REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy fotel kierowcy może przyspieszać zwyrodnienia kręgosłupa?

kierowca Fot. Fotolia
kierowca Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Fotel samochodowy to niezwykle ważny element auta. To od jego jakości zależy komfort jazdy oraz zdrowie naszego kręgosłupa. Osoby spędzające dużo czasu za kierownicą, przy wyborze auta powinny w pierwszej kolejności zwracać uwagę na konstrukcję siedzenia kierowcy. Dlaczego?

Fotel samochodowy i jego wpływ na zdrowie kierowcy

REKLAMA

Z raportu „Komfort jazdy” przygotowanego na zlecenie Kongsberg Automotive wynika, że niemalże 85% badanych Polaków dostrzega związek między czasem spędzonym za kierownicą, a chorobami zwyrodnieniowymi kręgosłupa. Co czwarty badany deklaruje, że co najmniej raz w miesiącu udaje się w dłuższą podróż (ponad 100 km), a co drugi – pokonuje takie odległości nawet codziennie. Niestety kolejne liczby – określające, ilu z nas dba o plecy w trakcie podróży – są przerażające. Zaledwie co dziesiąty Polak ćwiczy. Na pomoc przychodzą zespoły inżynierów z  firm motoryzacyjnych, które opracowują nowe systemy odciążające plecy do naszych siedzeń samochodowych.

REKLAMA

Konstruktorzy kreują innowacyjne rozwiązania mające na celu stworzenie fotela samochodowego, którego użytkowanie nie będzie przyczyniać się do powstawania schorzeń kręgosłupa, a także zapewni nam bezpieczeństwo i komfort podróży. W ich projektach, to siedzisko kierowcy pomaga utrzymać odpowiednie ułożenie pleców nawet przez wiele godzin. Wyposażone w spersonalizowane udogodnienia może mieć zbawienny wpływ na nasze zdrowie, przede wszystkim na długich i męczących trasach. Dobry fotel nie wymusza sztucznej postawy, stymuluje prostowanie pleców i odpowiednio przylega do każdego ich odcinka.

Zobacz też: Jak projektuje się fotele samochodowe?

REKLAMA

Kierowcy, pokonując długie trasy narażeni są na szereg dolegliwości i chorób kręgosłupa. Przez wiele godzin muszą utrzymywać napięcie mięśni i statyczną pozycję. Nie mogą pozwolić sobie na odwrócenie uwagi od tego co robią i rozluźnienie się. Ciężko im także utrzymać poprawną pozycję podczas długiej jazdy. - Wielu z naszych respondentów słusznie zauważa silny związek pomiędzy czasem spędzonym za kierownicą, a chorobami zwyrodnieniowymi kręgosłupa. Aż 85% z nich przyznaje, iż ma świadomość, że choroby te mogą być następstwem długiej jazdy, w jednej pozycji. Na szczęście można temu zapobiegać i minimalizować wpływ długotrwałej podróży na zdrowie naszego organizmu – tłumaczy Krzysztof Chmielewski, Process Engineering Manager Kongsberg Automotive Pruszków. Dziś kierowca może skorzystać z rozwiązań poprawiających warunki podróżowania, takich jak pneumatyczne systemy podparcia odcinka lędźwiowego czy masażu odcinka lędźwiowego i piersiowego. Wspomniane rozwiązania przekładają się bezpośrednio na zwiększenie komfortu podróżnych, a tym samym na zminimalizowanie wystąpienia chorób zwyrodnieniowych kręgosłupa.

Wraz z dużą świadomością wpływu długiej jazdy w fotelach samochodowych na schorzenia kręgosłupa idą oczekiwania Polaków dotyczące projektowanych siedzeń samochodowych. Większość z Polaków marzy, aby ich przyszły fotel samochodowy, wyposażony był przede wszystkim w podparcie lędźwiowe oraz personalizację ustawień. Te funkcje podkreśliło aż 60% badanych. Co drugi z nas marzy o systemie masażu. Wiele osób wskazało też na wentylację i chłodzenie (39%), podparcie boczne (34%) oraz funkcję podgrzewania (26%).Co czwarty badany chciałby połączenia funkcjonalności fotela z innymi aplikacjami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotel, stymulujący prostowanie sylwetki, wyposażony w podparcia boczne i wygodny zagłówek jest prawdziwym sprzymierzeńcem w walce o zdrowy kręgosłup. Szczególnie, że tylko co dziesiąty badany przyznaje się do regularnych ćwiczeń w czasie postojów. Wiele osób ćwiczy rzadko (32%) lub nie robi tego w ogóle (29%).

„Polski kierowca robi przerwy wtedy, gdy musi, najczęściej zatankować lub skorzystać z toalety, uparcie dąży do celu nie zwracając uwagi na zmęczenie czy ból pleców. – komentuje Jacek Balkan, dziennikarz motoryzacyjny – Jako kierowca testowy przejeżdżam miesięcznie ponad 8 tysięcy kilometrów, spędzam w samochodach mnóstwo czasu, i jeśli tylko mam wybór, wolę takie z porządną regulacją fotela, i jeśli to możliwe, z funkcją masażu, która przydaje się nie tylko w trasie, ale również w mieście, zwłaszcza, jeśli trzeba stać w korkach. Jeszcze dziesięć lat temu było to rozwiązanie zarezerwowane dla najdroższych limuzyn, a i tam występowało jako dodatkowo płatna opcja, dziś nawet auta miejskie czy kompaktowe mogą mieć fotele z masażem, za niewielką dopłatą lub w pakiecie z innymi udogodnieniami.

Źródło: materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA