w nadchodzących latach.

Analiza historii samochodów przeprowadzona przez carVertical wykazała, że u 33 proc. aut Volvo 740 Turbo doszło do usterek, a 8 proc. miało sfałszowany przebieg.

Źródło: Materiały prasowe carVertical

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA