REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy fotel kierowcy może przyspieszać zwyrodnienia kręgosłupa?

Subskrybuj nas na Youtube
kierowca Fot. Fotolia
kierowca Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Fotel samochodowy to niezwykle ważny element auta. To od jego jakości zależy komfort jazdy oraz zdrowie naszego kręgosłupa. Osoby spędzające dużo czasu za kierownicą, przy wyborze auta powinny w pierwszej kolejności zwracać uwagę na konstrukcję siedzenia kierowcy. Dlaczego?

Fotel samochodowy i jego wpływ na zdrowie kierowcy

REKLAMA

Z raportu „Komfort jazdy” przygotowanego na zlecenie Kongsberg Automotive wynika, że niemalże 85% badanych Polaków dostrzega związek między czasem spędzonym za kierownicą, a chorobami zwyrodnieniowymi kręgosłupa. Co czwarty badany deklaruje, że co najmniej raz w miesiącu udaje się w dłuższą podróż (ponad 100 km), a co drugi – pokonuje takie odległości nawet codziennie. Niestety kolejne liczby – określające, ilu z nas dba o plecy w trakcie podróży – są przerażające. Zaledwie co dziesiąty Polak ćwiczy. Na pomoc przychodzą zespoły inżynierów z  firm motoryzacyjnych, które opracowują nowe systemy odciążające plecy do naszych siedzeń samochodowych.

REKLAMA

Konstruktorzy kreują innowacyjne rozwiązania mające na celu stworzenie fotela samochodowego, którego użytkowanie nie będzie przyczyniać się do powstawania schorzeń kręgosłupa, a także zapewni nam bezpieczeństwo i komfort podróży. W ich projektach, to siedzisko kierowcy pomaga utrzymać odpowiednie ułożenie pleców nawet przez wiele godzin. Wyposażone w spersonalizowane udogodnienia może mieć zbawienny wpływ na nasze zdrowie, przede wszystkim na długich i męczących trasach. Dobry fotel nie wymusza sztucznej postawy, stymuluje prostowanie pleców i odpowiednio przylega do każdego ich odcinka.

Zobacz też: Jak projektuje się fotele samochodowe?

REKLAMA

Kierowcy, pokonując długie trasy narażeni są na szereg dolegliwości i chorób kręgosłupa. Przez wiele godzin muszą utrzymywać napięcie mięśni i statyczną pozycję. Nie mogą pozwolić sobie na odwrócenie uwagi od tego co robią i rozluźnienie się. Ciężko im także utrzymać poprawną pozycję podczas długiej jazdy. - Wielu z naszych respondentów słusznie zauważa silny związek pomiędzy czasem spędzonym za kierownicą, a chorobami zwyrodnieniowymi kręgosłupa. Aż 85% z nich przyznaje, iż ma świadomość, że choroby te mogą być następstwem długiej jazdy, w jednej pozycji. Na szczęście można temu zapobiegać i minimalizować wpływ długotrwałej podróży na zdrowie naszego organizmu – tłumaczy Krzysztof Chmielewski, Process Engineering Manager Kongsberg Automotive Pruszków. Dziś kierowca może skorzystać z rozwiązań poprawiających warunki podróżowania, takich jak pneumatyczne systemy podparcia odcinka lędźwiowego czy masażu odcinka lędźwiowego i piersiowego. Wspomniane rozwiązania przekładają się bezpośrednio na zwiększenie komfortu podróżnych, a tym samym na zminimalizowanie wystąpienia chorób zwyrodnieniowych kręgosłupa.

Wraz z dużą świadomością wpływu długiej jazdy w fotelach samochodowych na schorzenia kręgosłupa idą oczekiwania Polaków dotyczące projektowanych siedzeń samochodowych. Większość z Polaków marzy, aby ich przyszły fotel samochodowy, wyposażony był przede wszystkim w podparcie lędźwiowe oraz personalizację ustawień. Te funkcje podkreśliło aż 60% badanych. Co drugi z nas marzy o systemie masażu. Wiele osób wskazało też na wentylację i chłodzenie (39%), podparcie boczne (34%) oraz funkcję podgrzewania (26%).Co czwarty badany chciałby połączenia funkcjonalności fotela z innymi aplikacjami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotel, stymulujący prostowanie sylwetki, wyposażony w podparcia boczne i wygodny zagłówek jest prawdziwym sprzymierzeńcem w walce o zdrowy kręgosłup. Szczególnie, że tylko co dziesiąty badany przyznaje się do regularnych ćwiczeń w czasie postojów. Wiele osób ćwiczy rzadko (32%) lub nie robi tego w ogóle (29%).

„Polski kierowca robi przerwy wtedy, gdy musi, najczęściej zatankować lub skorzystać z toalety, uparcie dąży do celu nie zwracając uwagi na zmęczenie czy ból pleców. – komentuje Jacek Balkan, dziennikarz motoryzacyjny – Jako kierowca testowy przejeżdżam miesięcznie ponad 8 tysięcy kilometrów, spędzam w samochodach mnóstwo czasu, i jeśli tylko mam wybór, wolę takie z porządną regulacją fotela, i jeśli to możliwe, z funkcją masażu, która przydaje się nie tylko w trasie, ale również w mieście, zwłaszcza, jeśli trzeba stać w korkach. Jeszcze dziesięć lat temu było to rozwiązanie zarezerwowane dla najdroższych limuzyn, a i tam występowało jako dodatkowo płatna opcja, dziś nawet auta miejskie czy kompaktowe mogą mieć fotele z masażem, za niewielką dopłatą lub w pakiecie z innymi udogodnieniami.

Źródło: materiały prasowe

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA