REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy fotel kierowcy może przyspieszać zwyrodnienia kręgosłupa?

Subskrybuj nas na Youtube
kierowca Fot. Fotolia
kierowca Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Fotel samochodowy to niezwykle ważny element auta. To od jego jakości zależy komfort jazdy oraz zdrowie naszego kręgosłupa. Osoby spędzające dużo czasu za kierownicą, przy wyborze auta powinny w pierwszej kolejności zwracać uwagę na konstrukcję siedzenia kierowcy. Dlaczego?

Fotel samochodowy i jego wpływ na zdrowie kierowcy

Z raportu „Komfort jazdy” przygotowanego na zlecenie Kongsberg Automotive wynika, że niemalże 85% badanych Polaków dostrzega związek między czasem spędzonym za kierownicą, a chorobami zwyrodnieniowymi kręgosłupa. Co czwarty badany deklaruje, że co najmniej raz w miesiącu udaje się w dłuższą podróż (ponad 100 km), a co drugi – pokonuje takie odległości nawet codziennie. Niestety kolejne liczby – określające, ilu z nas dba o plecy w trakcie podróży – są przerażające. Zaledwie co dziesiąty Polak ćwiczy. Na pomoc przychodzą zespoły inżynierów z  firm motoryzacyjnych, które opracowują nowe systemy odciążające plecy do naszych siedzeń samochodowych.

REKLAMA

REKLAMA

Konstruktorzy kreują innowacyjne rozwiązania mające na celu stworzenie fotela samochodowego, którego użytkowanie nie będzie przyczyniać się do powstawania schorzeń kręgosłupa, a także zapewni nam bezpieczeństwo i komfort podróży. W ich projektach, to siedzisko kierowcy pomaga utrzymać odpowiednie ułożenie pleców nawet przez wiele godzin. Wyposażone w spersonalizowane udogodnienia może mieć zbawienny wpływ na nasze zdrowie, przede wszystkim na długich i męczących trasach. Dobry fotel nie wymusza sztucznej postawy, stymuluje prostowanie pleców i odpowiednio przylega do każdego ich odcinka.

Zobacz też: Jak projektuje się fotele samochodowe?

Kierowcy, pokonując długie trasy narażeni są na szereg dolegliwości i chorób kręgosłupa. Przez wiele godzin muszą utrzymywać napięcie mięśni i statyczną pozycję. Nie mogą pozwolić sobie na odwrócenie uwagi od tego co robią i rozluźnienie się. Ciężko im także utrzymać poprawną pozycję podczas długiej jazdy. - Wielu z naszych respondentów słusznie zauważa silny związek pomiędzy czasem spędzonym za kierownicą, a chorobami zwyrodnieniowymi kręgosłupa. Aż 85% z nich przyznaje, iż ma świadomość, że choroby te mogą być następstwem długiej jazdy, w jednej pozycji. Na szczęście można temu zapobiegać i minimalizować wpływ długotrwałej podróży na zdrowie naszego organizmu – tłumaczy Krzysztof Chmielewski, Process Engineering Manager Kongsberg Automotive Pruszków. Dziś kierowca może skorzystać z rozwiązań poprawiających warunki podróżowania, takich jak pneumatyczne systemy podparcia odcinka lędźwiowego czy masażu odcinka lędźwiowego i piersiowego. Wspomniane rozwiązania przekładają się bezpośrednio na zwiększenie komfortu podróżnych, a tym samym na zminimalizowanie wystąpienia chorób zwyrodnieniowych kręgosłupa.

REKLAMA

Wraz z dużą świadomością wpływu długiej jazdy w fotelach samochodowych na schorzenia kręgosłupa idą oczekiwania Polaków dotyczące projektowanych siedzeń samochodowych. Większość z Polaków marzy, aby ich przyszły fotel samochodowy, wyposażony był przede wszystkim w podparcie lędźwiowe oraz personalizację ustawień. Te funkcje podkreśliło aż 60% badanych. Co drugi z nas marzy o systemie masażu. Wiele osób wskazało też na wentylację i chłodzenie (39%), podparcie boczne (34%) oraz funkcję podgrzewania (26%).Co czwarty badany chciałby połączenia funkcjonalności fotela z innymi aplikacjami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotel, stymulujący prostowanie sylwetki, wyposażony w podparcia boczne i wygodny zagłówek jest prawdziwym sprzymierzeńcem w walce o zdrowy kręgosłup. Szczególnie, że tylko co dziesiąty badany przyznaje się do regularnych ćwiczeń w czasie postojów. Wiele osób ćwiczy rzadko (32%) lub nie robi tego w ogóle (29%).

„Polski kierowca robi przerwy wtedy, gdy musi, najczęściej zatankować lub skorzystać z toalety, uparcie dąży do celu nie zwracając uwagi na zmęczenie czy ból pleców. – komentuje Jacek Balkan, dziennikarz motoryzacyjny – Jako kierowca testowy przejeżdżam miesięcznie ponad 8 tysięcy kilometrów, spędzam w samochodach mnóstwo czasu, i jeśli tylko mam wybór, wolę takie z porządną regulacją fotela, i jeśli to możliwe, z funkcją masażu, która przydaje się nie tylko w trasie, ale również w mieście, zwłaszcza, jeśli trzeba stać w korkach. Jeszcze dziesięć lat temu było to rozwiązanie zarezerwowane dla najdroższych limuzyn, a i tam występowało jako dodatkowo płatna opcja, dziś nawet auta miejskie czy kompaktowe mogą mieć fotele z masażem, za niewielką dopłatą lub w pakiecie z innymi udogodnieniami.

Źródło: materiały prasowe

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA